Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عبداله پور مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش ۵۰ درصدی مسافران مترو، شرکت بهره برداری مترو با رایزنی‌های انجام داده با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و دستور وزیر محترم نفت و همکاری سازمان برنامه و بودجه کل کشور، شورای اقتصاد خط مبنای سفر تعیین شده جهت محاسبات صرفه جویی مصرف سوخت را ۵۰ درصد کاهش داد تا شرکت بهره برداری متروی تهران و کلان شهر‌های کشور از فرصت‌های مالی این ماده قانونی در دوره انتشار ویروس کرونا محروم نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا زمان استمرار شیوع بیماری کرونا (به تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا) قابل اجرا است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: اگرچه با شیوع ویروس کرونا آمار جابجایی مسافر کاهش چشمگیری داشت، اما به جهت اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی، نه تنها تعداد ناوگان و سرفاصله حرکتی قطار‌ها کاهش نیافت، بلکه ناوگان رزرو هم در جهت حفظ سلامت شهروندان و با وجود کاهش ۵۰ درصدی تعداد مسافران به شبکه مترو اضافه شد.

عبداله پور با تاکید بر اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، قانونی بسیار مترقی و ایجاد کننده فرصت‌های مالی ویژه برای شبکه حمل و نقل ریلی و مشوق سیستم‌های حمل و نقل عمومی جهت افزایش ظرفیت و جذب مسافر در جهت صرفه جویی در مصرف سوخت است خاطرنشان کرد: به موجب این قانون هر اقدامی که منجر به کاهش آلاینده‌ها و صرفه جویی در مصرف سوخت شود، متناظر با آن دولت می‌تواند تا سقف سرمایه گذاری انجام شده را بازپرداخت نماید.

گفتنی است قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید و در سال ۱۳۹۶ مطابق با درخواست وزارت نفت، طرح توسعه حمل و نقل مسافران قطار شهری در تهران و ۸ کلانشهر کشور با موضوع سرمایه گذاری از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، توسط شورای اقتصاد تصویب شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مترو کرونا شرکت بهره برداری مترو مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با پیگیری های صورت گرفته با بخش خصوصی و با مشارکت فولاد سنگان، ساختمان در حال احداث شرکت فولاد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی در حاشیه بازدید از سایت ایستگاه در حال احداث فولاد، برای تبیین شرایط بهره برداری و تبادلات بین راه آهن و بخش خصوصی، در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت فولاد سنگان شرکت کرد.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی این شرکت، در حال تولید است و راه آهن شرق محصولات این شرکت را به مقاصد مورد نیاز بارگیری و حمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس