Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد آذری جهرمی در آئین افتتاح طرح‌های ارتباطی در استان فارس بیان کرد: شاخص توسعه‌ای استان فارس طی سالیان گذشته اصلاً جایگاه خوبی نبود و فارس در جایگاه بیست و هشتم کشور قرار داشت.

او افزود: در سال ٩۶ در برخی از مناطق پهنای باند وجود نداشت و فارس جایگاه ٢١ کشور را داشت و در همان سال نیز ١١٠ هزار تلفن خانگی منتظر بودند تا این خدمات را دریافت کنند لازم به ذکر است که در آن زمان میزان پوشش اینترنت در فارس کمتر از ۵٠ درصد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فارس ١٠ درصد از هزینه‌های ارتباطی کشور را تأمین می‌کرد، یادآور شد: در راستای توسعه استان فارس س در سال ٩٧ بالغ بر ٨٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت و سعی شد زیرساخت‌های ارتباطی استان فارس تقویت و بهبود یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: شهر صدرا بیشترین مصرف اینترنت در کشور را از سال ٩٧ داشته است و این در حالی است که سرویس دهندگان خدمات ارتباطی در استان فارس توانسته‌اند اقدامات خوبی انجام دهند و سایت‌های زیادی در فارس، شیراز و شهر صدرا ایجاد کنند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه طرح یکسان سازی خدمات ارتباطی در فارس ایجاد شود و ادامه داد: با توجه به تحریم‌های صورت گرفته در حوزه ارتباطات بیش از یک سال زمان برد تا تجهیزات مورد نیاز استان فارس تأمین شود و اکنون ۴٣ هزار نفر در روستا‌های استان هنوز به طور کامل دسترسی به خدمات ارتباطی ندارند.

وی ادامه داد: ١٨٠ کیلومتر در مسیر‌های جاده‌ای در فارس تحت پوشش خدمات ارتباطی قرار گرفته و به مجموع پوشش‌های جاده‌ای پیشین اضافه شد.

او در خصوص کارخانه‌ صنایع it استان نیز متذکر شد: کارخانه itmc از ورشکستگی خارج شده و در مسیر سوددهی قرار گرفته است و اکنون نیز کارخانه نوآوری نیز در محل این کارخانه ایجاد شده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه فارس در جایگاه پنج استان برتر کشور قرار گرفته است یادآور شد: برخی به دنبال تغییر مدیران استانی هستند و دلایل آنان نیز غیر منطقی بوده این در حالی است که وزرات ارتباطات از تمامی مدیرانی که برای استان‌ها درحال تلاش اند حمایت خواهد کرد.

به اعتقاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید قطب صنایع الکترونیک در شیراز بار دیگر احیا شود.

اتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی خدمات ارتباطی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور

ایسنا/فارس نخستین گروه از عمره‌گزاران استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه شیراز عازم سرزمین وحی شدند.

مدیرکل فرهنگی و زیارت استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت:  ۲۵۵ نفر از زائران خانه خدا از فرودگاه شیراز به مدینه اعزام شدند.

سید مجتبی علوی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده توسط استانداری فارس و تلاش‌های صورت گرفته در حج و زیارت استان و فرودگاه شیراز، پس از ۹ سال وقفه نخستین گروه از زائران جنوب کشور با ظرفیت ۲۵۵ نفر زائر در قالب ۳ کاروان از استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد از فرودگاه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) عازم حرم امن الهی و سرزمین وحی شدند.

وی بیان کرد: این کاروان‌ها تحت عنوان حرم تا حرم عصر روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت فرودگاه شیراز را به مقصد فرودگاه مدینه منوره ترک کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • تکمیل ‌‌هوشمندسازی پلاک‌های پستی تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد 
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • توسعه کشور بدون تلاش کارگران میسر نیست
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس