Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در آیین انعقاد تفاهم نامه آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استانداری مازندران اظهار کرد: امروزه مطالبه‌ی مردم، از رئیس جمهور وقت و نماینده‌ها و یا جامعه و مجلس برمی گردد به اقتصادی که در گرو رفاه و آسایش و سعادت جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رفاه و سعادت و آسایش به این معنی خواهد بود که هیچ فردی احساس گوشه نشینی و موثر نبودن به او دست ندهد، بلکه فرد احساس کند در جامعه موثر است و به عنوان انسان منشا حضور، تغییر و اثر باشد.

اوسط هاشمی بیان کرد: در استان مازنداران توافق‌های خوبی حاصل شده، از جمله ایجاد سه دپارتمان تخصصی در استان مازنداران از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای، در نگاه ما با نگاه مدیر کل استان مازنداران تفاوت وجود دارد به این معنی که دپارتمان‌ها و مراکز تخصصی ما نقش ملی را عهده دار هستند به این دلیل که سیاست سازمان بر تمرکز زدایی استوار بوده است.

وی گفت: پیشتر گفته شد به جای تمرکز در سازمان نگاه منطقه‌ای را داشته باشیم که هر استان در قامت ملی می‌تواند در هر بخش قبول مسئولیت کند و اختیار آن کار را به آن استان دهیم، به همین دلیل استان مازندران، چون قطب گردشگری است و در مسیر درست و ارزش زایی واقع شده است و همچنین از نظر جغرافیایی پایان مسیرش منتهی به مشهد مقدس می‌شود دارای دو بعد تفریحی و زیارتی است که بحث تقریح و زیارت دو فرصت ارزشمند برای استان مازندران محسوب می‌شود.

اوسط هاشمی یادآور شد: یک دپارتمان تخصصی که در حوزه‌ی خدمات فعالیت دارد در بعد گردشگری می‌بایستی نکته قابل توجهی برای مطرح کردن داشته باشند، ارائه‌ی خدمات از سوی هر صنفی یک خاطره محسوب می‌شود و این خود می‌تواند تبلیغی باشد برای آن استان، از جمله الگو شدن در حوزه گردشگری و خدمات آن، حوزه‌ی صنعت چوب و به خصوص چگونگی خلق مشاغل خانگی و...

وی بیان کرد: بالاترین نرخ بیکاری مختص به فارغ التحصیلان زنان خانه دار است، ما برای فارغ التحصیلان خانه دار هنوز حرف قابل قبول و موثری نداشته ایم و این موضوع به چند شغل سنتی که در ۶۰ سال گذشته بر آن‌ها فعالیت داشتیم محدود شده است، در شرایط فعلی به اشتباه می‌خواهیم بگوییم ازهمین طریق است که می‌توانید موقعیت موثر خود پیدا کرده وبه نوعی کمک کننده برای معیشت است که این روند باید تغییر پیدا کند.

اوسط هاشمی گفت: شناسایی مشاغل متناسب با تحول در حوزه‌ی تکنولوژی و بازار الکترونیک و تجارت الکترونیک، چگونگی بودن در بازاریابی و تولید محصول منطبق بر نیاز زمان و روی آوری به تدوین استاندارد ها، چگونگی تربیت مربیان، تالیفات، آموزش‌های مجازی و حضوری این‌ها همگی یک ضرورت هستند که انجام این کار‌ها نکته‌ی بسیار مهمی است.

وی اضافه کرد: ما باید بتوانیم در این راه برای فارغ التحصیلان خانه نشین شرایط مساعدی ایجاد کنیم که آن‌ها را به ارزش مهارت را نزدیک کنیم، در خصوص سایر مواردی که در تفاهم نامه آمده ما ده درصد از نیرو‌های استان مازندران را زیر پوشش مهارت، حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور اضافه کرد: می‌بایستی به سمت جلو حرکت کنیم و به نوعی برای جامعه حرفی برای گفتن داشته باشیم، امروز نگاه جامعه را نمی‌توان با حرف و شعار تغییر داد، اما اگرعملا موضوعی را فعلیت ببخشیم و اثر مثبت او را جامعه لمس کند امکان تغییر به سمت مهارت قابل تصور خواهد بود که روی آوری به این امر مهم می‌تواند نوید بخش باشد.

وی افزود: هر تعهدی که در این چهارچوب وجود دارد، سازمان، معاونین و همچنین من موظف به پیگیری آن هستیم و خوشحال هستیم استان مازندران که همیشه میزبان ملت ایران بوده است بتواند به موقعیتی از حیث میزبانی برسد تا در بخش‌های مختلفی که امروز درحوزه مهارت از آن صحبت می‌کنیم اثرهایش بر نگاه مهمانان به زیبایی و به خصوص برمردمان استان مازندران نمایان و آشکار شود.

اوسط هاشمی یادآور شد: این مسئله می‌تواند برند مشترک بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و استانداری مازندران باشد، که برای تبلیغ در بین مردمان، روی آوری و ایجاد اشتیاق خاص در جوانان برای انتخاب مهارت به عنوان کلید عبور از مشکلاتشان موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مهارت آموزی بهترین عنصر برای اثرگذاری شغل بر زندگی افراد جامعه زمان شروع واکسیناسیون مربیان مراکز فنی و حرفه ای اعلام نشده است اساس هدایت افراد، کشف استعداد است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای مهارت آموزی سازمان آموزش فنی استان مازندران فنی و حرفه ای اوسط هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات

استاندار مازندران با اشاره به صدور منطقه آزاد ویژه اقتصادی در بنادر مازندران تاکید بر تبدیل این بنادر از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از بندر نوشهر در جمع خبرنگاران این بندر را در جایگاه ویژه استان با برخورداری از ظرفیت بالا عنوان و اظهار کرد: با تلاش صورت گرفته در سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار شد.

وی با نگاه بر گسترش دریا بر اقتصادمحور افزود: در این راستا پیشنهاداتی ارائه شد که دولت دارد مصوبه می‌دهد؛ باتوجه به ظرفیت و وجود بنادر موجود در استان قرار شد بسته‌ای کامل داشته باشیم.

استاندار مازندران عنوان کرد: براساس برنامه اقتصاد دریاپایه دانشگاه نوشیروانی بابل در این مطالعه‌ای انجام داده که باید بر سیاست‌های ۹گانه مقام معظم رهبری بروز شود تا بتوانیم از این امکان به بهترین نحو استفاده کنیم.

نوری با اشاره به تعیین تکلیف پرونده منطقه آزاد مناطق ویژه اقتصادی در استان مازندران از صدور مصوبه دولت سیزدهم عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون درحال انجام کارها برای این مجوز بوده که البته این مهم ملاحظاتی دارد و باید این مناطق را از مناطق واردات صرف به مناطق ایجاد دانش فنی و صادرات تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات انجام شده که در این زمینه نیازمند طرح جامع برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی استان مازندران هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به مشکل لایروبی بنادر این استان بیان کرد: بحث لایروبی به‌دلیل پس‌رفت آب خزر مشکلی برای تمام بنادر سطح استان مازندران ایجاد کرد که لازم است در امر لایروبی بنادر سطح استان سیاست‌های کوتاه‌مدت با جدیت اعمال شده و با جدیت پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم باتوجه به مطالعات و پیش‌بینی‌ها دوره برگشت دهه ۷۰ را داشته باشیم تا بتوانیم با برگشت سمت آب به سوی سواحل پسروی به سمت دریا را کمتر شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث پسروی آب خزر باید در مراکز تحقیقاتی چاره‌اندیشی کنیم تا بندر به فعالیت خود با جدیت ادامه دهد.

کد خبر 749482

دیگر خبرها

  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • مناطق ییلاقی و قشلاقی مستعد لرستان شناسایی شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان