Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی گفت: در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه سازمان امور عشایر ایران و خانه گردشگری ویرا با موضوعات برگزاری تور‌های گردشگری، برگزاری جشنواره ملی عکس و آموزش فعالان گردشگری عشایر استان فارس طی هفته جدید فعالیت خود را آغاز کردند.

او، با طرح موضوع آموزش و جذب گردشگری و با اهمیت دانستن این نکته که گردشگری یکی از راه‌های برون رفت از اقتصاد تک بعدی دامداری عشایر است، گفت: باتوجه به تجربه و برنامه‌های مدون خانه گردشگری ویرا امیدوار و خرسندیم این امر بنحو احسن در این استان پیاده سازی و بهره وری کامل آن در بلند مدت در جهت رشد، پیشرفت و تعالی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی عشایر استان رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور عشایر فارس در ادامه افزود: باتوجه به برنامه ریزی‌های مدون و حضور مدیرعامل خانه گردشگری ویرا همراه با کادر مجرب ایشان در استان، در شهرستان‌های سپیدان و سروستان اقدام به آموزش حضوری عشایردر زمینه گردشگری می‌کنند.

جمالی مدیرعامل خانه گردشگری ویرا نیز گفت: سازمان امور عشایری ایران علی الخصوص پیگیری‌های موسوی مشاور امور زنان در سازمان به جهت انتخاب استان فارس که قطب عشایری کشور است، به‌عنوان یکی از ۳ استان پایلوت در زمینه گردشگری معرفی شده است.

او افزود: برگزاری تور عشایر، اجرای دوره‌های آموزشی باهمراهی اساتید متخصص به جهت پرورش و تربیت نیروی انسانی عشایری در راستای اشتغالزایی آنها، برگزاری گفتگو‌های زنده در صفحات مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با همراهی شرکت‌ها و اشخاص معرفی شده از سوی اتحادیه ها، برگزاری جشنواره‌های مختلف علی الخصوص جشنواره‌های عکس با موضوع پوشش محلی، کمک به فروش محصولات و صنایع دستی عشایر با کمک شرکت‌های تعاونی عشایر با برگزاری تور‌ها از جمله اقدامات این تفاهم نامه است.

یوسفی مسئول گردشگری امور عشایر فارس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های گرشگری عشایری در زمینه تولیدات عشایری، صنایع دستی و شیوه معیشت عشایر، تنوع اقوام در استان فارس می‌توان از طریق ظرفیت در جهت توسعه گردشگری، بوم گردی عشایری، افزایش درآمد و اشتغالزایی در کنار دامداری برنامه ریزی کرد.

گفتنی است در استان فارس بیش از ۲۳ کانون فعال بو گردی در حال فعالیت در زمینه گردشگری عشایری هستند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عشایر فارس امور عشایر استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور عشایر استان گفت: بازگشایی جاد‌ه های عشایری ، آبرسانی سیار ، تامین امنیت مسیر کوچ از جمله اقدامات امور عشایر استان در سال جدید برای کوچ عشایر می‌باشد.   آذرفر افزود: کهگیلویه و بویراحمد در مسیر کوچ عشایر استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری واقع شده است.   از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ، ۷۲ هزار نفر عشایر هستند. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • کوچ بهاره عشایر در خراسان شمالی آغاز شد
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • سرآغاز کوچ عشایر قشقایی از قشلاق به ییلاق
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان