Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علیرضا حسینی» روز دوشنبه در آیین تجلیل از خیران حوزه سلامت تامین اجتماعی شهرستان ساوه که در سالن سینمای این شهر برگزار شد، افزود: با اینکه از اسفند ۹۸ پرداختی ما به دانشگاه علوم پزشکی به روز شد اما واقعیت آن است که این مرکز آنگونه که انتظار داریم، همراهی نکرد.

وی اظهار داشت: چند ماه است که از دانشگاه علوم پزشکی اراک و ساوه درخواست می کنیم که طرح نسخه الکترونیکی را اجرا کنند اما هنوز این کار میسر نشده و به همین دلیل اعلام می کنم که تا تحقق کامل این برنامه، هیچ گونه پولی به این مراکز پرداخت نخواهیم کرد و اگر هم طرح نسخه الکترونیکی را اجرا نکنند چاره ای جز کمک گرفتن از شرکای اجتماعی نداریم زیرا با این شرایط مردم و بیمه شدگان کارگر و بازنشسته آسیب می بینند که با وصف داشتن بیمه، ناچارند به دلیل نبود زیرساخت الکترونیکی به صورت آزاد مبلغ خدمات را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی و معاونت درمان برای اجرایی شدن نسخه الکترونیکی زحمات زیادی متحمل شده اند و اکنون شرایط به گونه ای شده است که از چاپ ماهانه ۴۰ هزار دفترچه تامین اجتماعی بابت اجرای این طرح جلوگیری می شود و باید روند اجرای آن در استان به گونه ای باشد که حتی یک نفر هم ناراضی نباشد.

وی گفت: از مدیریت دانشکده علوم پزشکی ساوه توقع داریم به صورت جدی برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی در این شهرستان کارگری پای کار بیایند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در شرایط سخت دوران شیوع ویروس کرونا، دست کم چهار هزار و ۳۰۰ تن از مبتلایان استان در بیمارستان های تامین اجتماعی تحت مراقبت و مداوا قرار گرفتند و با این حجم از مشکلات، نیاز داریم که بخش صنعت نیز کمک کند تا بتوانیم همچنان سطح با کیفیتی از ارائه خدمات به جامعه هدف را اجرایی کنیم.

حسینی افزود: افزون بر ۸۰ درصد از درآمدهای تامین اجتماعی از محل حق بیمه است و شرکت های بزرگ مانند شستا کمتر از چهار درصد در این رابطه سهم دارند بنابراین از بخش هدایا بعنوان یکی از منابع درآمدی غفلت شده است و از سال ۹۰ تعادل هزینه و درآمد این سازمان برهم خورد و بازنشستگی های پیش از موعد نیز از عوامل این مشکلات است با این حال خدمات را همچنان ادامه دادیم هرچند از دولت نیز مطالباتی داریم اما واقعیت آن است که دولت هم محدودیت منابع دارد.
وی تاکید کرد: به خاطر اینکه دستمان خالی است هرگز به صنایع فشار نمی آوریم اما انتظار داریم مدیران صنعتی هم در زمینه درمانی به تامین اجتماعی کمک کنند.
به گفته او،  میزان پرداختی تامین اجتماعی استان مرکزی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال ۹۳۳ میلیارد تومان بود در حالی که درآمدهای این سازمان کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: ضریب پوشش بیمه ای در سطح استان مرکزی ۶۸ درصد است و در ساوه هم حدود ۷۰ هزار نفر پوشش داریم و وظیفه ما این است که چرخه زیرساخت‌های درمانی را برای این اقشار تکمیل کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: رویه ما در حوزه درمان به خصوص در شرایط شیوع کرونا با تعیین اولویت ها و پرداختن به امور ضروری بوده است.
«روح الله سهرابی» اظهار کرد: تعدادی از پرسنل ما درگیری بیماری کرونا شدند و گاه تا روزانه ۴۰ مبتلا در میان پرسنل بیمارستان امام خمینی اراک را شاهد بودیم و شرایط به نحوی شد که کادر درمان تامین اجتماعی با تنی رنجور و خارج از قاعده با فداکاری در میدان مقابله با کرونا حضور داشتند.
وی همچنین به ضعف منابع مالی این سازمان اشاره کرد و گفت: وصولی های تامین اجتماعی و همچنین امهال مطالبات از بیمه ها در اوایل کرونا دچار مشکل شد و با شیوع این ویروس و ضرورت تامین و خرید ماسک و سایر تجهیزات مورد نیاز، هزینه ها به یکباره چندبرابر افزایش یافت.
سهرابی گفت: مصرف اکسیژن در مراکز ملکی از پنج لیتر در شرایط عادی به ۳۵ لیتر در دقیقه در مراکز آی سی یو افزایش یافت در حالیکه دستگاه اکسیژن ساز همان قبلی بود اما سازمان با تامین منابع مالی نسبت به رفع کاستی ها اقدام کرد و هنوز هم مشکلاتی داریم و اگر خیران دست ما را نمی گرفتند حتما امکان برنامه ریزی در ادامه راه،  میسر نبود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: تا امروز حتی یک دقیقه از فعالیت های مراکز ملی تامین اجتماعی استان مرکزی به تاخیر یا تعویق نیفتاده است و هیچ تاخیری هم در اجرای برنامه های روتین پیش نیامد.
وی به برخی فعالیت های عمرانی و زیرساختی در حوزه درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اشاره کرد و افزود: درمانگاه زرندیه طبق قرار قبلی راه اندازی و وارد مدار خدمات شد اما به خاطر شرایط کرونا مراسم افتتاح آن را به زمان دیگری موکول کردیم.

سهرابی گفت: بخش ان آی سی یو بیمارستان شهید چمران نیز با هشت میلیارد تومان و همچنین آی سی یو بیمارستان شازند و پلی کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره)  اراک با چهار هزار مترمربع را با نیروهای موجود راه اندازی کردیم در حالی که مجوز تامین نیروی انسانی داشتیم ولی استفاده نکردیم.
در این مراسم از خدمات و حمایت های برخی خیران و صنعتگران از حوزه درمان تامین اجتماعی شهرستان ساوه به خصوص افرادی که به توسعه زیرساخت های بیمارستان شهید چمران کمک کردند، با اهدای لوح و هدایایی، قدردانی شد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی ساوه اراک طرح نسخه الکترونیکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی ساوه اراک سازمان تامین اجتماعی ساوه اراک طرح نسخه الکترونیکی تامین اجتماعی استان مرکزی درمان تامین اجتماعی طرح نسخه الکترونیکی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد

رئیس بنیاد خیریه آوای لبخند مهربان از اجرای طرح صدور نسخه اجتماعی برای نخستین‌بار در قزوین در قالب یک طرح پایلوت ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدرضا جعفری میزوجی عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌های استان قزوین که در سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: قزوین به عنوان نخستین استان طرح صدور نسخه اجتماعی را به صورت طرح پایلوت ملی اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه صدور نسخه اجتماعی توسط بنیاد خیریه آوای لبخند مهربان صورت می‌گیرد، گفت: در این طرح برای خانواده‌های کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و به ویژه زنان سرپرست خانوار نسخه اجتماعی برای رهایی آنها از آسیب اجتماعی و توانمندسازی مالی آنها صادر می‌شود.

رئیس بنیاد خیریه آوای لبخند مهربان با اشاره به نحوه صدور نسخه اجتماعی اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح از اعضای خانواده‌های نیازمند درگیر با آسیب اجتماعی تست روان‌شناسی می‌گیریم و در مرحله بعد هم شرایط اجتماعی، روحی و روانی این خانواده‌ها را از صفر تا ۱۰۰ بررسی می‌کنیم.

جعفری میزوجی ادامه داد: بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته یک نسخه اجتماعی برای حل مشکلات و آسیب‌های خانواده‌های کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و همچنین زنان سرپرست خانوار پیچیده می‌شود که با اجرای نسخه مربوطه و طی مراحل مختلف خانواده‌های آسیب‌دیده طی مدت یک‌سال توانمندسازی می‌شوند.

وی یادآور شد: نوشتن و صدور این نسخه توسط تیم روان‌شناسان و مددکاران اجتماعی صورت می‌گیرد و در قالب این نسخه‌ها مواردی نظیر حضور کودکان نیازمند یا زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های روان‌شناسی، فرزندپروری و تقویت خلاقیت برای این خانواده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

رئیس بنیاد خیریه آوای لبخند مهربان با ذکر اینکه حدود ۱.۵ سال است که اجرای این طرح را در سطح استان قزوین آعاز کردیم، گفت: نخستین مجری این طرح هستیم و برای اجرای آنها هم به جز کمک‌های مردمی از هیچ نهاد دولتی و غیردولتی بودجه‌ای دریافت نکردیم.

جعفری میزوجی با اشاره به ارائه بسته‌های مختلف معیشتی و درمانی در قالب طرح نسخه اجتماعی تصریح کرد: با این حال مخالف اصلی پرداخت پول نقد به خانواده‌های آسیب‌دیده هستیم، چرا که در چنین خانواده‌هایی بی‌شک مشکلاتی مانند اعتیاد وجود دارد و پرداخت مستقیم پول به زنان سرپرست خانوار یا کودکان بی و بدسرپرست منجر به هزینه‌کرد بی‌جای این کمک‌های نقدی می‌شود.

وی افزود: در این طرح مددکاران ما همراه با کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مراکز خرید یا درمان می‌روند و تا انتهای فرآیند در کنار آنها هستند تا اعتبار تخصیص‌داده‌شده در جای مناسب خود هزینه شود.

رئیس بنیاد خیریه آوای لبخند مهربان از صدور نسخه اجتماعی برای ۱۳۸ خانواده آسیب‌دیده قزوین در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در نهایت طی یک‌سال اخیر سه میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان خدمات به خانواده‌های آسیب‌دیده، کودکان نیازمند و زنان سرپرست خانوار ارائه دادیم.

جعفری میزوجی ادامه داد: این خدمات شامل دو میلیارد تومان خدمات اجتماعی و فرهنگی، یک‌میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان بسته معیشتی و ۱۰۰ میلیون تومان خدمات اوقات فراغت که خدمات اوقات فراغب در قالب برگزاری جشن تولد، کارگاه نقاشی و بردن کودکان به شهربازی و مانند اینها بوده است.

کد خبر 749478

دیگر خبرها

  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود