Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@02:20:09 GMT

آزادی عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۱۶۷۸

آزادی عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «خضر عدنان» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی، امروز (دوشنبه - ۲۸ ژوئن)  پس از ۲۵ روز اعتصاب غذا در زندان رژیم صهیونیستی، آزاد می‌شود.

به نوشته «دنیا الوطن»، «جواد بولس» وکیل مدافع او می‌گوید که هفته پیش جلسه دادگاه این اسیر فلسطینی که ۲۵ روز به صورت متوالی در اعتصاب غذا به سر می‌برد، با حضور او برگزار شد و دادستان نظامی رژیم اشغالگر اعلام کرد که بازداشت اداری او تمدید نخواهد شد و وی روز دوشنبه آزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اشغالگران صهیونیست این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی را در ۲۹ می گذشته برای بار چندم بازداشت کردند و حکم یک ماه بازداشت اداری او را صادر کردند. 

عدنان اهل شهرک عرابه استان جنین ماه می گذشته در پست ایست و بازرسی نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری برای دوازدهمین بار بازداشت شد.او در سال ۲۰۱۲ نیز ۶۶ روز در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرد و توانست حکم آزادی خود را از دادگاه رژیم صهیونیستی بگیرد. عدنان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ نیز به ترتیب ۵۲ و ۵۹ روز در  اعتراض به بازداشت اداری خود اعتصاب غذا کرد. وی در مجموع تاکنون حدود هشت سال از زندگی خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده است.

به گفته نهادهای مربوط به امور اسرا، رژیم صهیونیستی ۴۴۰۰ فلسطینی از جمله ۳۹ زن و ۱۵۵ کودک را در اسارت خود دارد و برای ۵۰۰ نفر از این زندانیان حکم بازداشت اداری صادر شده است.

اعلام همبستگی اسرای زندان عوفر با اسرایی که اعتصاب غذا کرده‌اند

از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطینی «معا»، امروز نوشت که اسرای زندان «عوفر» در حمایت از اسرایی که اعتصاب غذا کرده‌اند، غذاهای خود را به زندانبانان پس داده‌اند و بدون غذا مانده‌اند.

باشگاه اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که این اقدام در حمایت از اسرایی که در اعتراض به وضعیتشان در زندانهای رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده‌اند و نیز اهمال پزشکی صهیونیست‌ها در قبال «ایاد حربیات»، صورت گرفته است. در رأس اسرایی که اعتصاب غذا کرده‌اند، «غضنفر ابوعطوان» است که با ۵۵ روز اعتصاب به کما رفته است. علاوه بر او، «جمال الطویل» برای ۲۶ روز، «منیف ابوعطوان» برای هشت روز و «محمد ابوفنونه» برای یک هفته است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: اعتصاب غذا کرده اند رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا بازداشت اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع آگاه به پایگاه خبری «میدل ایست آی» گفته‌اند تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا و رژیم صهیونیستی خواسته اجازه آزادی رهبر اسیر مروان برغوثی از زندان‌های صهیونیستی را ندهند، چرا که او تهدیدی برای رهبری محمود عباس خواهد بود و حماس بر آزادی او در جریان مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی مصمم است.

کارشکنی صهیونیست‌ها برای آزاد شدن برغوثی در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنان در حال نبرد با نیروهای اشغالگر هستند. در همین ارتباط نیز، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) و گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که ۴ تَن از مبارزان این گردان‌ها طی یورش دیروز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «دیرالغصون» در شمال طولکرم واقع در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

گردان‌های قسام در بیانیه خود تأیید کرد که در جریان این یورش ۱۵ ساعته نظامیان صهیونیست، «علاء أدیب شریتح» فرمانده گردان‌های قسام در طولکرم، «تامر عبد الرحمن فقها» یکی از مجریان عملیات‌های «بیت لید» و «نبی الیاس»، «عدنان تیسیر سماره» از مبارزان قسام و «آسال بشیر بدران» از مبارزان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

گردان‌های قدس نیز در بیانیه خود در این باره اعلام کرد که در یورش دیروز نظامیان صهیونیست به دیر الغصون «اسال بشیر توفیق بدران أبو إحسان» از مبارزان گردان‌های قدس و «علاء أدیب شریتح»، «تامر عبد الرحمن فقها» و «عدنان تیسیر سماره» از مبارزان گردان‌های قسام به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی ظهر دیروز پس از بیش از ۱۵ ساعت تخریب و محاصره خانه‌ای در منطقه «دیر الغصون» در شمال طولکرم، از این منطقه عقب‌نشینی کردند.

برخی منابع گزارش داده بودند که ۳ مبارز فلسطینی در جریان این یورش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و در جنایتی وحشیانه پیکر یکی از این مبارزان نیز از سوی نظامیان صهیونیست سوزانده شده است.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند زخمی و احتمالاً شهید را از منطقه‌های پیرامونی این خانه محاصره‌شده به یک خودرو نظامی منتقل کرده‌اند.

کد خبر 6097713

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • جهاد اسلامی: شاهد ساعات حساس و تعیین‌کننده در جریان مذاکرات با اشغالگران هستیم
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • حماس از مواضع شجاعانه یمنی‌ها در حمایت از فلسطین قدردانی کرد
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد