Web Analytics Made Easy - Statcounter

مژده یدالهی گفت: اغلب بیماران بدحال بستری در بیمارستان افرادی هستند که به توصیه افراد ناآگاه اقدام به انجام درمان‌های خانگی می‌کنند و زمانی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که بیماری پیشرفت کرده و شانس بهبودی آن کاهش یافته است، لذا مراجعه به‌موقع به پزشک و پرهیز از درمان‌های خانگی دو اصل مهم در درمان و بهبود سریع‌تر کرونا به‌حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مژده یداللهی متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فاصله تزریق دو نوبت واکسن کرونا بستگی به نوع واکسن دارد و مراکز واکسیناسیون بسته به نوع واکسن زمان تزریق دز دوم را به افراد اعلام می‌کنند.

وی به افرادی که دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند اما دچار بیماری زمینه‌ای بوده و به همین دلیل حال نامساعدی دارند و بدن آن‌ها ضعیف شده است توصیه کرد تا بهبود شرایط جسمانی خود صبر کنند سپس دز دوم واکسن را تزریق نمایند.

متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص زمان تزریق واکسن کرونا از زمانی که فردی به این بیماری مبتلا شده است تا زمانی که بهبودی کامل پیدا می‌کند، عنوان کرد: این افراد یک ماه بعد از بهبودی کامل می‌توانند واکسن بزنند، معمولاً بیماری کرونا به خودی خود تا سه ماه ایمنی ایجاد می‌کند و احتمال ابتلای مجدد طی این مدت وجود ندارد، لذا بهترین کار این است که بعد از سه ماه واکسن تزریق شود.

یداللهی با بیان اینکه بسیار به‌ندرت پیش می‌آید که فرد بعد از تزریق واکسن کرونا دچار بیماری خفیف یا بدون علامت شود و ناقل بیماری باشد، گفت: از بین رفتن حس بویایی یا استشمام بوهای نامناسب در افرادی که به کرونا مبتلا شدند ممکن است از عوارض این بیماری باشد اما چند ماهی طول می‌کشد تا مجدداً حس بویایی فرد به حالت عادی خود برگردد.

وی با تأکید بر اینکه همه افراد جامعه حتی آن‌هایی که بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت دارند می‌توانند از کلیه واکسن‌های موجود در بازار استفاده کنند و هیچ کدام از آن‌ها منع مصرف ندارد، ادامه داد: در برخی از بیماران ضعف بدن و تپش قلب حتی بعد از سپری شدن چندین ماه از شروع علائم کرونا طبیعی است البته اگر اکسیژن خون فرد پایین نباشد و وضعیت قلب هم توسط پزشک بررسی شده باشد.

متخصص بیماری‌های عفونی در پایان خاطرنشان کرد: اغلب بیماران بدحال بستری در بیمارستان افرادی هستند که به توصیه افراد ناآگاه اقدام به انجام درمان‌های خانگی می‌کنند و زمانی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که بیماری پیشرفت کرده و شانس بهبودی آن کاهش یافته است، لذا مراجعه به‌موقع به پزشک و پرهیز از درمان‌ها خانگی دو اصل مهم در درمان و بهبود سریع‌تر کرونا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: درمان های خانگی واکسن کرونا درمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟