Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهلتی که رژیم صهیونیستی به خانواده‌های فلسطینی ساکن محله البستان قدس اشغالی برای تخریب خانه‌هایشان داده بود، به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، مهلت رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تخریب منازل ساکنان محله البستان شهرک سلوان واقع در مجاورت مسجد الاقصی یکشنبه به پایان رسید.

پیشتر رژیم صهیونیستی به خانواده‌های ساکن این محله ۲۱ روز فرصت داده بود تا خانه‌های خود را تخریب کنند و در غیر این صورت اسرائیل خود این کار را انجام می‌دهد و هزینه تخریب را نیز از ساکنان اخذ می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در محله البستان با ۷۰ دونم (هر دونم معادل ۱۰۰۰ مترمربع) مساحت، ۱۵۵۰ فلسطینی سکونت دارند، مقامات رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۵ قصد دارند به بهانه احداث یک پارک، منازل این فلسطینی‌ها را که تعدادشان بیش از ۱۰۰ خانه است، تخریب کنند اما آنها برای مقابله با این پروژه وارد درگیری‌هایی با سربازان اسرائیلی شدند.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس نوامبر ۲۰۰۴ ساخت‌وسازها در این محله را "بدون مجوز" دانسته و تصمیم به تخریب خانه‌های این محله گرفت، این شهرداری اوایل سال ۲۰۰۵ دستور تخریب خانه‌ها را صادر کرده و در همان سال نیز خانه‌های دو خانواده فلسطینی را تخریب کرد.

این شهرداری در سال ۲۰۰۶ به دنبال برخی فشارهای بین‌المللی موافقت کرد تخریب خانه‌ها تا زمانی که ساکنان آنها برای خانه‌های خود مجوز گرفته و طرح جامع محله را ارائه دهند، به حالت تعلیق درآید؛ موضوعی که دروغ بودن ادعای این رژیم درباره لزوم ایجاد فضایی باز در این منطقه را ثابت کرد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۹ پیشنهاد کرد ساکنان محله داوطلبانه خانه‌های خود را تخلیه کرده و به منطقه دیگری بروند اما آنها این پیشنهاد را قاطعانه رد کردند.

سپس این شهرداری در سال ۲۰۱۰ طرح جدیدی برای احداث یک باغ کتاب در این منطقه ارائه کرد و نسبت به تخریب حدود ۲۲ خانه در این منطقه هشدار داد و اعلام کرد که سرنوشت سایر ساختمان‌ها نیز در حال بررسی است، چندی بعد نیز به ساکنان محله اطلاع داد که قصد دارد محله را به شکل کامل تخریب کند.

در حالی که نزدیک به ۳۳ هزار فلسطینی ساکن قدس اشغالی با طرح تخریب خانه‌هایشان مواجه هستند، تل‌آویو اجازه ساخت صدها هزار واحد مسکونی را برای شهرک‌نشین‌ها صادر کرده است.

همچنین مقامات این رژیم به فلسطینی‌ها در ۸۶ درصد از مساحت منطقه سلوان که حدودا ۶۵۴۰ دونم است، اجازه ساخت‌وساز نمی‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی قدس اشغالی رژیم صهیونیستی تخریب خانه تخریب خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح

در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی شهید شدند.

به گزارش ایسنا، در حالی که جنگ غزه امروز (جمعه) وارد دویست و دهمین روز خود شد، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزلی را در محله الزهور در شمال شهر رفح بمباران کردند که منجر به شهادت ۷ تن از جمله چهار کودک و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه ۹ نفر زخمی شدند.

به گفته منابع در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در نزدیکی اردوگاه آوارگان در غرب تل السلطان در غرب رفح نیز بیش از ۱۰ تن مجروح شدند.

از سوی دیگر شبکه الجزیره به تصاویری از یک پهپاد صهیونیستی دست یافت که پیشتر در غزه سرنگون شده بود. این تصاویر درباره عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در محله الشجاعیه در دسامبر گذشته است و تانک‌های اسرائیلی را نشان می‌دهد که در تعدادی از مدارس الشجاعیه مستقر شده‌اند. تانک‌های اسرائیلی گورستان التوانسه در مرکز محله الشجاعیه را تخریب کردند.

همچنین این تصاویر سربازان رژیم اشغالگر را نشان می‌دهد که از یک فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و وی را به داخل یکی از مدارس در محله الشجاعیه می‌فرستند. این تصاویر ۲ پهپاد صهیونیستی را نشان می‌دهد که در حال تعقیب این فلسطینی هستند.

در این راستا مقاومت فلسطین همچنان به هدف قرار دادن محور نتزاریم که غزه را به ۲ قسمت شمال و جنوب تقسیم می‌کند، با خمپاره و موشک ادامه می‌دهد.

گردان‌های شهدای الاقصی پنجشنبه مراکز کنترل و فرماندهی در محور نتزاریم را هدف قرار دادند.

گردان‌های شهدای الاقصی تجمع سربازان رژیم صهیونیستی و خودروهایشان را در اطراف منطقه الشیخ عجلین در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های المجاهدین و گردان‌های مقاومت ملی، شاخه نظامی جبهه دموکراسی برای آزادی فلسطین نیز نیروهای رژیم صهیونیستی در محور نتزاریم را هدف قرار دادند.

سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با نیروهای شهید عمر القاسم تجمع نیروهای رژیم صهیونیستی را در این منطقه هدف قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حمله پهپادی حزب الله به الجلیل اشغالی/ موشک‌باران جبل میرون+ فیلم
  • گروه حنظله دو مرکز در رژیم‌ صهیونیستی را هک کرد
  • ۲ مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
  • حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی
  • حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی+فیلم
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران محله‌های مسکونی غزه