Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، عبدالله یزدی در دیدار با رئیس دادگستری کهنوج با تبریک هفته قوه قضائیه و قدردانی از خدمات خالصانه و بی‌شائبه تمام عوامل و کارکنان مجموعه قوه قضائیه اظهار کرد: خدمات رئیس دادگستری و مجموعه قضات گرانقدر و کارکنان خدوم دادگستری در ایجاد امنیت و حل مشکلات ادارات و عموم مردم قابل قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج افزود: دانشگاه به‌عنوان یک مرکز آموزشی برجسته با حضور اعضای هیئت علمی باتجربه و دسترسی به منابع و اطلاعات علمی و پژوهشی، آمادگی دارد با پژوهش در زمینه آسیب‌شناسی معضلات اجتماعی و راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از وقوع مشکلات اجتماعی همکاری لازم را با دستگاه قضائی داشته باشد.

دانشگاهیان می‌توانند در ابعاد مختلف یار و پشتیبان دستگاه قضا باشند

رئیس دادگستری کهنوج هم با قدردانی از خدمات دانشگاهیان در گسترش علم و فرهنگ عنوان کرد: دانشگاهیان می‌توانند در ابعاد مختلف یار و پشتیبان دستگاه قضا باشند و در پیشگیری از وقوع جرم با همکاری دوجانبه دانشگاه و دادگستری می‌توانیم با استفاده از دانش نخبگان دانشگاهی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم و آگاهی آنان درباره پیامدهای انجام جرم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری گام‌های مؤثری برداریم.

سهراب سالاری با اشاره به راه‌اندازی و تشکیل دادگاه کیفری یک در کهنوج بیان کرد: در گذشته برای رسیدگی به جرائمی مانند قتل، آدمربایی و ... باید از دورترین نقاط مانند جازموریان و رمشک به مرکز استان کرمان و دادگاه مستقر در شهرستان جیرفت مراجعه می‌کردند که اکنون دادگاه کیفری یک با مرکزیت کهنوج استقرار یافته و پرونده‌هایی که در صلاحیت این دادگاه باشد از حوزه‌های منوجان، رودبارجنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان در شهرستان کهنوج رسیدگی می‌شوند که خدمت ارزنده‌ای برای مردم این حوزه قضائی به‌شمار می‌رود.

به گزارش آنا، به‌مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه، عبدالله یزدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج به‌همراه محمد سابقی سرپرست مرکز منوجان، وحید قربانی حراست واحد و ناصر احمدی مسئول گزینش با حضور در دادگستری شهرستان کهنوج از تلاش‌ها و خدمات عوامل و کارکنان مجموعه قضائی شهرستان قدردانی کردند.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1101055 برچسب‌ها آسیب اجتماعی قوه قضاییه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آسیب اجتماعی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران؛ ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: درمسیر تحول و تعالی و با اجرای برنامه‌های عملیاتی در دادگستری استان تهران ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان کاهش ۲۴ درصدی داشته است.

نیکوکار تصریح کرد: با پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در جهت برگزاری شورای اجتماعی پیشگیری شهرستان‌ها، شهرستان بهارستان با اجرایی کردن مصوبات جلسات برگزار شده موفق به کاهش ورودی پرونده‌های طلاق توافقی به میزان بیش از ۲۴ درصد شده است.

وی افزود: اقدامات دادگستری بهارستان در راستای اهداف پیشگیرانه، موجب کاهش ورودی پرونده در ۷ اتهام از ۱۰ اتهام اول آن و همچنین تقلیل ورودی پرونده در ۵ حوزه تصرف عدوانی، طلاق توافقی، حوزه مواد مخدر، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات رانندگی و سرقت مستوجب تعزیر شده است.

نیکوکار گفت: سازگاری میان زوجین نیازمند کسب مهارت‌های لازم به وسیله آموزش است تا با کمک آن بتوان یک زندگی با کیفیت مطلوب را تجربه کرد؛ زیرا خوب زندگی کردن یک مهارت اکتسابی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تاکید کرد: طلاق تنها راه حل برای پایان دادن به اختلافات نیست و این اصل باید تا حد ممکن به شکل کم و محدود مورد استفاده قرار گیرد و تا جایی که امکان دارد به‌عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • تحویل ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و ۱۰۰۰ فقره سند مالکیت در شهرک علوی
  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد