Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: واگذاری سهام کارخانجات دولتی به مجموعه اصناف راه حل خوبی برای حل مشکلات موجود است. - اخبار استانها -

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: در بسته پیشنهادی که از سوی اتاق اصناف برای حمایت از اصناف به دولت ارائه شد یکی از خواسته‌های ما اعطای وام به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه با شیوع کرونا صنعت گردشگری محدود و بسیاری از واحدهای صنفی وابسته به گردشگری دچار رکود شد گفت: دولت فعلی قول داده است تا پایان دوره‌اش بسته‌های پیشنهادی جدید را اجرا و به‌روز کند.

رئیس اتاق اصناف گیلان  تصریح کرد: ما طرح‌های مختلفی را به دولت ارائه کردیم و اکنون منتظر هستیم تا ببینیم دولت چگونه، با کدام بانک و چند درصد سود و با در نظر گرفتن تنفس و یا بدون آن برای بازپرداخت این تسهیلات اقدام می‌کند.

استاندار گیلان: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده کرونا شتاب کنندگرمای فزاینده هوا و رشد ناگهانی مصرف برق در استان گیلان؛ خاموشی‌ها ادامه دارداستاندار گیلان: عملکرد موفق در مبارزه با قاچاق کالا کمک به "تولید" است

شکریه با بیان اینکه یک اقتصاد پویا اقتصادی است که دولت در آن نقش نظارتی داشته باشد افزود: در اقتصاد پویا دولت باید به‌دنبال برداشتن سرعت‌گیرهای اقتصادی و اشتغالزایی باشد و قوانین مانع را نقض کرده و قوانین جدیدی در راستای حمایت از اقتصاد وضع کند.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور  با اشاره به اینکه در کشور ما اقتصاد، اقتصادی دولتی است خاطرنشان کرد: دولت جدید باید در انجام واگذاری‌ها با سرعت بیشتر، اهتمام داشته باشد تا اقتصاد کشور را به اقتصادی پویا تبدیل کند.

وی با بیان اینکه حدود 92 درصد از تولیدات کشور از طریق واحدهای تولیدی توزیع می‌شود ابراز داشت: از این رو بهتر است تا واحدهای تولیدی به بخش خصوصی واگذار شود و لذا این واگذاری‌ها باید از یک مجرای قانونی انجام گیرد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور  با تأکید بر اینکه دولت می‌تواند از طریق شرکت‌های خصوصی‌سازی یا بورس، کارخانجات را واگذار کند افزود: اگر اصناف سهام مجموعه اقتصاد را از دولت بخرد راه حل خوبی برای حل مشکلات موجود است.

شکریه گفت: به‌عنوان مثال اگر یک کارخانه سیمان را به فروشندگان مصالح ساختمانی و سیمان کشور واگذار کنند و این اصناف سهامداران آن کارخانه باشند و کارخانه به دست همین افراد به صورت شرکت سهامی عام یا خاص واگذار شود یقیناً خروجی بهتری خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف گیلان عنوان داشت: اتاق اصناف برنامه‌های متعددی در جهت تقویت جایگاه اصناف و حمایت از آن‌ها دارد که به دولت ارائه شده و پس از استقرار دولت جدید اتاق اصناف ایران پیگیر برنامه‌ها از دولت جدید خواهد بود.

وی افزود: همچنین اگر دولت فعلی برای اجرای برنامه‌هایی که از سوی اتاق اصناف ارائه شده اولویت‌هایی را در نظر داشته باشد اتاق اصناف آمادگی ارائه راهکار برای اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت را دارد تا شاهد تأثیرگذاری بیشتری بر اقتصاد و اشتغال کشور باشیم.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد نایب رئیس اتاق اصناف کشور برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: مشارکت های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

او احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی 5 شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می شوند.

این مقام قضایی بیان داشت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار داشت: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز می شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: به جهت ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟