Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:02:02 GMT

با قولنامه‌های صوری بنگاه‌ها برخورد می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۱۸۳۲

با قولنامه‌های صوری بنگاه‌ها برخورد می‌شود

ایسنا/همدان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اسدآباد گفت: قولنامه‌های صوری برخی از بنگاه‌ها موجب مشکلات و دغدغه برای آموزش و پرورش شهرستان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان شده که با شناسایی بنگاه‌های متخلف با آنان برخورد می‌شود.

لیلا امیدی دوشنبه ۷ تیرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار کرد:در حال حاضر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان شهرستان تشکیل و ۹۰ درصد ثبت‌نام مقاطع ابتدایی انجام گرفته گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعیین محدوده جغرافیایی با کمک مدیران مدارس به‌‍ویژه برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی را اولین اقدام انجام گرفته شده توسط آموزش و پرورش شهرستان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان برشمرد و گفت:با توجه به افزایش آمار دانش آموزان و عدم ایجاد فضای جدید آموزشی برای محدوده‌های جغرافیایی برخی از بنگاه‌ها اقدام به صدور قولنامه‌های صوری حتی هولوگرام‌دار می‌کنند که این امر موجب مشکلات و دغدغه‌های عدیده‌ای برای آموزش و پرورش شده که لازم است اتاق اصناف شهرستان نسبت به این امر رصد داشته و با موارد تخلف برخورد شود.

امیدی  در ادامه  با اشاره به افزایش ۸۰۰ نفری دانش آموزان اسدآبادی در سال تحصیلی جدید پیش رو خاطر نشان کرد:یکی از دلایل افزایش دانش آموزان شهرستان در سال تحصیلی جدید  بازگشت دوباره  برخی  دانش آموزان ترک تحصیل  کرده  به مدارس و کلاس درس خود می تواند باشد که این دانش آموزان به دلایل شرایط کرونا ترک تحصیل کرده بودند .

وی از افزایش کلاس‌های درس سطح مدارس این شهرستان در سال‌تحصیلی جدید با توجه به افزایش دانش آموزان خبر داد و یاد آور شد:در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود  کلاس‌های مقاطع ابتدایی شهرستان از ۴۲۰ کلاس به ۴۲۵ کلاس و متوسطه اول از ۱۵۷ کلاس به ۱۶۳ کلاس درس افزایش یابد.

امیدی در ادامه با اشاره به فعالیت گروه  جهادی بنیاد فضل شهیدان  عباسعلی و لطفعلی جمور به عنوان شهدای شاخص ۱۴۰۰ شهرستان با همکاری و کمک سپاه، گفت: این بنیاد در فعالیت‌های جهادی خود اولویت اول خود را آموزش قرار داده که در این رابطه از ظرفیت این گروه جهادی می توان در پروژه‌های مهر و نیز آموزش و اقدامات فرهنگی  بهره‌مند شد.

وی درباره انتخابات هیأت مدیره تعاونی مصرف فرهنگیان اسدآباد هم گفت: برگزاری انتخابات هیأت مدیره تعاونی فرهنگیان با مشخص شدن مکان انتخابات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی منوط به نظر دانشکده علوم پزشکی بوده و در صورت صلاح‌دید مجوز انتخابات را صادر خواهیم کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش اسدآباد هم از تشکیل کارگروه‌های اداری پروژه مهر این شهرستان در قالب هفت گروه خبر داد و گفت: پروژه مهر سال‌تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ این شهرستان در قالب هفت گروه تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

حسین عسگری مهرور همچنین با اشاره به آغاز فعالیت کانون شهید طائفی شهرستان برای اوقات فراغت دانش آموزان تصریح کرد:۱۸۰۰ دانش آموز اسدآبادی  در این کانون ثبت نام کرده اند که کلاس های کانون به دلیل شرایط کرونا غیر حضوری و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ثبت نام‌های امسال  شهر اسدآباد  مقرر کرده‌ایم هر یک از دانش‌آموزان به‌ویژه در پایه‌های اول در محدوده جغرافیایی محل سکونت خود ثبت نام کنند، اضافه کرد:  مدارس مبدا و مقصد از دیگر اولویت ها در ثبت نام دانش آموزان بوده  که در  این رابطه  کارها در دست انجام قرار دارد و  مدارس مبدا و مقصد را مشخص کرده ایم.

تعیین نرخ شهریه مدارس هیات امنایی ،شهریه مدارس شاهد،برگزاری آزمون مدارس  نمونه دولتی در ۱۸ تیر ماه از دیگر مواردی بود که در این جلسه  مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها بنگاه های املاک قولنامه ثبت نام دانش آموزان مدارس هیات امنایی پروژه مهر گروه جهادی آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان