Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به دنبال تشدید همه گیری کرونا در مسکو و افزایش شمار بیماران و تلفات در پایتخت روسیه، با بخشنامه مسوولان این شهر محدودیت های جدید کرونا از امروز دوشنبه به اجرا گذاشته شد.
به گزارش  خبرگزاری آریا به نقل از شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، محدودیت های جدید کرونا رستوران ها، غذاخوری ها و کافه ها را دربرمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  از امروز مشتریان باید قبل از ورود به کافه ها،  رستوران ها و مراکز درمانی مدرک واکسیناسیون کووید -19 یا گواهی منفی بودن آزمایش کرونا  و یا سندی که نشان دهد بدنشان در مقابل کووید-19 آنتی بادی تولید کرده است را نشان دهند.
بر اساس بخشنامه دولت محلی مسکو، افرادی که در شش ماه اخیر به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند می توانند کد ویژه الکترونیکی دریافت کنند. 
افرادی نیز که تست کرونا ارائه می کنند، آن را باید در یکی از آزمایشگاه هایی انجام داده باشند که زیرمجموعه سیستمی به نام «امیاس» باشد.
 البته این شرایط در زمان حاضر شامل کافه های واقع در معابر عمومی مسکو در هوای آزاد نمی شود و این نوع مراکز تا روز 12 ماه جولای از این محدودیت معاف هستند. 
 بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در مسکو در شبانه روز اخیر 6 هزار و 723 نفر به این بیماری مبتلا یا تست کرونای انها مثبت بوده است و  114 نفر نیز جان خود را ازدست داده اند.    
 بیشترین آمار همه گیری کرونا در روسیه همچنان به مسکو تعلق دارد که این بیماری تاکنون جان 22 هزار نفر را گرفته و ابعاد شیوع آن ابعاد نگران کننده یافته و نگرانی مقامهای پایتخت را برانگیخته است.
این دسته از ساکنان مسکو یا افراد خارجی می توانند با ثبت نام در پورتال خدمات مجازی دولت روسیه، مجوز الکترونیکی ویژه را دریافت و با نشان دادن آن در گوشی خود به نگهبانان رستورانها و کافه ها به این گونه اماکن راه بیابند.  
در همین حال به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، رستوران های مسکو در این شرایط ممکن است تا 90 درصد مشتریان خود را ازدست بدهند.   
محدودیت دیگر شامل تئاترها و سینماها می شود و سالن های این اماکن باید در هنگام اجرای برنامه ها، پذیرای نصف گنجایش باشد و فاصله های عمومی باید رعایت شود.
کافه ها و رستورانها و کلوب های شبانه در مسکو نمی توانند در ساعات شبانه فعالیت کنند.  
از محدودیت جدید کرونایی در مسکو فعالیت افراد واکسن زده در رستوران ها و مراکز دیگر ارائه دهنده خدمات عمومی است و افرادی که واکسن کرونا نزده باشند نمی توانند به کار خود ادامه دهند.
محدودیت های جدید شامل اتباع خارجی نیز می شود و به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، دولت این کشور موظف شده است تا 15 ماه جولای آینده، شرایط برای واکسیناسیون کرونای اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت مقیم روسیه را فراهم و منابع مالی برای اجرای این طرح را مشخص کند. 

افزایش کشورهای درگیر با کرونای دلتا 
با افزایش موارد ابتلا به سویه دلتای کرونا، محدودیت های شدیدتری برای مقابله با شیوع این ویروس در برخی از کشورها اعمال شده است.
شهر مسکو، پایتخت روسیه بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از کروناویروس را در این کشور داشته و اکنون شیوع سویه دلتای کروناویروس که از قدرت سرایت بالاتری برخوردار است موجب شده که محدودیت های شدیدتری در کشورهای سراسر منطقه آسیا-پاسفیک اعمال شود.
همچنین شیوع سویه دلتای کرونا نگرانی هایی را در مورد سفرهای تفریحی به کشورهای اروپایی به همراه داشته است.
هرچند روند واکسیناسیون، موارد ابتلا به کروناویروس را در شماری از کشورها کاهش داده و محدودیت ها در فعالیت‌های روزمره شهروندان در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا به تدریج برداشته می شود اما کارشناسان سلامت همچنان هشدار داده اند که شیوع سریع سویه دلتای کرونا به این مفهوم است که تا پایان همه گیری مسیر طولانی باقی مانده است.
به گزارش روزنامه گاردین، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در جدیدترین گزارش خود از کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در جهان از ماه فوریه خبر داده اما در عین حال هشدار داده است که سویه دلتای کروناویروس که اکنون در 92 کشور گسترش پیدا کرده، موجب موج مرگبار بیماری در کشورهای مختلف از اندونزی گرفته تا روسیه شده است.

کنترل شدید ورزشکاران خارجی برای جلوگیری از شیوع کرونا در المپیک
کمیته برگزاری بازی‌های توکیو اعلام کرد کنترل بیشتری در خصوص ورزشکاران خارجی در المپیک خواهد داشت.
به گزارش  رویترز، یاسوهیرو یاماشیتا رئیس کمیته المپیک ژاپن روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری عنوان کرد: به هیچ وجه نمی‌توان موارد صفر ویروس کرونا را در بین ورزشکارانی که برای بازی‌های المپیک 2020 وارد توکیو می‌شوند، مشاهده کرد، بنابراین کنترل مرزها باید برای جلوگیری از گسترش انجام شود.
وی افزود: ایجاد محدودیت‌هایی مانند الزام کشورهایی مانند هند برای قرنطینه ضروری است.
در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده، ورزشکاران بیشتری وارد ژاپن شده‌اند. آزمایش ویروس کرونای دو عضو کاروان اوگاندا مثبت شد
کمیته برگزاری بازی‌های توکیو اعلام کرد کنترل بیشتری در خصوص ورزشکاران خارجی در المپیک خواهد داشت.
به گزارش رویترز، یاسوهیرو یاماشیتا رئیس کمیته المپیک ژاپن روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری عنوان کرد: به هیچ وجه نمی‌توان موارد صفر ویروس کرونا را در بین ورزشکارانی که برای بازی‌های المپیک 2020 وارد توکیو می‌شوند، مشاهده کرد، بنابراین کنترل مرزها باید برای جلوگیری از گسترش انجام شود.
وی افزود: ایجاد محدودیت‌هایی مانند الزام کشورهایی مانند هند برای قرنطینه ضروری است.
در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده، ورزشکاران بیشتری وارد ژاپن شده‌اند. آزمایش ویروس کرونای دو عضو کاروان اوگاندا مثبت شد

آغاز موج جدید همه گیری کرونا در مناطق مختلف استرالیا
با آغاز موج جدیدی از شیوع کروناویروس، مناطق مختلفی از استرالیا درگیر همه گیری کووید-19 شدند.
 موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در سیدنی که ناشی از "سویه دلتا" (عنوان جدید برای سویه هندی) کروناویروس است به 128 نفر رسیده است. همچنین مواردی از ابتلا در مناطقی همچون سرزمین شمالی، کوئینزلند و استرالیای غربی گزارش شده است.
این اولین بار طی چند ماه گذشته است که مواردی از ابتلا به کروناویروس در بخشهای متعددی از استرالیا به طور همزمان گسترش یافته است.
به گفته مقامات استرالیایی، این کشور در مرحله حساسی از روند مقابله با بیماری کووید-19 قرار دارد و ایالتهای مختلف مجبور به بستن مرزها و اعمال محدودیتهای جدیدی شده اند تا از گسترش هر چه بیشتر ویروس جلوگیری شود.
مقامات این کشور تاکید کردند که استرالیا در حال ورود به فاز جدیدی از همه گیری کووید-19 است و نوع مسری تر ویروس موسوم به سویه دلتا با سرعت بیشتری در حال گسترش است.
به گزارش  شبکه خبری بی بی سی، افزایش موارد ابتلا موجب اعمال قرنطینه در شهرهای سیدنی و داروین و اعمال محدودیتهایی در چند ایالت دیگر استرالیا شده است.

شرایط وخیم کرونا در آمریکای لاتین
 اگرچه براساس برخی ارزیابی ها، شرایط شیوع کووید 19 در آمریکای لاتین همچنان وخیم است و تاخت و تاز ویروس کرونا در این منطقه تا کنون بیش از یک میلیون قربانی گرفته، اما پیشبرد روند واکسیناسیون به ویژه تولید واکسن‌های کوبایی روزنه امیدی در چشم انداز آتی منطقه گشوده است.
به شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل، مکزیک، آرژانتین، کلمبیا، پرو، شیلی٬ بولیوی و پاراگوئه همچنان رو به افزایش است.
براساس نقشه شیوع ویروس کرونا، افزایش موارد ابتلا در یک هفته اخیر در این منطقه متمرکز بوده است.
در میان 10 کشور نخست در فراوانی مرگ و میر ناشی از همه گیری کرونا، چهار کشور آمریکای لاتین یعنی برزیل، مکزیک، پرو و کلمبیا قرار دارند که تعداد جانباختگان این کشورها در مجموع افزون بر یک میلیون نفر از فوتی های ثبت شده در سطح جهانی بر اثر ویروس کرونا را از زمان شروع همه گیری در ماه مارس 2020 (اسفند 1399) نشان می دهد.
در این میان، برزیل مبتلاترین کشور با بیش از 18 میلیون مورد ابتلا و بالغ بر 513 هزار فوتی است.
به نوشته رویترز، برزیل با حدود یک پنجم گزارش های مرگ و میر جهانی بر اثر کووید 19، از نظر میانگین فوتی های اعلام شده جدید پیشتاز کشورهای جهان است.
با عبور شمار جانباختگان ویروس کرونا در برزیل از مرز نیم میلیون نفر، هزاران شهروند این کشور بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و ضمن اعتراض به بی کفایتی ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور در مدیریت این بحران، خواستار برکناری وی شدند.

هشدار درباره سرعت سرایت کرونای دلتا
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: میزان سرایت پذیری ویروس کرونای هندی معروف به «دلتا» به دلیل جهش زیادی که دارد، 40 درصد بیشتر از گونه انگلیسی است.
عاطفه عابدینی فوق تخصص بیماری های ریه با یادآوری شیوع گسترده گونه دلتا (ویروس هندی کرونا) در بیش از 80 کشور دنیا از افزایش سرایت پذیری ویروس کرونا در جریان این جهش نسبت به گونه انگلیسی خبر داد.
وی درخصوص گونه ویروس دلتا  یا B,1.617 کرونا ویروس که این اواخر خبرهایی از شیوع آن در کشور به گوش می رسد، خاطرنشان کرد: مستندات اخیر نشان می دهد این نوع از کرونا ویروس ها قدرت سرایت پذیری بیشتری نسبت به گونه انگلیسی دارد و نرخ بستری بیماران را نیز افزایش می دهد اما گزارشی از تفاوت در میزان مرگ و میر ناشی از گونه دلتا نسبت به واریانت های پیشین در دست نیست.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: گزارش ها از موارد مرگ و میر ناشی از گونه دلتا در کشورهای دیگر نشان می دهد، افرادی که واکسینه نشده اند یا واکسیناسیون آنها کامل نشده است، در معرض خطر قرار دارند.
عابدینی افزود: در برخی کشورها این گونه به عنوان ویروس قالب در حال گسترش است و حتی در کشور آمریکا باوجود پوشش 50 درصدی واکسیناسیون، شیوع 20 تا 50 درصدی کرونای هندی گزارش شده و در حال افزایش است.

وحشت جهانی از کرونا دلتا
سویه دلتای ویروس کرونا با سرعت در حال درنوردیدن کشورها است؛ حتی کشورهایی که واکسیناسیون مقبولی داشته‌اند، نتوانسته‌اند این ویروس را که بسیار مسری‌تر و کشنده‌تر است، مهار کنند.
 الجزیره در گزارشی می‌نویسد: مقامات چند کشور، از بنگلادش و اندونزی تا استرالیا و رژیم اسرائیل گرفته، در تلاشند تا سویه دلتای ویروس کرونا را که بسیار مسری است، مهار کنند. همزمان در سن‌پترزبورگ روسیه اعلام شد که تعداد کشته‌شدگان در حال رکوردشکنی است و کشورهای مختلف که در حال بازگشت به زندگی عادی بودند، به چالش کشیده است. در حالی که واکسیناسیون باعث کاهش ابتلا در کشورهای ثروتمند شده است، افزایش گونه دلتای این ویروس باعث ترس از امواج جدید ویروسی شده که در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون نفر را کشته است.
تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان بهداشت جهانی (WHO) در یک نشست خبری در روز جمعه گفت: «در حال حاضر نگرانی زیادی در مورد نوع دلتا وجود دارد.» وی افزود: «سویه دلتا قابل انتقال‌ترین و سریع‌ترین گونه از انواع شناسایی شده ویروس کرونا از ظهور تاکنون است. این گونه حداقل در 85 کشور جهان شناسایی شده و به سرعت در بین جمعیت‌های واکسینه نشده در حال گسترش است.»
در این راستا در بنگلادش، مقامات دولتی اعلام کردند که برای این گونه جدید، قرنطینه تازه‌ای در نظر گرفته‌اند. ادارات در این کشور به مدت یک هفته تعطیل است و تنها پزشکان اجازه عبور و مرور دارند. در همین حال بزرگ‌ترین شهر استرالیا سیدنی، وارد یک قرنطینه دو هفته‌ای شد و به غیر از سفرهای ضروری به مردم دستور داده شده است که در خانه بمانند. این محدودیت‌ها شامل 5 میلیون نفری که در سیدنی زندگی می‌کنند می‌شود. افزون بر این صدها هزار نفری که در حومه این شهر بزرگ زندگی می‌کنند، شامل این محدودیت‌ها شده‌اند. نیوزیلند با استناد به «شیوع چندگانه» در استرالیا از تعلیق برنامه سفر سه‌روزه بدون قرنطینه به همسایه بزرگ‌تر خود خبر داد.» در استرالیا، کریس هیپکینز، «وزیر برخورد با کووید-19» می‌گوید که این تعلیق به مسوولان فرصت می‌دهد تا تدابیر لازم برای ایمن‌تر کردن مسافرت‌ها و پرواز بین دو کشور را در نظر بگیرند.
در اندونزی، جوکو ویدودو، رییس‌جمهور این کشور 270 میلیون نفری با وضعیت فوق‌العاده‌ای روبه‌رو بوده و متعهد شده است که با سیاست‌های سریع و مناسب به این‌گونه خطرناک پاسخ دهد. براساس آخرین گزارش‌ها در این کشور روز شنبه 210 هزار مورد جدید ثبت شد که بالاترین رکورد روزانه در اندونزی به‌حساب می‌آید. دلتا که برای اولین بار در ماه آوریل در هند شناسایی شد، چنان مسری است که به گفته کارشناسان بیش از 80 درصد از جمعیت برای مهار آن باید واکسینه شوند. برای گونه‌های دیگر واکسینه کردن 70 درصد مردم کافی اعلام شده بود. حالا با توجه به کندی واکسیناسیون در کشورهای در حال توسعه، این یک چالش بزرگ برای این کشورها به‌حساب خواهد آمد.

ادامه بحران کرونا در برزیل
آمارهای جدید نشان می دهد بیش از 4 میلیون نفر از برزیلی‌ها دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تا روز اول ژوئن بیش از 4.1 میلیون نفر از مردم برزیل معادل 16 درصد افراد واجد شرایط، به دلایل مختلف دوز دوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند.
بر اساس این گزارش، برزیل که دومین آمار بالای تلفات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان را پس از آمریکا در اختیار دارد، با چالش‌های جدی برای مقابله با این بحران بهداشت و سلامت روبرو شده است.
یکی از مهمترین علل عدم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، تاخیر دولت برزیل در خریداری و انتقال مواد مورد نیاز برای تولید واکسن از چین بوده است.
دلیل دیگر نیز آن است که بسیاری از مردم برزیل معتقدند که تنها یک دوز از واکسن برای محافظت آنها در برابر خطر ابتلا به ویروس کرونا کافی بوده است. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی بارها توصیه کرده است که هر دو دوز واکسن کرونا باید تزریق شود.
برزیل اکنون بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا به طور متوسط در 7 روز گذشته در جهان را در اختیار داشته و از هند پیشی گرفته است.
برزیل از نظر کل موارد مبتلایان به ویروس کرونا پس از آمریکا و هند در رتبه سوم قرار دارد. بیش از 18 میلیون نفر در این کشور تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
البته برزیل با بیش از 507 هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا از هند جلوتر است. این رقم در هند به 392 هزار نفر رسیده است. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت برزیل تاکنون کمتر از 12 درصد شهروندان این کشور به طور کامل در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.
کارشناسان بهداشت و درمان نسبت به در پیش بودن فصل زمستان در نیم کره جنوبی و شیوع گونه های جدید ویروس کرونا هشدار می‌دهند، این دو عامل می‌تواند موجب رشد فزاینده تلفات ویروس کرونا طی ماه های آینده شود.
یک مقام سابق بهداشت و درمان برزیل نیز هشدار داده است که این احتمال وجود دارد که تلفات ویروس کرونا در این کشور پیش از آشکار شدن اثرات واکسیناسیون به بیش از 700 تا 800 هزار نفر برسد.
دولت برزیل با انتقادات شدیدی به خاطر اهمال و تاخیر در خریداری واکسن کرونا روبرو شده است. شرکت فایزر اعلام کرده است که طی ماه‌های اوت و نوامبر سال گذشته پیشنهاد فروش واکسن کرونا را به دولت برزیل ارائه کرده ولی هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین همه گیری کرونا مرگ و میر ناشی سویه دلتای کرونا بازی های المپیک ویروس کرونا ویروس کرونا موارد ابتلا ویروس کرونا آمریکای لاتین واکسن کرونا نشان می دهد میلیون نفر هایی مانند محدودیت ها رستوران ها سویه دلتا گونه دلتا هزار نفر شده اند کووید 19 کافه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ گونه سرمایه‌گذاری دائمی‌تر از تربیت و تعلیم نیست

حجت الاسلام محمود کارگر در گفتگو با خبرنگار مهر روز معلم روز توجه به آغاز خلقت و شروع بعثت است که با امر مقدس تربیت و تعلیم آغاز شد و هیچ سرمایه گذاری، دائمی تر از تربیت و تعلیم نیست و معلم، اساسی‌ترین نقش را در این سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: معلم زمینه ساز، به وجود آورنده، تقویت کننده، شتاب دهنده و تکمیل کننده تمام ارزش‌های مطلوب یک کشور است و هر جا نشانه‌ای از خوبی است، معلمِ خوبی، زمینه ساز آن بوده است.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: ضمن گرامی داشت یاد و خاطره اسوه و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت، استاد شهید مرتضی مطهری (ره)، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به همه مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش در جای جای ایران اسلامی به ویژه اساتید، معلمان و فرهنگیان بزرگوار جزیره مقاومت خارگ تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم که در سایه الطاف پروردگار سبحان در سال جهش تولید با مشارکت مردم، در کمال سلامتی و تندرستی دست در دست هم برای بالندگی، عزتمندی و سربلندی میهن پرافتخارمان تلاش کنیم.

کد خبر 6094716

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • هیچ گونه سرمایه‌گذاری دائمی‌تر از تربیت و تعلیم نیست
  • قدرت‌نمایی شبانه پلنگ در مازندران (فیلم)
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • آغاز بارش‌های پراکنده در زنجان از فردا