Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - الزام‌ها و رویه‌های بهداشت،ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) پیمانکاران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی مطابق با راهنمای مدیریت ایمنی پیمانکاران شرکت ملی نفت ایران بازنگری شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علیرضا امینی، رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، گفت: به‌منظور کنترل وقوع حوادث، مدیریت عملکرد پیمانکاران، تعریف رویه‌های درست کاری بین کارفرما و پیمانکار و تقسیم درست مسئولیت‌ها، الزام‌های و رویه‌های اچ‌اس‌ئی پیمانکاران این شرکت مطابق با راهنمای مدیریت اچ‌اس‌ئی پیمانکاران شرکت ملی نفت ایران بازنگری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعیین یک راهبرد برای مدیریت اچ‌اس‌ئی پیمانکاران به‌منظور کاهش، کنترل یا حذف عوامل زیان‌آور محیط کار، پیشگیری از بروز حوادث پرسنلی، موتوری، فرآیندی یا محیط زیستی در حوزه کاری پیمانکاران، تعریف الزامات اچ‌اس‌ئی در همه قراردادهای پیمانکاری، کمک به مدیریت روابط دو طرفه کارفرما - پیمانکار در بهبود عملکرد اچ‌اس‌ئی و آگاهی دوجانبه نسبت به موضوعات مربوطه از جمله موارد بازنگری‌شده است.
رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی اظهار کرد: به‌همین منظور از ابتدای پارسال تاکنون، اداره اچ‌اس‌ئی افزون بر تدوین راهنمای مدیریت اچ‌اس‌یی پیمانکاران و الزام‌های عمومی اچ‌اس‌ئی پیمانکاران، اقدام به تهیه 99 نسخه الزام‌های اچ‌اس‌ئی اختصاصی مربوط به قراردادهای جاری در شرکت کرده است.
امینی تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات موجود در صنعت نفت، نحوه نظارت صحیح بر روند انجام کار از دیدگاه الزامات و اولویت‌های اچ‌اس‌ئی و تفکیک حدود وظایف کارفرما و پیمانکار از جمله مواردی است که در الزامات اچ‌اس‌ئی اختصاصی قراردادها مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: پیمانکاران موظف هستند آیین‌نامه‌های حفاظت ایمنی، بهداشت کار و محیط زیست سازمان محیط زیست و دیگر مراجع ذی‌صلاح را به‌طور کامل اجرا کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نفت و گاز زاگرس جنوبی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی گفت: تعمیر واحد سیار فرآورشی (اسکید مونتد) با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز با رعایت همه الزام‌های ایمنی و فنی پس از پنج سال انجام شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، رضا طرفی درباره تعمیرات اساسی واحد سیار فرآورشی بیان کرد: با توجه به اینکه راهبری این واحد عملیاتی در سال ۱۴۰۲ به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل شد، همسو با برنامه‌های کلان شرکت ملی نفت ایران برای برداشت هرچه بیشتر و افزایش تولید از میدان‌های مشترک، پس از تحویل‌گیری این تأسیسات از سوی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، برنامه‌های تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز، پنج سال عملیاتی بوده و پیش از این تعمیرات اساسی روی آن انجام نشده است، افزود: بر همین اساس، شرکت نفت و گاز اروندان برنامه‌های خود را برای اصلاح، تعمیر، نگهداری و بازرسی مخازن موجود به‌منظور افزایش تولید و کارایی بهتر تجهیزات فرایندی آغاز کرد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی گفت: در نشست‌های مشترک در همه بخش‌ها الزام‌های مورد نیاز در نظر گرفته شد و پس از صدور مجوزهای قانونی و دستورعمل‌های اجرایی و ایمنی از سوی مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان به پیمانکار، کار تعمیرات اساسی از ۱۹ فروردین‌ امسال با نظارت و مدیریت ما آغاز شد.

طرفی با بیان اینکه تعمیرات اساسی روی پنج مخزن نفت شامل سه مرحله تفکیک‌گر و دو مرحله نمک‌گیر انجام شد، ادامه داد: مراحل تمیزکاری و تعمیر با خارج‌کردن ۶۰۰ قطعه داخلی آغاز شد و مرحله بستن آن‌ها طی روزهای اخیر پایان یافت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و راه‌اندازی دوباره ردیف نخست این واحد تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی دوباره همه برنامه‌های ایمنی، PSSR (بازبینی ایمنی پیش از راه‌اندازی) و موارد مربوط به الزام‌های پیش از راه‌اندازی در نشست‌های تخصصی بررسی و با اجرای همه الزام‌های ایمنی دوباره راه‌اندازی شد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی اظهار کرد: در این تعمیرات اساسی ۶۰۰ مترمربع از مخازن و تجهیزات، ۶۰۰ قطعه، همه شیرآلات فرایندی، پمپ‌ها و دیگر تجهیزات مربوط به ردیف نخست کارخانه شست‌وشو، سرویس و تعمیر شد.

وی بیان کرد: در مدت این فرآیند، تعمیر همه مراحل کار با هماهنگی، نظارت بازرسی و اچ‌اس‌ئی انجام شد و هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ نداد و رعایت نکات ایمنی را در درجه اول اهمیت کار قرار دادیم.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی