Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:47:10 GMT

نخستین جلد دانشنامه قرآنی زن و خانواده منتشر شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۲۳۰۵

نخستین جلد دانشنامه قرآنی زن و خانواده منتشر شد

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، کتاب فوق به‌کوشش علی خراسانی، محمد سحرخوان و علی مدبر و جمعی از محققان پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انتشار پیدا کرد.

 در معرفی این کتاب عنوان شده است: خانواده نخستین جایگاه رشد عاطفی و روانی انسان و نخستین نهاد برای فراگیری دانش است، در خانواده است که باورها، بینش‌ها، اخلاق و رفتار فرزندان شکل میگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی زن در ایجاد بسیاری از شاخصه های خانواده مطلوب و موفق که بر پایه آرامش، مودت و رحمت بنا شده، نقشی بی‌بدیل دارد.

ایفای نقش همسری، مادری، دختری و خواهری از سوی زنان در خانواده، بیانگر اثرگذاری مهم آنان در امور خانواده است، آگاهی از آموزه‌های قرآن کریم درباره زن و خانواده، ضمن اینکه می تواند به‌احقاق حقوق زنان و کاستن از مظلومیت تاریخی آنان بینجامد، می تواند در تعالی جامعه اسلامی و مطلوب، موثر باشد.

جلد نخست دانشنامه زن و خانواده از مدخل آبستنی تا سوده بنت زمعه می باشد و موضوع‌هایی چون آمیزش، ازدواج، بارداری، بکارت، بیوه، تعدد زوج‌ها، جنین، حجاب، حیا، خانواده، خواهر، خویشاوندی، دختر، دیه، زایمان، زن و ... را شامل می شود.

کتاب مذکور در ۵۶۸ صفحه از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وارد بازار نشر شده است.

برچسب‌ها دانشنامه قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشنامه قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دانشنامه قم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند