Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ بهره‌برداری از پنج طرح ملی دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری در سه استان کشور با ارزش سرمایه گذاری ۳۸۵ میلیارد تومان با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

امروز دوشنبه در هفتاد و ششمین برنامه پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، بهره‌برداری از رصدخانه ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی کاشان، طرح توسعه قوای محرکه الکتریکی اتوبوس برقی شهری دانشگاه تهران، نمایشگاه دایمی محصولات دانش بنیان صادراتی ایران ساخت در نمایشگاه بین المللی تهران از جمله طرح‌های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند که در استان های تهران، اصفهان و کرمانشاه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خانه‌های خلاق در کاشان، اصفهان و تهران و کارخانه نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه از دیگر طرح‌های ملی هستند که امروز در جهت توسعه زیست بوم نوآوری کشور با فرمان رییس جمهوری افتتاح شد.

برای افتتاح و بهره برداری از این طرح‌ها ۳۸۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی بخش خصوصی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهادهای دولتی وابسته سرمایه گذاری شده است. این طرح‌ها یک هزار و ۲۳۵ نفر اشتغالزایی دارد.

رصدخانه ملی ایران به همت دانشمندان و مهندسان ایرانی به اجرا درآمده است. تمام اجزا و تجهیزات تلسکوپ و گنبد این رصدخانه ساخت ایران است و با اجرای این طرح ایران جزو ۱۰ کشور سازنده تلسکوپ در جهان قرار می‌گیرد.

ساخت تلسکوپ رصدخانه ملی ایران در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است و با راه‌اندازی آن یک روند علمی نجوم در کشور شکل خواهد گرفت.

طرح توسعه قوای محرکه الکتریکی اتوبوس برقی شهری دانشگاه تهران

 این اتوبوس در قالب پروژه ای با همکاری دانشگاه تهران و حمایت معاونت علمی در یک شرکت تولیدکننده اتوبوس متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران طراحی شده است.

۷۰ درصد قوای محرکه الکتریکی داخلی‌سازی و بومی‌سازی شده و طراحی داخل است؛ موتورهای تراکشن الکتریکی، ژنراتور، گیربکس تک سرعته درایوهای کششی، باتری پک‌های هوشمند، سیستم توان کمکی و اینورترها، سیستم توزیع انرژی الکتریکی، سیستم‌های متعدد خنک‌کاری، همه ساخت داخل و بومی‌سازی شده‌ است.

خانه نوآوری و فناوری صادراتی ایران محلی برای نه تنها نمایش، بلکه عرضه و فروش محصولات دانش‌بنیان به سایر کشورها است. در این مرکز دستاوردهای دانش بنیان در حوزه های مختلف همچون مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست فناوری و سایر حوزه ها که قابلیت صادرات دارند، به نمایش گذاشته می شود، امروز نیز با بازید وزیر بهداشت دستاوردهای این نمایشگاه در حوزه پزشکی و سیمولاتورها به نمایش گذاشته شده است.

برج فناوری کرمانشاه به عنوان نماد فناوری غرب کشور است توسط جهاد دانشگاهی کرمانشاه و با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه احداث شده است، علاوه بر تامین فضای لازم جهت استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور، فضای لازم برای حضور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تخصصی، دفاتر انتقال فناوری دانشگاه‌ها، نهادهای مالی و سرمایه گذاری، شتاب دهنده‌ها و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ نیز فراهم شده است.  

با توجه به سیاست ها و اهداف معاونت علمی در راستای توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی تاسیس و حمایت از شکل گیری خانه‌های خلاق ونوآوری در دستورکار معاونت علمی قرار گرفت.

 سه خانه خلاق و نوآوری به نام های خانه خلاق بهزاد "ب" در تهران، خانه خلاق قزوینی‌ها در اصفهان و خانه خلاق گذر در کاشان با سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ۸۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری بخش دولتی در قالب وام به بهره برداری رسیدند.

با راه اندازی این ۳ خانه خلاق و نوآوری در کشور در مجموع ۹ خانه خلاق و نوآوری در کشور راه اندازی شده و فعال هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حسن روحانی شرکت های دانش بنیان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 معاونت علمی و فناوری بهره برداری ریاست جمهوری سرمایه گذاری دانش بنیان خانه خلاق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران

معاون وزارت صنعت امارات در بازدید از "آی‌هیت" توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و گفت: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هیئت‌های دولتی و تجاری کشور‌های مختلف از جمله قطر، تانزانیا، ترکیه، عمان، امارات، اندونزی و … با حضور در خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت)در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (2024 IRAN EXPO) با توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آشنا شدند و با مجموعه‌های توانمند بحث و تبادل نظر کردند.

امیرحسین میرآبادی؛ رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با معاون وزیر صنعت و فناوری‌های پیشرفته امارات، اظهار کرد: از حدود 40 سال گذشته ما توسعه فناوری رو در ایران آغاز کردیم و قدرت فناوری و چگونگی استفاده از آنرا یافتیم و پس از تشکیل معاونت علمی و فناوری به دنبال آن شاهد به وجود آمدن استارتاپ‌ها بودیم.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌اللمل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پس از توسعه فناوری به سمت تجاری‌سازی و استفاده از آن حرکت کردیم، گفت: اقتصاد دانش بنیان طبق دستور رئیس جمهور در دستور کار ما قرار گرفت.

به گفته وی، میان ایران و امارات در حوزه‌های مختلفی مانند کشاورزی، هوش مصنوعی و … موقعیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. 

معرفی ظرفیت‌های صادراتی خراسان شمالی در نمایشگاه اکسپو

میر‌آبادی تصریح کرد: یکی از اهداف ما، ارتباط بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ و پرسابقه است تا ایده‌ها، فناوری‌ها و تجربیات میان شرکت‌های نوپا و با سابقه به اشتراک گذاشته شود.

رییس سازمان توسعه همکاری علمی و فناورانه بین‌المللی در ادامه آمادگی خود را در راستا فراهم کردن بستر انتقال فناوری، میان ایران و امارات اعلام کرد.

معاون وزارت صنعت امارات نیز طی سخنانی در این دیدار ضمن اعلام خرسندی از حضور در آی‌هیت، توانمندی شرکت‌های ایرانی را تحسین کرد و افزود: امارات در حاشیه توافقات بریکس، برای همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف صنعت آماده است و به‌دنبال ایجاد سازگاری میان شرکت‌های فناوری امارات و ایران هستیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در منطقه صورت گرفته است و در همین راستا ما علاقه داریم تا در حوزه‌های مختلف فناوری نظیر زنجیره تأمین، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت