Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن صرفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال با توجه به پیش‌بینی برداشت گندم، سه‌هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تولید می‌شود. 

وی ادامه داد: برداشت گندم از سطح یکهزار و ۴۹۰ هکتار از مزارع شهرستان دامغان از ۲۷ خرداد ماه با ۱۰ دستگاه کمباین در منطقه حومه آغاز و تا نیمه اول مرداد ماه در منطقه رودبار ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرفی اظهار داشت: عدم بارندگی ‌در پاییز و بهار و سرمای دیررس بهاره، باعث کاهش چشمگیر سطح تولید ارقام کشت شده گندم پیشگام، سیوند و اروم نسبت به سال گذشته شده است. 

وی به برخی از اقدامات انجام شده در طی فصل زراعی توسط جهاد کشاورزی دامغان اشاره کرد و گفت: تامین نهاده کشاورزی از جمله توزیع ۴۴۷ تن انواع کود شیمیایی، توزیع ۷۷ تن بذرهای گواهی شده گندم، برگزاری کارگاه‌های آموزشی (به صورت مجازی و چهره به چهره) در زمان‌های کاشت، داشت و برداشت جهت انتقال دانش و تکنولوژی به کارشناسان و زراعت کاران، توزیع بخشی از سموم مورد نیاز در جهت ضدعفونی بذور خود مصرفی گندم، ارسال پیامک در جهت مبارزه با سن غلات و معرفی گندم کاران (۴۰ فقره) به بانک کشاورزی جهت دریافت کشاورز کارت (هر هکتار ۲۰ میلیون ریال) از جمله خدمات جهاد کشاورزی در این خصوص است. 

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان تصریح کرد: در جهت تامین بخشی از بذر سال جاری ۵۵ هکتار از اراضی به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافته بود که برداشت ۶ تن در هکتار از مزارع بذری پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مناطق شمالی و شرق دامغان بیشترین زارعت گندم و جو را به خود اختصاص داده است.

بر اثر سیلاب ۱۵ اردیبهشت امسال در جنوب دامغان، ۱۳ هکتار از اراضی زراعی دچار خسارت شد که در همین راستا ۱۶ بهره‌بردار گندم به میزان ۹ هکتار و به ارزش ۳۳۸ میلیون ریال دچار خسارت شدند. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول اراضی کشاورزی دامغان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول وزارت جهاد کشاورزی گندم برداشت محصول اراضی کشاورزی دامغان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت گندم از ۴۱ هزار هکتار از مزارع کازرون از فردا دهم  اردیبهشت آغاز می شود  و تا آخر خرداد.

حمید رشیدی با بیان اینکه  ۱۰ هزار هکتار از مزارع گندم این شهرستان آبی و مابقی دیم است افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار تن گندم از این مزارع تولید شود.

وی بیان کرد: با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و کاهش کیفیت و میزان آب‌های سطحی، نسبت به  پارسال،  ۵۰ درصد کاهش عملکرد داشته ایم.
رشیدی گفت: کریم، دهدشت، قابوس، کوهدشت، ساورز و ارقام آبی سیروان، برات، آران، تیرگان، طلایی و سارنگ از ارقام گندم کشت شده در این شهرستان است.
وی افزود: شرکت غله و تعاون روستایی کازرون به عنوان مباشر ، مسئولیت خرید تضمینی گندم را با قیمت مصوب پایه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت بر عهده دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: پنج مرکز خرید و سیلوی شهرستان کازرون آماده خرید گندم از کشاورزان است.
شهرستان کازرون در غرب فارس و در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش