Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس هنگ‌کنگ ستون‌نویس اصلی روزنامه "اپل دیلی" را که قصد خروج از این شهر را داشت، به دلایل امنیت ملی بازداشت کرد. این روزنامه دموکراسی‌خواه چند روز پیش تعطیل شد.

 به نقل از فرانس۲۴، روزنامه اپل دیلی که از حامیان سرسخت جنبش دموکراسی‌طلبی در هنگ‌کنگ بود، پنجشنبه، آخرین نسخه خود را منتشر کرد و مدیر اصلی آن بازداشت شد و دارایی‌هایش هم طبق قانون امنیت ملی چین که سال گذشته به هنگ‌کنگ ارائه شد، توقیف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فونگ وای-کونگ، سردبیر ارشد و ستون‌نویس اصلی وب‌سایت انگلیسی اپل دیلی روز یکشنبه هفتمین چهره ارشد این روزنامه شد که طبق این قانون بازداشت میشود.

پلیس هنگ‌کنگ بازداشت این مرد ۵۷ ساله را در فرودگاه به ظن "توطئه برای همدستی با کشورهای خارجی یا نیروهای خارجی برای به خطر انداختن امنیت ملی" تایید کرد. 

در این بیانیه از فونگ که با نام مستعار لو فونگ مطلب می‌نوشت، نامی برده نشده اما رسانه‌های محلی گزارش دادند که او برای تحقیقات بازداشت شده است. 

اقدام قانونی علیه روزنامه اپل دیلی پس از انتشار مطالبی که ادعا میشود حامی تحریم‌های بین‌المللی علیه چین بود و اکنون طبق قانون امنیتی جدید غیرقانونی به شمار میرود، به جریان افتاد. در دو هفته گذشته پلیس بارها به دفاتر اپل دیلی یورش برده، کامپیوترها و سرورهای آنها را توقیف و پنج مدیر اجرایی را بازداشت کرده است.

جیمی لای، مالک اپل دیلی و منتقد صریح دولت چین، اکنون به اتهام مشارکت در اعتراضات حامی دموکراسی و همچنین چند اتهام امنیتی در زندان به سر میبرد. این اقدام، ضربه تازه‌ای به پیکره آزادی‌ها در هنگ‌کنگ به شمار میرود و اکنون نگرانی‌هایی درباره حضور رسانه‌ها در این دولت‌شهر به وجود آمده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اپل دیلی هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | من یک استاد دانشگاهم!

کارولین فاولین استاد اقتصاد این دانشگاه در حالی که رفته تا پادرمیانی کند و از بازداشت دیگر دانشجویان جلوگیری کند، خود اینگونه با خشونت توسط پلیس بازداشت می‌شود

استاد زن در حالی که دو پلیس تنومند روی کمرش خیمه زده اند و دستانش را از پشت بسته اند برای ملتمسانه می‌گوید :

من یک استاد اقتصاد هستم.. سرم را بر زمین بتنی کوبیدید.. 

ناله هایش اما نتیجه ای ندارد...

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • گمانه‌زنی تایمز درباره بازداشت سران تل‌آویو به اتهام جنایت جنگی
  • دانشگاه پادگان نیست
  • ببینید | من یک استاد دانشگاهم!