Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه تراکتور با مدیریت و کادرفنی فعلی خود به دنبال عملیاتی کردن یک پروژه بلند مدت است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتور در سومین فصل از خصوصی شدنش قرار دارد. این تیم با هدایت رسول خطیبی از 24 بازی 33 امتیاز کسب کرده و در مکان هفتم جدول رده بندی حضور دارد. حذف از جام حذفی با قبول شکست از آلومینیوم در مرحله یک هشتم نهایی، شانس کسب سهمیه برای تراکتوری ها را به حداقل رساند و آنها هفته گذشته نیز مقابل پرسپولیس در سوپرجام شکست خوردند تا بدون جام این فصل را به پایان برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وعده خطیبی در میان نگرانی تی تی ها

در چنین شرایطی، هواداران تراکتور نگران آینده تیم شان هستند اما رسول خطیبی طی صحبت های اخیر خود نوید تشکیل یک تیم جوان و مدعی در فصل آینده را داده است. او چند روز پیش با ابراز امیدواری نسبت به آینده تراکتور گفت: 
"برای فصل آینده برنامه داریم و حداقل 10-12 بازیکن جذب خواهیم کرد. 70-80 درصد بازیکنان قرارداد دارند و قطعا با اضافه کردن چند بازیکن جدید برای فصل های آینده برنامه های زیادی داریم. بازیکنان یک تیم چند سال باید در کنار هم بازی کنند تا به هماهنگی و ثبات برسند."

 

 

تضمین حضور خطیبی با یک انتصاب جدید

سرمربی تراکتور در بخش دیگری از صحبت های خود از برنامه باشگاه برای ایجاد ثبات صحبت کرد؛ موضوعی که به نظر می رسد با توجه به انتصاب جمشید نظمی به عنوان مدیرعامل تراکتور، در مورد خود او هم صدق کند چرا که این دو باهم رابطه بسیار حسنه ای دارند. نظمی دو هفته پیش از اینکه برای دومین بار مدیرعامل تراکتور شود در مورد خطیبی گفته بود:
 "ما با کمترین هزینه ممکن با کمک رسول خطیبی یک تیم جوان را بستیم و نتایجی که با هدایت او کسب شد یک رزومه خوب برایش بود. بعد از آن نیز او در تیم های دیگر هم امتحان خود را به خوبی پس داد و درحال حاضر اعتماد کردن به این مربی بسیار آسان تر از لیگ چهاردهم است. خطیبی، دیگر آن مربی جوان سال های گذشته نیست و خیلی پخته شده است. متاسفانه برخی حاشیه سازی ها صورت می گیرد که خیانت به تراکتور است. بهتر از رسول چه کسی است که می تواند در تراکتور کار کند؟ این را هم باید در نظر بگیریم که تیم فعلی را رسول نبسته و با تیمی تلاش می کند نتیجه بگیرد که یک فرد دیگر آن را بسته است."

 

یک آینده قابل پیش بینی

به این ترتیب پیش بینی آینده تراکتور کار چندان سختی به نظر نمی رسد. این باشگاه برخلاف چند فصل اخیر، پیش از پایان این فصل، در حال برنامه ریزی برای فصل آینده است؛ اتفاقی که می تواند بعد از سال ها، تراکتور را به آرامشی که فاصله زیادی از آن پیدا کرده برساند. شناخت و رابطه خوب نظمی و خطیبی و سابقه همکاری قبلی این دو در تراکتور عامل دیگری است که می تواند تراکتوری ها را نسبت به مهیا شدنِ به موقع برای لیگ بیست و یکم امیدوار کند. یکی از مهمترین برنامه های باشگاه تراکتور در چهارمین فصل خصوصی سازی، تغییرات گسترده در سیاست های جذب بازیکن خواهد بود؛ موضوعی که در ادامه به آن می پردازیم.

 

از پروژه کهکشانی تا ساختن یک تیم اقتصادی

محمدرضا زنوزی بعد از این که مالیکت باشگاه تراکتور را به عهده گرفت، با وعده ساختن یک تیم کهکشانی، یکی از گرانقیمت ترین تیم های تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را روانه لیگ هجدهم کرد. جذب همزمان اشکان دژاگه و مسعود شجاعی، سورپرایز بزرگ زنوزی برای تراکتوری ها بود. در ادامه همان فصل ستاره های گرانقیمت دیگری هم به تراکتور اضافه شدند؛ احسان حاج صفی که باشگاه سپاهان توان پرداخت مبلغ رضایت نامه اش را نداشت یکی از این ستاره ها بود که با حضور در تراکتور، مثلث مخوفی را در کنار دژاگه و شجاعی ایجاد کرد. تراکتور در آن فصل خارجی های گرانقیمتی چون استوکس، اروین و سوگیتا را هم به خدمت گرفت. در ادامه این سیاست، تراکتور در لیگ نوزدهم هم ستاره های سرشناس دیگری را به خدمت گرفت اما این روند نتوانست تیم تحت تملک زنوزی را به یک تیم مدعی در لیگ برتر تبدیل کند. در چنین شرایطی بود که سیاست جذب بازیکن در تراکتور تغییر کرد.

 

 

یک خبر امیدوار کننده در اوج ناامیدی

این تغییر را از آغاز لیگ بیستم شاهد بودیم. شکست های حقوقی پر تعداد که تراکتور را به پرداخت ده ها میلیارد تومان محکوم کرده بود در کنار نارضایتی هواداران از نتایج کسب شده و البته عدم ثبات در مدیریت و کادر فنی، همه و همه نیاز به تغییر سیاست در باشگاه تراکتور را فریاد می زد. تراکتور در لیگ بیستم برخلاف دو فصل گذشته هزینه های هنگفتی در نقل و انتقالات نکرد اما ثبات همچنان در این باشگاه وجود نداشت تا اینکه پس از انتخاب رسول خطیبی به عنوان سرمربی و حضور جمشید نظمی به عنوان مدیرعامل، صحبت هایی مبنی بر برنامه چند ساله باشگاه با تیم مدیریتی و فنی فعلی به گوش می رسد؛ اتفاقی که اگر رخ بدهد باید آن را به فال نیک بگیریم چرا که سال هاست تراکتور از بی ثباتی رنج می برد و لیست کردن اسامی سرمربیان و مدیرعاملان این باشگاه طی چند سال اخیر، به یک سرگرمی تکراری برای رسانه ها و هواداران تبدیل شده است.

 

 

شروع یک پروژه بزرگ با حذف چند چهره شاخص

باشگاه تراکتور پیش از پایان لیگ بیستم و از چند ماه پیش کار مذاکره با بازیکنان مورد نظر رسول خطیبی را آغاز کرده و با چند نفر هم پیش از پایان فصل و در همین مقطع قرارداد امضا کرده است. از میان این بازیکنان می توان به امیر محمد هوشمند و حسین پور حمیدی اشاره کرد؛ بازیکنانی که در نیم فصل اول لیگ بیستم زیر نظر رسول خطیبی در آلومینیوم نمایش بسیار خوبی داشتند و با توجه به شرایط سنی شان می توانند چندین سال برای تراکتور در بهترین کیفیت ممکن بازی کنند. جذب چنین بازیکنانی نشان می دهد که باشگاه تراکتور به دنبال تغییر دادن شاکله تیم خود است؛ تغییراتی که با پایان همکاری سرخ پوشان با اشکان دژاگه و مسعود شجاعی و پیش از آن احسان حاج صفی کلید خورده بود.

 

 

رونمایی از نسل جدید تراکتور در لیگ بیست و یکم

به نظر می رسد که مسئولان باشگاه تراکتور بعد از دو فصل و نیم آزمون و خطا سرانجام به این نتیجه رسیده اند که داشتن یک تیم کم ستاره اما متعادل بهتر از یک تیم پر ستاره اما ناقص است؛ هواداران تراکتور سال هاست که در تیم شان بازیکنانی را نمی بینند که برای پوشیدن پیراهن تراکتور هیجان داشته باشند؛ البته در تیم فعلی چند بازیکن با چنین خصوصیاتی حضور دارند اما همان گونه که اشاره شد، برای موفقیت به یک تیم یکدست نیاز است و وجود چند ستاره و چند بازیکن متعصب برای موفقیت یک تیم کافی نیست. در چنین شرایطی می توان پیش بینی کرد که در لیگ بیست یکم شاهد رونمایی از نسل جدید تیم تراکتور خواهیم بود؛ تیمی که به نظر می رسد به تیم لیگِ چهاردهم شباهت زیادی داشته باشد. 


این تیم را رسول خطیبی در دوران جمشید نظمی با حضور ستاره های جوانی چون داود نوشی صوفیانی، سامان نریمان جهان، سعید آقایی، فرشاد احمدزاده، محسن دلیر، احمد کامدار، حبیب گردانی و چند چهره باتجربه همچون مهدی کیانی، محمد ایرانپوریان و لوسیانو ادینیو تشکیل داده بود و با آن به مقام قهرمانی نیم فصل اول مسابقات آن فصل نیز دست یافت. تیم یاد شده ستاره های گرانقیمتی که طی سال های اخیر به تراکتور آمده و رفته اند را نداشت اما چهره ای را رو کرده بود که با پیراهن تراکتور ستاره شدند و در کنار هم، تیمی را تشکیل دادند که محبوبیت بسیار بالاتری نسبت به تیم های گرانقیمت این چند سال اخیر داشت.

تراکتور

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتور باشگاه تراکتور رسول خطیبی لیگ بیستم ستاره ها چند سال یک تیم سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور از ذوب آهن انتقام گرفت/ صعود سرخ های تبریز به یک چهارم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه و وقت‌های اضافه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا پیروز بازی در ضربات پنالتی مشخص شود و در پایان تیم تراکتور راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.

ترکیب تراکتور: حسین پورحمیدی، شجاع خلیل زاده، عارف آغاسی، محمدنادری، مهدی شیری، صفاهادی، ریکاردو الوز، گوستا وو(۷۸- امیرحسین حسین زاده)،مهدی حسینی، رحمان جعفری، مهدی هاشم نژاد

ترکیب ذوب‌آهن: پارسا جعفری، محمدقریشی، فریبرز گرامی‌، امیرحسین جدی، محمدجوادمحمدی، کمال کامیابی نیا، محسن آذرباد (۸۰- فردین یوسفی)،گریگول چاپرادزه (۴۵- ارشیا سرشوق)،شایان مصلح، مهردادرضایی، محمدحسین اسلامی‌

بازیکنان تراکتور بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه ۴ شوت گوستاوو واگنین با واکنش زیبای پارسا جعفری راهی کرنر شد.

بازیکنان تراکتور که تشنه گلزنی بودند در دقیقه ۱۴ توسط مهدی هاشم نژاد صاحب توپ شدند و این بازیکن با شوتی از راه دور دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد که جعفری باز هم مانع ورود توپ به دروازه شد.

بازیکنان تراکتور به حملات خود ادامه دادند و در دقیقه ۳۵ گوستاوو واگنین در محوطه جریمه ذوب آهن صاحب توپ شد اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

در نهایت نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

بازیکنان تراکتور در نیمه دوم خیلی زود به گل رسیدند و در دقیقه ۴۶ ارسل روی دروازه ذوب آهن با ضربه سر هاشم‌نژاد و واکنش خوب جعفری و در ادامه برخورد به تیرک دروازه همراه شد و در ریباند مهدی هاشم نژاد دروازه ذوب آهن را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود تراکتور شود.

بازیکنان ذوب آهن پس از دریافت گل، حملات زیادی را روی دروازه تراکتور تدارک دیدند و حرکت پا به توپ هافبک تکنیکی ذوب آهن از بین مدافعان تراکتور و ضعف خط دفاعی این تیم باعث شد و محمدحسین اسلامی موفق شد در دقیقه ۶۰ گل تساوی برای ذوب آهن به ثمر برساند.

بازیکنان تراکتور پس از دریافت گل تساوی، حملات زیادی را به سمت دروازه ذوب آهن تدارک دیدند که در یکی از این حملات و در دقیقه ۸۵، ارسال ریکاردو آلوز از روی نقطه کرنر با ضربه سر خوب صفا هادی به سمت دروازه ذوب آهن رفت تا این موقعیت گلزنی برای شاگردان حمید مطهری از بین رود.

در نهایت این بازی در وقت‌های قانونی (۹۰ دقیقه) با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه هم دو تیم نتوانستند توپی را وارد دروازه کنند تا این بازی به ضربات پنالتی کشیده شود و تیم تراکتور موفق شد با نتیجه ۳ بر یک ذوب آهن را شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

کد خبر 6089369

دیگر خبرها

  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور / مشکلات شخصی یحیی حل شد؟
  • وعده یحیی گل محمدی به تی تی ها؛ مشکلاتم حل شود به تبریز می‌آیم
  • تراکتور از ذوب آهن انتقام گرفت/ صعود سرخ های تبریز به یک چهارم
  • تمرین تیم فوتبال تراکتور در تبریز
  • تراکتور-ذوب‌آهن/ اولین برد سال با کنترل از راه دور یحیی؟!
  • قلب تبریز درد می کند/ روز مرگ تراکتور در فصل جاری کم نبود!
  • یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود
  • تراکتور به مصاف ذوب‌آهن می‌رود
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟