Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر نرگس ژیان‌عابد، گفت: از آنجا که بسیاری از مددجویان دچار معلولیت جسمی یا بستگان درجه یک آنها در فرایند غربالگری ژنتیک، مورد بررسی ژنتیکی قرار می‌گیرند نیاز است که برای تشخیص دقیق نوع و عمق معلولیت، نوار عصب و عضله نیز برایشان انجام شود.

وی ادامه داد: با موافقت بهزیستی کشور و عقد تفاهم‌نامه با یک کلینیک تخصصی در مشهد، مقرر شد که این کلینیک، مراجعین معرفی شده از بهزیستی را خارج از نوبت، پذیرش کرده و تست تشخیصی نوار عصب و عضله را به صورت رایگان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژیان‌عابد با بیان این‌که هزینه‌ این تست حدود یک میلیون تومان است، اما برای مددجویان ما به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود، گفت: این تست با تشخیص مشاور ژنتیک برای فرد دارای معلولیت یا عضو خانواده وی انجام می‌شود. بعد از تایید مشاور ژنتیک مددجو به بهزیستی مراجعه و معرفی‌نامه برای مراجعه به این کلینیک دریافت خواهد کرد.

کارشناس‌مسئول برنامه پیشگیری از اختلالات ژنتیک بهزیستی خراسان رضوی افزود:‌ مددجو با در دست داشتن این نامه می‌تواند به کلینیک مورد نظر که نشانی آن به مددجو ارائه می‌شود مراجعه و بدون نوبت این تست را انجام دهد.

ژیان‌عابد درباره مسائل تشخیصی این تست گفت: این تست برای مددجویانی که دچار ضعف عضلانی پیش‌رونده، اختلال راه رفتن، دیر نشستن کودک، دیر راه افتادن، اختلال در رشد، اختلال در حرکت، تأخیر در تکامل و برخی اختلالات رشدی دیگر را دارند نیز انجام می‌شود.

وی انجام این تست را برای بالارفتن قدرت و دقت تشخیص نوع و آثار معلولیت، ضروری توصیف کرد و افزود: به کمک این تست، می‌توانیم اقدامات درمانی به‌موقع برای فرد دارای معلولیت یا عضو خانواده‌ وی که در مراحل آغاز معلولیت است داشته باشیم.

کد خبر 610719 برچسب‌ها سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • درس‌هایی برای روانپزشکان از پروژه‌های کنترل ذهن سیا
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان