Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به تدوین و اجرای طرح اورژانس قضایی به عنوان یک اقدام ابتکاری نیز اشاره و بیان کرد: در راستای پیشبرد اهداف و برنامه پیشگیری های اجتماع محور و با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی؛ این معاونت اقدام به تدوین «طرح اورژانس قضایی» در استان کرمان با هدف نهایی کاهش ورودی پرونده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سیدمهدی قویدل" امروز هفتم تیرماه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار کرد: در راستای تحقق میثتاق نامه عدالت وامنیت پایدار در استان کرمان از سال 1396 تاکنون چهار گردهمایی از سران طوایف در شهرستان های جنوبی و شرقی استان در زمینه کنترل و کاهش خشونت برگزار شده است.

وی جمع آوری 724 سلاح غیرمجاز توسط سران طوایف و تحویل به مراجع مربوطه را یکی از نتایج اجرای میثتاق نامه عدالت و امنیت پایدار دانست و ادامه داد: 60 فقره امان نامه نیز با همکاری سران طوایف و تایید مراجع اطلاعاتی استان صادر شده و با برگزاری جلسات صلح و سازش مجموعا 45 نفر از قصاص رهایی یافته اند .

قویدل با اشاره به اینکه در سال گذشته همچنین برنامه ویژه پیشگیری، کنترل و کاهش خشونت در شهرستان سیرجان با برنامه ریزی لازم، اجرا شده، تصریح کرد: یکی از برنامه های مصوب استان کرمان در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، اجرای الگوی مصلحین و حکمین قرآنی با استفاده از ظرفیت سران ایل و طایفه، قبیله، منتخبین صنف و محیط کار، ریش سفیدان فامیل و عشیره و معتمدین محله (ائمه جماعات، بزرگان و بسیجیان) است.

معاون دادگستری استان کرمان ادامه داد: این برنامه با هدف توجه به آموزش و بهره گیری از ظرفیت بزرگان به منظور ایجاد صلح و سازش در بین زوجین در بدو شکل گیری اختلاف(پیش از آنکه اختلافات آنها منجر به اقامه دعوی و یا خشونت های رفتاری  شود) طراحی شده و در شرف پیاده سازی است که توسط مصلحین و حکمین قرآنی طبق گزارشات واصله در سال گذشته تعداد  دو هزار و 190 مورد صلح و سازش صورت گرفته است.

وی به تدوین و اجرای طرح اورژانس قضایی به عنوان یک اقدام ابتکاری نیز اشاره و بیان کرد: در راستای پیشبرد اهداف و برنامه پیشگیری های اجتماع محور و با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی؛ این معاونت اقدام به تدوین «طرح اورژانس قضایی» در استان کرمان با هدف نهایی کاهش ورودی پرونده  کرده است.

قویدل یادآور شد: پیشگیری از امنیتی و انتظامی شدن مسائل اجتماعی، پیشگیری از تبدیل به جرم شدن برخی آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ حل مساله و سازش با استفاده از افراد و نهادهای مردمی، خدماتی و حمایتی بجای انتظامی و قضایی و نهادینه شدن ظرفیت مصلحین، کاهش ورودی پرونده ها به مراجع انتظامی و قضایی و پیشگیری و کاهش خشونت های فردی و خانوادگی از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه گفت: در راستای راهبری حوزه های قضایی استان کرمان در زمینه برنامه های پیشگیرانه و طرح های اجرایی، چهار طرح ویژه شامل طرح پیشگیری از سرقت پسته در حوزه های قضایی شهرستان راور، زرند، رفسنجان، شهربابک و سیرجان اجرا شده، طرح عفاف و حجاب در حوزه قضایی شهربابک عملیاتی و طرح تنظیم بازار در راور و امنیت غذایی در کرمان نیز به صورت تخصصی در حوزه قضایی راور اجرا شده است.

وی بیان کرد: در اجرای برنامه های ناظر به پیشگیری های رشد مدار، تعداد 115 کارگاه برای والدین با 2330 نفر ساعت و برای مربیان با 17250 نفر ساعت دوره آموزشی طی سال گذشته برگزار شده است.

قویدل گفت: برگزاری پنج کارگاه هجرت با 4200 نفر ساعت و برگزاری 11 دوره  اصلاح و باز اجتماعی کردن مرتکبین جرایم علیه امنیت اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی و جرایم تعزیری 6 تا 8 تحت عنوان دوره های هور برای 195 نفر و به مدت 1365 نفر ساعت آموزش نیز به منظورمعرفی به دادگاه جهت صدور احکام جایگزین حبس در سال 1399 در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اجرا شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که در راستای برنامه های حوزه خانواده و کنترل و کاهش طلاق، سامانه تصمیم در هفت شهرستان استان راه اندازی شده و در حال فعالیت است، گفت: جشنواره رای را در سال گذشته در راستای مجازات های جایگزین حبس برگزار کردیم و با این اقدام افزایش حداقل 25 درصدی آرای صادر شده  مجازات های جایگزین حبس، آرای تخفیفی، تعلیقی و تعویقی و معاف از کیفر حاصل شده و در مجموع یک هزار و 232 رای مجازات جایگیزین حبس صادر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اجرایی شدن حضور مشاور در محاکم اطفال و نوجوان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: حدود 80 مشاور در تمامی حوزه های قضایی به منظور اجرای این برنامه به کارگیری شده اند.

وی به تدوین طرح مسجد طراز اسلام با همکاری مصلحین و اداره تبلیغات اسلامی استان کرمان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای فعالسازی سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) در سال گذشته نیز با جذب 8600 دیده بان، 1926 گزارش دریافت شده است.

قویدل در ادامه یادآور شد: تکالیف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سند تحول قوه قضائیه، در مجموع ۳۶ برنامه است که در ۱۲ برنامه مستقیما مجری و در ۲۴ برنامه همکاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به برنامه های معاونت در سال جاری بیان کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم؛ پیشگیری از حفر چاه های غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها و حاشیه سدها، پیشگیری از رشد و گسترش مناطق جدید بافت های ناکارآمد شهری (با اولویت مراکز استان و روستاهای حریم بلافصل شهری)، اجرای مداخلات موثر به منظور پیشگیری و کاهش تصادفات منتهی به ورود ضرر جانی یا مالی و... در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پيشگيري از وقوع جرم استان کرمان هفته قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده به دادگستری معاون اجتماعی و پیشگیری طرح اورژانس قضایی کاهش ورودی پرونده آسیب های اجتماعی استان کرمان استان کرمان استان کرمان کنترل و کاهش سال گذشته اجرا شده نفر ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، رضا رضایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، اظهار کرد: در استان کرمان بیش از ۴۳ هزار همکار فرهنگی داریم که در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند و آموزش قریب ۷۵۰ هزار دانش‌آموز استان با دستان توانای این معلمان رقم می‌خورد.

وی افزود: امروز توفیقی نصیب ما شد که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه استان کرمان به همراه مسئولان آموزش و پرورش در کنار همکاران ما از سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری شرف‌یاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: در سال تحصیلی جاری از استان نزدیک به هزار نفر در طرح معلم نمونه شرکت کردند که بین این معلمان، ۱۲ معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری داریم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کرمان گفت: غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حضور مسئولان استانی در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته معلم است.

رضایی با اشاره برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در این هفته، بیان کرد: آئین محوری گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان استان روز هفدهم اردیبهشت با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش میهمان ویژه این مراسم است، افزود: در اقدامی جدید که برای اولین بار در کشور انجام می‌شود، از مسئولان استان خواسته‌ایم که معلمان خود را به ما معرفی کنند که در این مراسم از این معلمان با حضور خود مسئولان تقدیر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گوشه‌ای از زحمات معلمان جبران شده است، گفت: البته هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و امیدوار هستیم که مسئولان پیگیری بیشتری برای رفاهیات معلمان داشته باشند.

کد خبر 749722

دیگر خبرها

  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • اجرای بیش از ۷۵۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در استان کرمان
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی