Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مک رامرز، شرکت اپل با ایجاد امکان دسترسی بیشتر به حافظه یا RAM دستگاه از اواخر پاییز امسال، به اپلیکیشن‌ها امکان می‌دهد تا عملکرد خود را در آیفون و آیپاد بهبود ببخشند.

در حال حاضر، برنامه‌ها صرف نظر از میزان رم دستگاه، برای استفاده از رم محدود می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، علی رغم وجود بالاترین سطح رم در M۱ iPad Pro با ۱۶ گیگابایت رم، در iPadOS ۱۴، برنامه‌ها محدود به استفاده از ۵ گیگابایت هستند. ۱۶ گیگابایت رم بالاترین میزان رم است که تاکنون در آیفون یا آیپد ارائه شده است و محدودیت ۵ گیگابایتی بدان معنی است که برنامه‌ها قادر نیستند حتی از نصف آنچه iPad Pro ارائه می‌دهد، استفاده کنند.

در دومین نسخه بتای iOS و iPadOS ۱۵ که اخیرا برای توسعه دهندگان منتشر شده است، اپل قابلیت جدیدی را ارائه می‌دهد که به موجب آن، توسعه دهندگان می‌توانند درخواست کنند که در فرآیند توسعه، به مقدار رم بیشتری دسترسی داشته باشند.

خبر خوب برای توسعه دهندگان اپل

شرکت اپل می‌گوید این ویژگی به سیستم اطلاع می‌دهد که یک برنامه ممکن است با رم بیش از حد پیش‌فرض عملکرد بهتری داشته باشد، بنابراین مقدار بیشتری رم به آن برنامه اختصاص می‌یابد. با این حال، اسناد توسعه دهنده اپل مشخص نکرده که یک برنامه به چه میزان از حافظه اضافه دسترسی خواهد داشت و همچنین نشان می‌دهد که این ویژگی محدود به برخی از دستگاه‌ها است. به‌عبارت دیگر، این ویژگی احتمالا برای دستگاه‌های سطح بالای اپل در نظر گرفته شده است که احتمالا در آن‌ها مقدار رم بیشتری در مقایسه با دسترسی پیش‌فرض تعبیه شده است. اپل در این باره می‌گوید:

"این ویژگی را به برنامه خود اضافه کنید تا به سیستم اطلاع بدهد برخی از ویژگی‌های اصلی برنامه‌ها ممکن است با عبور از حد پیش‌فرض رم در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده، عملکرد بهتری داشته باشند. اگر از این ویژگی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که اگر حافظه اضافه در دسترس نباشد، برنامه شما همچنان به درستی کار می‌کند."

بیشتر بخوانید

تولید ۲ مدل آیفون مقرون به صرفه در سال ۲۰۲۲

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل آیپد اپل توسعه دهندگان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد

فنلاند در راستای طرح دیجیتالی کردن خدمات، نخستین کتابخانه الکترونیک جهان را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کتابخانه ملی فنلاند خدمات کتابخانه الکترونیکی خود را راه‌اندازی کرده است که به عنوان یک پلتفرم پیشگام در جهان معرفی شده است. در حال حاضر، این شبکه برای ۸۵ درصد از ساکنان فنلاند در دسترس خواهد بود. این کتابخانه الکترونیکی به عنوان یک برنامه قابل دانلود برای گوشی‌ها و تبلت‌ها در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌های الکترونیکی، صوتی و مجلات دیجیتال را امانت بگیرند. این کشور، رویکرد دیجیتال را برای در دسترس قرار دادن هرچه بیشتر خدمات مرتبط با کتاب انجام داده است تا هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

به جای کارت کتابخانه، هنگام اولین ثبت‌نام برای سرویس از احراز هویت پیشرفته استفاده می شود. هر کسی که شهرداری محل سکونتش به این سرویس ملحق شده است، می‌تواند از کتابخانه الکترونیکی استفاده کند. هزینه این خدمات به ازای هر ساکن برای شهرداری ها ۰.۷ یورو است.

بر اساس گزارش ها، سرویس مشابه و در عین حال متفاوتی در دانمارک نیز توسعه یافته است و این ایده در سایر کشورهای شمال اروپا نیز در حال اجراست.

به عنوان یک سرویس جدید، مدیران پروژه هنوز نمی‌دانند که چگونه این رویکرد در آینده توسعه خواهد یافت. فقط زمان نشان می‌دهد که کدام اقلام بیشتر برای استقراض درخواست می‌شوند. کاربران برنامه همچنین می‌توانند بازخورد خود را در مورد این سرویس ارسال کنند و به پیشرفت بعدی آن کمک کنند.

به نظر می‌رسد که کتابخانه الکترونیکی نیز از بعضی مشکلات ذاتی کتابخانه های قدیمی رنج می‌برد، به‌ویژه این واقعیت که کاربران احتمالاً باید مدتی منتظر بمانند تا مطالب جدید منتشر شده برای امانت در دسترس قرار گیرند.

اما نکته مهم این است که مطالب خواندنی به زبان های فنلاندی، سوئدی و انگلیسی در دسترس خواهد بود.

کد خبر 749601

دیگر خبرها

  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ویژگی مثبت تراکتور در مصاف با استقلال؛ شناخت مطهری از آبی‌ها
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی