Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، در شب اول مرحله یک‌هشتم پایانی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تنها یک تیم مدعی به میدان رفت اما ایتالیای مدعی نشان داد آن همه تمجیدهایی که از این تیم می‌شده اغراق‌آمیز بوده است. آتزوری به‌سختی از سد اتریش گذشت و با ۲ گل کیه‌زا که گلش داستان دارد و پسینا در برابر تک‌گل کالادزیچ اتریش را در وقت اضافه شکست داد، درحالی‌که اتریش فوتبالی سزاوارانه و نسبتا برتر به نمایش گذاشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان صعود دانمارک هم شبیه افسانه‌های وایکینگی این کشور است. وایکینگ‌ها که ۲ بازی اول را تحت‌تأثیر شوک ناشی از ایست قلبی اریکسن باخته بودند، با یک برد ۴ بریک مقابل روسیه صعود کردند و به تور ولز ضعیف خوردند. داستان کسپر اشمایکل هم خواندنی است. ببینیم پدر و پسرها که خوب با رکورد هم خلوت کرده بودند، به چه شکلی بوده:

دقیقا ۲۹ سال پس از قهرمانی دراماتیک دانمارک در جام ملت‌های سال ۱۹۹۲ که دانمارکی‌ها با دروازه‌بانی پیتر اشمایکل موفق شده بودند آلمان را ۲ بر صفر شکست دهند و جام را بالای سر ببرند، اشمایکل پسر هم در شب تاریخی این تیم در یورو ۱+۲۰۲۰ حضور داشت. کسپر اشمایکل در ۲۹ سالگی آن قهرمانی، دروازه‌بان تیمی بود که ۴ بر صفر ولز را خرد کرد. اشمایکل پدر در شب فینال خیلی سختی کشید و چندین دقیقه وقت تلف کرد اما کسپر اشمایکل اصلا به زحمت نیفتاد و دانمارک بدون دروازه‌بان هم ولز را ۴ بر صفر می‌برد. در زمان اشمایکل بزرگ هنوز قانون منع استفاده از دست برای دروازه‌بان‌ها زمانی که به آنها پاس داده می‌شود تصویب نشده بود. آن زمان تعداد تیم‌های حاضر در جام هم تنها ۸ تیم بود که ۲ تیم اول هر گروه به نیمه‌نهایی می‌رسیدند.

فدریکو کیه‌زا، وینگر ذخیره تیم ملی ایتالیا هم مثل اشمایکل‌ها تاریخ‌سازی کرد. او البته نه دقیقا در سالگرد گلزنی پدرش بلکه ۲۵ سال و ۱۲ روز پس از آنکه انریکو کیه‌زا در یورو ۱۹۹۶ به چک گل زده بود، موفق به گلزنی شد. گل او به اتریش و گل پدرش هر دو در انگلیس به ثمر رسیده؛ پدر در آنفیلد لیورپول و پسرک در ومبلی لندن.

با حضور کریستنسن در بازی با ولز ثبت یک رکورد جالب برای باشگاه چلسی آغاز شد. او در کنار ۱۵ بازیکن دیگر، تعداد اعضای چلسی که در مرحله حذفی حضور دارند را به ۱۶ بازیکن رسانده‌اند که این در تاریخ یورو بی‌سابقه است. البته اینکه در سال‌های دور تنها ۴ تیم به مرحله حذفی راه پیدا می‌کردند و الان یک تیم هم بی‌تأثیر نیست. به‌عبارت دیگر و به‌طور میانگین یک بازیکن چلسی در تیم‌های حاضر در دور یک‌هشتم حضور دارند.

رکوردهای خاص در یورو ۲۰۲۰

گل ساشا کالادزیچ نخستین گلی بود که ایتالیا بعد از ۱۱۶۹ دقیقه دریافت کرد. آخرین گل خورده تیم ملی ایتالیا در یک دیدار رسمی برمی‌گشت به بازی با هلند در ۴ اکتبر ۲۰۲۰ که فان‌دبیک گل هلند را وارد دروازه این تیم کرده بود. ضمن اینکه ایتالیای روبرتو مانچینی با ۳۱ بازی بدون شکست متوالی به رکورد بیشترین بازی بدون شکست پیاپی در تاریخ تیم ملی ایتالیا رسید. آخرین باخت آتزوری با مانچینی حدود ۳ سال پیش مقابل پرتغال بود که یک بر صفر باختند. ایتالیا به رکورد ۱۲ برد پیاپی رسید که هر ۱۱ برد قبلی بدون گل خورده به‌دست آمده بود.

ایتالیا عادت دارد در مراحل حذفی بازی را به وقت‌های اضافه بکشاند. این هشتمین باری بود که این تیم در یک دیدار حذفی در یورو یا جام ملت‌ها بازی در وقت اضافه را هم تجربه می‌کرد. ایتالیا که تابه‌حال مسیر آسانی را پیموده، در مرحله یک‌چهارم پایانی با برنده جدال دیشب بلژیک و پرتغال روبه‌رو می‌شود که این نخستین حریف سخت و واقعی آنها خواهد بود.

دیدار ایتالیا و اتریش ۳ گل در وقت اضافه داشت؛ چنین چیزی برای دومین بار در تاریخ یورو اتفاق افتاد (پرتغال و فرانسه در یورو ۱۹۸۴‌).

دانمارک نخستین تیم تاریخ ادوار مختلف یورو لقب گرفت که در ۲ بازی پیاپی موفق به ثبت ۴ گل می‌شود؛ برد ۴ بریک مقابل روسیه در مرحله گروهی و پیروزی ۴ هیچ برابر ولز در مرحله یک‌هشتم پایانی. دانمارک چند رکورد دیگر هم به‌دست آورد؛ ازجمله رکورد نخستین تیمی که موفق می‌شود ۳ گل خارج از محوطه جریمه به ثمر برساند. آنها در ۲ باخت اول ۴۳ ضربه به سمت دروازه حریفان روانه کرده بودند که تنها یکی‌شان گل شده بود. حالا از ۳۲ شوتی که به دروازه حریفان زده‌اند، ۸ تای آنها به گل تبدیل شده. دانمارک رکورددار ضربه به دروازه حریفان بین همه تیم‌های حاضر در جام است.

ولز هم پس از روسیه و سوئیس در سال ۲۰۰۴ سومین تیمی شد که در یک دوره ۲ بازیکنش کارت قرمز دریافت می‌کنند.

کد خبر 610624 برچسب‌ها جام ملت‌های اروپا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جام ملت های اروپا کیه زا بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر

اینتر برای خرید زیرکزی به فروش برخی بازیکنانش نیاز دارد

طرفداری | هرتیمی مارکوس تورام را می خواهد، باید بند فسخ 85 میلیون یورویی قرارداد مهاجم فرانسوی با اینتر را فعال کند. 

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، در قرارداد مارکوس تورام با اینتر بند فسخ 85 میلیون یورویی وجود دارد و نراتزوری پیشنهادهای کمتر از این رقم برای او را رد خواهد کرد زیرا قصد حفظ مهاجم 26 ساله خود را دارد. اگر تیمی بند فسخ قرارداد تورام را فعال کند، آنگاه تصمیم نهایی با او خواهد بود. در صورت پاسخ مثبت تورام، اینتر برای جذب یاشوا زیرکزی وارد عمل می شود اما حتی بدون فروش تورام هم نراتزوری این مهاجم 22 ساله را می خواهد. با این حال اینتر قبل از اقدام برای زیرکزی نیاز به فروش دارد.

والنتین کاربونی که به صورت قرضی در مونتزا حضور دارد، یکی از گزینه های اصلی فروش به حساب می آید و قیمت او 30 میلیون یورو تعیین شده است. فیورنتینا پس از رد شدن پیشنهاد 20 میلیون یورویی‌اش در ژانویه همچنان به وینگر 19 ساله آرژانتینی علاقه دارد درحالی که آتالانتا نیز وضعیت او را دنبال می کند. تیم های انگلیسی به ویژه استون ویلا نیز توجه ویژه‌ای به کاربونی دارند.

فیلیپ استانکوویچ، دروازه بان اینتر که در تابستان 2023 به صورت قرضی راهی سمپدوریا شد نیز دیگر گزینه اینتر برای فروش است. امپولی به جذب قرضی پسر دژان علاقه دارد اما مشتریان دست به نقد او در فرانسه هستند.

بولونیا 60 میلیون یورو برای فروش زیرکزی می خواهد و اینتر می تواند با حذف کردن بند بازخرید 12 میلیون یورویی قرارداد جووانی فابیان (قابل فعال سازی در سال 2025)، از بولونیا برای مهاجم هلندی تخفیف بگیرد. این کار باعث می شود روسوبلو بتواند این هافبک 20 ساله را با رقمی بیشتر از 12 میلیون یورو به تیمی مثل آاس رم بفروشد یا اینکه او را حفظ کند. باید دید نراتزوری می تواند با فروش به موقع بازیکنان جوانش پول مورد نیاز برای خرید زیرکزی را فراهم کند یا نه. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • تاریخ سازی دونده ایرانی در آسیا
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • جای خالی خلاقیت در صنعت بازی سازی/ از نظر کمی رشد مطلوبی نداشیم
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • قطعی: ستاره ایتالیایی یورو را از دست داد
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ