Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:01:21 GMT

سوریه معافیت گمرکی واردات از ایران را تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۹۵۲۶

سوریه معافیت گمرکی واردات از ایران را تمدید کرد

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی «سوریا نیوز» امروز (دوشنبه) نوشت: وزارت اقتصاد و تجارت خارجی سوریه از تمدید معافیت واردات بخش دولتی از ایران از حقوق گمرکی و مالیات، برای مدت شش ماه خبر داد.  

این وزارتخانه توضیح داد که معافیت واردات بخش دولتی از ایران از عوارض گمرکی و مالیات از ابتدای ماه آینده میلادی (جولای) تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته این رسانه، مقامات سوریه واردات بخش دولتی از ایران را برای سالها از عوارض گمرکی و مالیات معاف کرده‌ بودند.  

ایران یکی از مهمترین کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی از سوریه حمایت می‌کند.  

در این پیوند، شبکه خبر سوریه نیز به نقل از مسئول سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که ارزش صادرات ایران به سوریه طی دو ماه نخست سال جاری (خورشیدی) ۷۳ درصد افزایش یافته است.   

این شبکه به نقل از «سهیلا رسولی نژاد» اضافه کرد: ارزش صادرات ایران به سوریه طی دوره ۲۱ مارس (اول فروردین) تا ۲۰ می‌ (۳۰ اردیبهشت) ۷۳ درصد رشد داشته است.  

وی ارزش این صادرات را ۴۹ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: قطعات یدکی، توربین‌های بخار به ارزش ۳۰ میلیون دلار، آهن، فولاد، شیر خشک و لوازم برق از مهمترین کالاهای صادر شده به سوریه طی مدت یاد شده بوده است.  

مسئول سازمان توسعه تجارت ایران، جایگاه سوریه در بازارهای صادراتی کالاهای ایرانی را در رده چهاردهم اعلام کرد و افزود: ارزش واردات ایران از سوریه فقط دو میلیون دلار است.  

شبکه خبر سوریه اضافه کرد: دو کشور توافق کرده بودند که از طریق ایجاد مشارکت مشترک بین شرکت «تجارت سوریه» و شرکت «اتکا» ایران مبادلات تجاری را افزایش دهند.  

این مشارکت با هدف تبادل محصولات و ایجاد یک مرکز تجاری در دمشق برای نمایش محصولات ایران و مراکز تجاری سوریه در ایران انجام می‌شود.  

برچسب‌ها سوریه آسیای غربی تجارت خارجی تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه آسیای غربی تجارت خارجی سوریه آسیای غربی تجارت خارجی تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟