Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در آیین توزیع کاروان‌های خانه بهداشت عشایری و اعزام ۹۲ خانه بهداشت سیار به سراسر کشور، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و دکتر بهشتی و تشکر از دست اندرکاران به ثمر نشستن این کار، بیان کرد:کوچ و کوچ نشینی فقط یک حرفه و امرار معاش و کسب درآمد نیست بلکه یک فرهنگ اصیل ناب در ایران زمین با قدمت هزاران ساله است که اگر از تاریخ حذف کنیم تکه های این پازل را حذف کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تاریخ مسیح، تاریح تولد حضرت مسیح شروع و در دین اسلام کوچ پیامبر مبدا تاریخ ما است، پس هجرت و کوچ نه تنها فرهنگ ایران، بلکه فرهنگ بشریت است و وقتی مردم به خدا شکایت می‌کنند که زمین بر ما تنگ آمده خداوند می‌گوید کوچ کنید.

نمکی افزود: کوچ نشین خلق و خوی متفاوت از دیگر مردم دارد، صفای ملکوتی در خانه‌ی کوچ نشینان وجود دارد و برای نظام ارائه خدمت، ما طراحی عالمانه‌ایی داشتیم و الان ۱۷ هزار و پانصد خانه بهداشت در دورترین نقاط عشایری داریم و جایی از این مناطق را نداریم که بهورز نداشته باشد و در کاهش مرگ و میر کودکان و زنان و همچنین در مدیریت کووید خانه‌های بهداشت بزرگترین دروازه‌بان‌ها برای سیل عظیم بیماری بودند که اگر نبودند ما هم پاسخ گوی این نیازها نبودیم.

وی گفت:دو جا برای ما مهم بود، اول حاشیه شهرها و دوم جمعیت نازنین عشایر که تنها امید آنها محل‌ها و امکاناتی است که در محل کوچ آنها قرار دادیم که اگر زن بارداری با وجود درد زیاد فوت کرد، آیا باید جسدش را پای سیاه چادر دفن کنن؟ آیا پیرمرد و پیرزن عشایر به دلیل فشار خون بالا باید دچار سکته مغزی شود؟ و سوار قاطر کیلومترها ببرند تا به بیمارستانی برسند؟ این ابتکار خانه‌های بهداشت عشایر زیباترین نگاه به خدمات سلامت بود.

نمکی ادامه داد: الان ۱۴ هزار تخت بیمارستانی تحویل می‌دهیم و تخت آی‌سی‌یو را دو برابر می‌کنیم و هیچ کجا گزارشی از سرگردان بودن بیمار پشت در بیمارستان نداشتیم که اگر بود آنهایی که برای دو روز تاخیر واکسن چه کردند، حتما به آن می‌پرداختند که من باز هم عذرخواه مردم هستم برای این موضوع، اما هرچه توسعه زیرساختی مویرگی در کشور بیشتر داشته باشیم هزینه‌های دیگرمان کم خواهد شد.

وی با اشاره به حضور بهورزان افزود: حالا خدمت دهند برای عشایر از جنس خدمت گیرند یکی شد و این باعث شد در مراقبت از کودکان و زنان باردار و جمعیت سالمند و... عشایر دارای کیفیت بیشتر شویم، همچنین ما نیازمند آموزش مدام عشایر هستیم تا روش‌های پیشگیری بیماران واگیر و غیر واگیر و... را به آنها آموزش دهیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: تزریق واکسن ملی را داشتیم، ما که تمام درها به رویمان بسته بود و به عنوان وزیر گاهی برای گرفتن واکسن از خارج التماس کردم، حالا خودمان به این درجه رسیدیم، حتی همین آمریکایی‌ها که می‌گفتند ما تحریمی برای موارد درمانی نداریم، هفته پیش آقای بایدن گفت اجازه می‌دهیم دارو را وارد کنید که همین تشت رسوایی آنها است و حالا ما به کشورهای واکسن ساز دنیا پیوستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان وزیر بهداشت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان