Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شناسایی۴۰ ابتلای جدید کرونا در ایلام گفت: تعداد مبتلایان استان به ۴۰ هزار و ۵۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش برنا از ایلام؛ دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته یک ایلامی دیگر قربانی کرونا شد و مجموع فوتی‌های استان به ۸۰۶ نفر افزایش یافت.

وی افزود:۲۰ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند و تعداد بستری‌های موجود در استان ۷۲ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: دهلران با هشت بستری جدید بیشترین بستری جدید را به خود اختصاص داده است.

دکتر کریمیان گفت: همچنین شهرستان‌های ایلام، ایوان، و مهران هر کدام دارای چهار بستری جدید هستند.

وی با بیان اینکه مجموع بهبودی‌های ناشی از کرونا در استان ۳۸ هزار و ۸۰۲ نفر است، افزود: شهرستان مهران با هزار و ۹۵۱ ابتلا و چهار بستری جدید در وضعیت قرمز قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: شهرستان‌های ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و آبدانان، دره شهر، ملکشاهی، بدره، چرداول، ایوان و هلیلان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی ایلام کرونا امار جدید بستری جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۰۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت