Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی فضلی با اشاره به همسان سازی و هماهنگی میان دستگاه ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در حال حاضر ۱۲ و نیم میلیارد دلار قاچاق از خارج وارد می شود و قریب به ۴ و نیم میلیارد دلار نیز از داخل به خارج از کشور قاچاق کالا و ارز صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، عبدالرضا رحمانی فضلی پس از جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران در مورد این جلسه گفت: در این ستاد بیش از 20 دستگاه اجرایی عضو هستند که در حال تلاش و کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده در سال 98 ارایه شد و برآوردی از رقم قاچاق در سال 1398 اعلام شد که نسبت به سال های قبل رقم کاهشی را نشان می دهد اما هنوز این رقم برای اقتصاد ما قابل قبول نیست و باید تلاش های بیشتری انجام شود.

 

وزیر کشور افزود: وقتی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز صحبت می کنیم، ابتدا ذهن به سوی کنترل ها و برخوردهای فیزیکی متمایل می شود اما این گونه نیست. در بسیاری از موارد قوانین و مقررات، مصوبات و نوع حرکت و جریانات اقتصادی است که قاچاق را تشویق و ترغیب می کند.

 

وی گفت: در مجموعه اقداماتی که در سال 98 انجام شده است ما 12 و نیم میلیارد دلار طبق برآوردها قاچاق کالا از خارج به داخل صورت می گیرد و معادل چهار و نیم میلیارد دلار از داخل به خارج قاچاق صورت می گیرد که نسبت به سال های قبل رقم کاهشی است اما نسبت به اقتصاد و شرایط داخلی کشور در جهت تقویت تولید رقم قابل توجه ای است.

 

وی ادامه داد: باید واحدهای فعال سرمایه گذاری در جهت تولید فعال شود و این رقم در مقابل این واحدها قابل قبول نیست.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: بحث سامانه ها از دیگر موضوعات این جلسه بود. در سال 97 موضوع سامانه ها به صورت جدی در ستاد مطرح شد و ما تقریبا 40 درصد پیشرفت داشتیم اما اکنون در سامانه ها به طور مجموع 72 درصد پیشرفت داریم و بسیاری از سامانه های مهم و اساسی ما 100 درصد پیشرفت داشته و در حال فعالیت هستند.

 

رحمانی فضلی اظهار کرد: در حال حاضر از سامانه ها استفاده خوبی می کنیم و یکی از راه های کنترل قاچاق کالا سامانه ها هستند که ما بتوانیم تمام کالاها و خدمات را از مبدا به مقصد تحت نظر داشته باشیم و همه گردش مالی و ارز را تحت نظر بگیریم.

 

وزیر کشور تصریح کرد: این موضوع به جز رهگیری در سامانه ها امکان پذیر نیست. در درون برخی از دستگاه ها مقاومت هایی در اجرای سامانه ها شکل گرفته است که الحمدالله پس از مدتی همه همراه شده اند و ما کمبود داده ها و پردازش داده ها را داشتیم که اکنون با این موضوع مواجه نیستیم.

 

وی گفت: بسیاری از دستگاه ها سامانه ها و نرم افزارهای مربوط به خود را مطابق با ساختار و سیستم خود نوشته اند. در این مدل بنا بود 40 تا 45 سامانه یکپارچه شوند که برای این یکپارچگی لازم است سیستم، ساختار و نرم افزار واحد ارایه شود.

 

وی گفت: تمام این موارد در طی سه سال گذشته تغییر یافته اند و عملی شد و اکنون فضا بسیار خوب در حوزه گردش مالی و کالایی و خدماتی را شاهدیم که امیدواریم با کامل شدن سامانه ها بهره کافی ببریم.

 

وی در مورد سازمان بازرسی نیز گفت: مباحثی از سوی سازمان بازرسی اعلام شد و اشکالات خود را مطرح کردند و مقرر شد برخی از آنها پیگیری جدی شود. برای سال 1400 برنامه ها مصوب شد که باید تعدادی برنامه و عملیات اقدامی را داشته باشیم و باید متناسب با این برنامه ها طرح های خود را ارایه دهند.

 

وی گفت: موضوع دیگر مدیریت، کنترل و گردش کالاها توسط سیستم حمل و نقل در جاده ها بوده است که یکی از روزنه های ورود و خروج کالا از این طریق است. گزارشی که اعلام شده است با توجه به تجهیز جاده ها به دوربین ها و سیستم های نظارتی دقیق اکنون فضای بهتری حاکم است. ما تمام تلاش مان در این مدت این بوده است که بتوانیم با همسان سازی روش ها و سیستم ها و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و انگیزه دادن و فعال سازی تمام کارشناسان در این حوزه گام های خوبی را در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز داشته باشیم.

 

وی گفت: اعداد و ارقام سیستم ها و ساختارها نشان می دهد که برنامه های خوبی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم که امیدواریم با تلاش در دولت در زمان باقیمانده و همچنین انشاءالله در دولت بعدی این کار به عنوان یک فعالیت زیرساختی و زیربنایی تداوم یابد تا ما بتوانیم جلوی خسارت های مالی را در اقتصاد و سرمایه بگیریم.

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی رحمانی فضلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیم میلیارد دلار رحمانی فضلی سامانه ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت:دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور وقوع رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: امروز (۱۶ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود. طی این روز بیشینه بارش در کرمانشاه ، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل زنجان و گیلان خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر ، مناطقی از شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز و پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) در شمال شرق شرق سواحل دریای خزر و برخی نقاط شمال غرب کشور بارش رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز در شمال غرب، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ، دوشنبه در جنوب غرب، سه شنبه و چهارشنبه در غرب مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر و دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، همراه با وزش باد ، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا زنجان با کمینه ۶ و ۸ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۴ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • (ویدئو) ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا (۱۷ اردیبهشت)
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا