Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:42:02 GMT

پیام رژیم صهیونیستی از طریق مصر به حماس

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۹۵۹۳

پیام رژیم صهیونیستی از طریق مصر به حماس

روزنامه الاخبار لبنان نوشت که تل‌‌‌‌‌‌آویو از طریق مصر به حماس پیام داده و گفته است که حاضر است تا پایان این هفته معابر غزه را بازگشایی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی از طریق مصر به جنبش حماس اعلام کرده است که تا پایان هفته جاری گذرگاه‌های مرزی نوار غزه را در صورت تداوم آرامش در این منطقه باز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الاخبار به نقل از منابع فلسطینی نوشت که جنبش حماس به قاهره این پیام را داده که به فشارها بر طرف اسرائیلی ادامه خواهد داد و پایان این هفته آن را به شکل گسترده‌ای تشدید خواهد کرد و چه‌بسا این مسئله منجر به وخیم‌تر شدن دوباره اوضاع شود.

بر اساس این گزارش، طرف مصری گفته که رژیم صهیونیستی تحقق وعده‌‌ها و تصمیمات مذکور خود در ارتباط با نوار غزه را به حصول پیشرفت در قضیه پرونده اسیران جنگی گره زده و همین مسئله باعث شده است که حماس دوباره بر سر ضرورت جدا کردن پرونده اسرا از سایر پرونده‌ ‌ها تأکید کند.

با این حال مصری‌ها می‌گویند حماس آماده است در موضوع و پرونده اسرای نظامی اسرائیلی پیشرفتی  حاصل شود مشروط بر اینکه شروط گروه‌های مقاومت عملی شود و بهای مناسبی در مقابل ارائه هرگونه اطلاعات از این اسرا پیشنهاد شود که آزادی اسرای زن و کودک فلسطینی مشخصا می‌تواند از این قبیل مواد باشد.

در موضوع بازسازی غزه نیز منابع الاخبار گفتند که مقامات مصری به حماس این پیام دادند که مرحله دوم بازسازی به محض اتمام مرحله اول آغاز خواهد شد و منتظر برداشته شدن  آوار ساختمان‌‌ها و خانه‌‌های تخریب شده است.

در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت، رژیم صهیونیستی صدها ساختمان دولتی و شخصی را با هدف فشار بر این گروه‌ها تخریب کرد و گروه‌های مذکور نیز با هزاران موشک و راکت به مقابله با این حملات برخاستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد رژیم صهیونیستی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما همیشه آماده تحقق آتش‌بس برای آزادی اسرایمان بوده و هستیم. ما به هیئت مذاکره کننده اختیارات بسیار زیادی برای پیشرفت در معامله تبادل اسرا دادیم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: ما شروطی را که به معنای تسلیم شدن ما باشد، نمی‌پذیریم و به جنگ تا زمان تحقق اهدافمان ادامه می‌دهیم. تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس یک شکست فاجعه بار برای اسرائیل است.

نتانیاهو گفت: نمی‌توانیم خواسته‌های حماس درباره پایان جنگ، عقب نشینی نیروهایمان از غزه و ماندن حماس در قدرت را بپذیریم.

پیش از این شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن روز یکشنبه برگزار می‌شود.

سی ان ان نیز به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست گزارش داد که هرگونه توافق احتمالی بر سر چارچوبی کاری به آتش‌بس موقت و آزادی اسیران صهیونیست‌ در غزه نزدیک خواهد شد و احتمالاً مذاکرات مداوم درباره جزئیات دقیق توافق دنبال خواهد شد.

این شبکه اشاره کرد: انتظار می‌رود که دستیابی به توافق نهایی بین ۲ طرف چندین روز دیگر طول بکشد و مذاکرات ادامه داشته باشد و و مذاکره‌کنندگان در جنبه‌های فنی توافق احتمالی پیشرفت کرده‌اند، اما ۲ منبع اسرائیلی گفتند که ممکن است تکمیل خود معامله یک هفته طول بکشد.

جنبش حماس بر لزوم عقب نشینی واضح و صریح رژیم صهیونیستی از غزه و پایان کامل جنگ تأکید دارد.
مذاکرات قاهره به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مانع‌تراشی‌های نتانیاهو و مخالفتش با شروط حماس بی نتیجه مانده است.

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: آماده تعمیق عملیات در غزه هستیم
  • وزیر صهیونیست: مذاکره با حماس بس است؛ به رفح حمله کنید
  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • واکنش نتانیاهو: به شروط حماس برای آتش‌بس
  • پیام پادشاه مراکش به رژیم صهیونیستی و جهان درباره وضعیت فلسطین