Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:55:44 GMT

کرونا و آلودگی نفس اراک را به شماره انداخت

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۱۳۹۵

کرونا و آلودگی نفس اراک را به شماره انداخت

گروه استان‌ها ــ درحالی‌که در روزهای اخیر هوای شهرهای استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک با آلودگی همراه بوده، به گفته مدیرکل محیط زیست استان تغییرات اقلیمی سبب تشدید آلودگی‌ها در استان مرکزی شده است. - اخبار استانها -

به‌ گزارش  خبرگزاری تسنیم از اراک، متاسفانه از هفته‌های اخیر آمارهای بستری کرونایی رنگ صعودی به خود گرفته و روز به روز شاهد افزایش ابتلاها براساس اعلام مسئولان علوم پزشکی اراک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان آلودگی برخی از شهرها هم مزید بر علت شده و با توجه به تاثیرات مستقیم آلودگی هوا بر بیماری‌های ریوی و مشکلات تنفسی، این شرایط بر تشدید وضعیت کرونایی هم تاثیرگذار است.

استان مرکزی هم این روزها از آلودگی‌های پی در پی و متداول هوا بی نصیب نبوده و ریه‌های شهرهای صنعتی آن با هوای آلوده پر و خالی می‌شود به طوری که در در روزهای اخیر به صورت مستمر با آلودگی هوا سپری شده و کلانشهر اراک بیش از سایر شهرها تحت تاثیر بوده‌اند و روزهایی را با هوای آلوده برای تمامی گروه‌ها سپری کرده‌اند.

معضل آلودگی هوای تهران چگونه یک بار برای همیشه حل می‌شود؟!استان مرکزی با دو جبهه کرونا و آلودگی هوا در حال مبارزه استآلودگی هوا در استان مرکزی از همراهی کرونا کوتاه نمی‌آید

رضا میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اراک اظهار داشت: تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا تاثیری بر روی آلودگی هوا نمی‌گذارد که بگوییم چون تشکیل نشده آلودگی هوا ایجاد شده، جلسات و هماهنگی‌های تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا با استانداری انجام دادیم اما به سبب شرایط انتخابات استانداری به ما وقت ندادند و قرار بوده بر اساس مصوبه هماهنگی شورا تشکیل شود که ما به عنوان دبیر کارگروه به معاونت عمرانی و استاندار برای تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا اعلام کردیم و پیگیری‌های لازم برای کنترل آلودگی‌ها به صورت مستمر توسط اداره کل محیط زیست استان انجام می‌شود.

وی افزود: یک سری آلودگی‌ها ناشی از ریزگردها است که در یکی دو هفته گذشته ایجاد شد و در روز انتخابات هم مردم شاهد این موضوع بودند که درواقع 16 استان کشور درگیر بودند و تنها مختص به استان مرکزی نبوده، آلودگی برون مرزی نبود و به سبب وزش باد از کویرهای مرکزی بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: صنایعی که سبب آلودگی می‌شود به صورت مداوم کار می‌کنند و تغییرات اقلیمی سبب تشدید آلودگی‌ها می‌شود به طوری که مقدار انتشار آلودگی در همه فصول تقریبا یکسان است و در فصولی که هوا سرد می‌شود ممکن است منابع آلاینده‌ بیشتر شود همچنین در فصول گرم با تغییرات اقلیمی و گرد و غبار این موضوع تشدید می‌شود و میزان آلایندگی تقریبا در هر فصلی نسبت به سنوات گذشته ثابت است و به شرایط اقلیمی بستگی دارد.

میرزایی تصریح کرد: امسال به سبب خشکسالی شدید شرایط اقلیمی وضعیت سخت‌تری دارد و عدم بارندگی، خاک‌ورزی، عملیات زراعی در اطراف شهر اراک و تالاب میقان و خشک شدن تالاب دلایل تشدید آلودگی است.

وی بیان کرد: پایش‌ها و کنترل صنایع با همکاری خوب دستگاه قضایی انجام می‌شود و با همکاری مساعد سازمان‌ها استقرار صنایع آلاینده جدید تا شعاع 30کیلومتری اراک نداریم.

انتهای پیام/713/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد استان مرکزی آلودگی هوا آلودگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم