Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا  از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا جلالی، در سالروز بمباران شیمیایی سردشت، در گفت‌وگویی با تبیین تغییر جنس تهدیدات کشور در سال‌های اخیر و اقدامات پدافندغیرعامل اظهار داشت: فناوری همگام با آسایش و آرامشی که با خود به ارمغان آورده، به منشاء بروز برخی تهدیدات نیز تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در گذشته تهدیدات سایبری نداشتیم اما به موازات پیشرفت‌های سایبری، امروز با برخی تهدیدات در حوزه سایبری مواجهیم.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی، کشور به سمت توسعه زیرساخت‌های شیمیایی، پتروشیمی و نفتی رفت، به طوری که امروز یکی از قطب‌های شیمیایی- پتروشیمی منطقه هستیم. براین اساس لازم است به تهدیدات و آسیب‌های این نوع از توسعه توجه داشته باشیم.  

ریس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: ما در حوزه امنیتی سه لایه موضوع داریم. یک لایه ایمنی است. یعنی الزامات اولیه‌ای که هر کسی باید برای سلامت کار رعایت کند. بخش دوم احتمال بروز تهدید امنیتی یا تروریستی، و بخش سوم هم احتمال تهدیدات جنگی است.

در حوزه شیمیایی و پتروشیمی هیچ مورد خرابکاری نداشتیم

سردار جلالی افزود: تقریبا در همه حوادثی که در حوزه‌های شیمیایی کشور شاهد بودیم نقش نقص در لایه ایمنی را می‌توان احصا کرد. ممکن است ذهنیتی در مردم به وجود بیاید که منشاء این حوادث، خرابکاری است. اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد در حوزه شیمیایی و پتروشیمی هیچ مورد خرابکاری نداشتیم و عمدتا ضعف ما نکات ایمنی تخصصی بوده که حادثه‌ساز شده است.

وی تاکید کرد: الزاماتی که موقع طراحی هر بنایی باید برای ایمنی کار در نظر گرفته می‌شد بعضا رعایت نشده است. رعایت الزامات ضعیف است که نیاز به کار کارشناسی دقیق‌تری دارد تا الزامات کنترلی برای اعمال ملاحظات ایمنی رعایت شود.  

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به فاجعه سردشت و نقش کشورهای اروپایی و امریکا در زمینه حملات شیمیایی رژیم بعث عراق به ایران در طول جنگ تحمیلی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و بکارگیری سلاح‌های شیمیایی و بروز عوارض ناگوار ناشی از آن، کنوانسیون‌ها و قوانین بین المللی بسیاری برای منع کشورها از بکارگیری سلاح های شیمیایی تصویب شد و کشورهای زیادی از جمله کشور ما نسبت به این قوانین و کنوانسیون‌ها اعلام پایبندی کردند. ولی متاسفانه در دفاع مقدس شاهد  بودیم که رژیم بعث عراق، علیه رزمندگان ما و حتی علیه غیرنظامیان، از این سلاح‌ها استفاده کرد که متاسفانه منجر به شهادت و مصدومیت‌ شیمیایی بسیاری از رزمندگان و غیرنظامیان شد.

سردار جلالی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس، صدام فناوری‌ها و تجهیزات سلاح های شیمیایی را در اختیار نداشت، گفت: عمدتا کشورهای غربی و اروپایی مدعی حقوق بشر به صدام کمک کردند و این تجهیرات را در اختیار وی قرار دادند و متاسفانه هیچ کدام از محاکم جهانی به این موضوع رسیدگی نمی‌کند.

 وی اضافه کرد: جنایات اروپایی‌ها در حمله شیمیایی به کشور ما و حتی به خود عراقی‌ها مثل ماجرای حلبچه در هیچ دادگاهی رسیدگی نشد. این چالشی جهانی است و اگر دنیا به دنبال این است که این حادثه تکرار نشود، باید ضمن شناسایی مقصرین چنین فجایعی، مجازات‌های بازدارنده‌ای را اعمال کند.  

قوانین و کنوانسیون‌های بین الملل، بازدارندگی لازم را ندارد

رییس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد بکارگیری سلاح‌های شیمیایی توسط داعش در سوریه، عربستان در حمله به یمن و رژیم صهیونیستی در حمله به غزه بودیم. این حوادث نشان می‌دهد که قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی، بازدارندگی لازم را نداشته‌اند و همه اینها اهمیت توجه به پدافند شیمیایی خود را بیش از پیش نشان می‌دهد.

به گفته سردار جلالی سازمان پدافند غیرعامل با توجه به وظایف و ماموریت خود اقداماتی راهبردی را در دستور کار قرار داده است که یکی از مهمترین آنها تشکیل قرارگاه پدافند شیمیایی است. هدف از تشکیل این قرارگاه تسهیل مدیریت بحران، آگاه‌سازی مسئولان و مردم نسبت به حوزه‌های تهدیدات شیمیایی است.

میزان آمادگی کشور برای مقابله با تهدیدات احتمالی

وی در مورد میزان آمادگی کشور برای مقابله با تهدیدات احتمالی نیز گفت: فضای سایبری، ترکیبی از فرصت و تهدید است و به همان میزان که به تسهیل امور کمک می‌کند، وابستگی را به دنبال دارد. در حادثه اخیر حمله سایبری به خطوط انتقال سوخت در آمریکا شاهد بودیم، کشوری که خود را مدعی اداره زیرساخت‌های سایبری جهان می‌داند هم تا چه میزان در برابر تهدیدات سایبری آسیب پذیر است.

سردار جلالی تصریح کرد: در کشور ما تداوم کارکرد و سرویس دهی مناسب خدمات مبتنی بر فضای سایبری، نشان می‌دهد که ما از توان خوبی در زمینه پاسخگویی به تهدیدات و بازدارندگی برخورداریم. بررسی‌های ما در سال ۹۹ نیز نشان‌داد که ما خوشبختانه شاهد تهدیدات جدی و اساسی سایبری نبودیم.

اجرای فاز دوم تامین تجهیزات CBRNE در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر

سردار جلالی در ادامه از اجرای فاز دوم تامین تجهیزات CBRNE در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر خبر داد و افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال گذشته با همکاری وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۵۱ شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت را به تجهیزات نوین CBRNE تجهیز کرد. امسال نیز بنا داریم با کمک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت کشور، فاز دوم تامین این تجهیزات پیشرفته را برای شهرهای کشور به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: در بعد عملیاتی و آموزشی نیز، امسال برگزاری مانورهایی را به منظور ارتقای آمادگی در برابر بروز حوادث احتمالی در دستور کار قرار داده‌ایم.

تصویب نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور

سردار جلالی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان حاکمیتی بین نیروهای مسلح و دولت است تصریح کرد: عمده وظایف ما نیز رصد تهدیدات، طراحی عملیات برای برطرف کردن تهدیدات، مصون‌سازی زیرساخت‌ها و آمادگی پاسخ به تهدیدات است. ما سال گذشته توانستیم نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی کشور را در کمیته دائمی پدافند غیرعامل به تصویب برسانیم.

وی توضیح داد: این نظام نمایانگر نحوه تحقق پدافند شیمیایی و مصون‌سازی در سطح عملیاتی، در نتیجه‌ انجام ماموریت‌های عملیاتی توسط نیروهای پدافند شیمیایی در وضعیت‌های مختلف مواجهه با سناریوهای محتمل تهاجم دشمن علیه زیرساخت‌ها و مراکز شیمیایی کشور است که تفکر، اصول، رویکرد، خط‌مشی، اهداف و راهبردهای عملیاتی پدافند شیمیایی، تدبیر عملیات پدافند شیمیایی، نحوه انجام این ماموریت‌ها و تقسیم کار را برای هریک از وضعیت‌های عملیاتی ترسیم می‌کند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه متاسفانه همکاری دولت فعلی با سازمان پدافند غیرعامل کشور آنگونه که باید و شاید مطلوب نبود تصریح کرد: امیدواریم در دولت سیزدهم، سطح همکاری‌ها کامل و مطلوب باشد تا حداکثر هم افزایی بین نیروهای مسلح و دولت ایجاد شود چرا که معتقدم دلیل عمده برخی نارسایی‌ها، در عدم همکاری و هماهنگی بین دستگاه هاست که امیدواریم برطرف شود.

اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور برای ارتقای تاب آوری صنایع کشور

وی در تشریح اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه ارتقای تاب‌آوری‌ها در صنایع کشور نیز اظهار داشت: در درجه نخست، ارزیابی زیرساخت های صنایع کشور انجام و تقسیم بندی در خصوص اهمیت صنایع و نوع تهدیدات صورت گرفت. نتیجه اینکه زیرساخت‌های صنعتی کشور را به گروه‌های، حیاتی، حساس، مهم و قابل حفاظت تقسیم بندی کردیم. در گام بعدی، تهدیدات تک تک دستگاه ها احصا شد.  

سردار جلالی ادامه داد: در گام بعدی برای هر زیرساخت دو الگو طراحی شد. یکی الگوی مصون‌سازی برای برطرف کردن اشکالات و ضعف‌ها و الگوی دیگر، در بخش آمادگی و پاسخ. براساس اصول و الزامات پدافند غیرعامل، همه زیرساخت‌های ما هرچه قدر هم با خطر و مخاطرات مواجه باشند نیازمند نظام پاسخگویی هستند که این نظامات عملیاتی نیز طراحی شده است. البته نکته اساسی و مهم، پیاده سازی و اجرایی شدن این نظامات است که باید در عمل اتفاق بیفتد.   

برچسب‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور جنگ تحمیلی گروه تروریستی داعش وزارت کشور ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی دولت سیزدهم سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور حقوق بشر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان پدافند غیرعامل کشور جنگ تحمیلی گروه تروریستی داعش سازمان پدافند غیرعامل کشور جنگ تحمیلی گروه تروریستی داعش وزارت کشور ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی دولت سیزدهم سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور حقوق بشر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سازمان پدافند غیرعامل کشور سلاح های شیمیایی پدافند شیمیایی کنوانسیون ها شیمیایی کشور نیروهای مسلح سردار جلالی نشان می دهد زیرساخت ها مصون سازی سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!

زی‌سان: جهان پر از مکان‌های مرموز و وهم‌انگیزی است که قرن‌ها تخیل مردم را مجذوب خود کرده است. افسانه‌های ارواح بی‌قرار، خانه‌های خالی از سکنه و فعالیت‌های ماوراء الطبیعه در طول نسل‌ها منتقل شده و داستان‌های ترسناکی را به وجود آورده است.

به گزارش زی‌سان؛ در این مطلب، ما شما را به سفری ترسناک به مکان‌های روی زمین می‌بریم، جایی که پرده بین مرده‌ها و زنده‌ها به‌طور ترسناکی نازک به نظر می‌رسد. 

زندان ایالت شرقی، پنسیلوانیا، ایالات متحده

زندان ایالت شرقی، یک سازه باشکوه به سبک گوتیک واقع در فیلادلفیا، پنسیلوانیا. زمانی زندانی بود که جنایتکاران بدنام را در خود جای داده بود، اما اکنون متروکه است و  گذشته آشفته خود را در زمزمه‌هایی ترسناک تکرار می‌کند. شرایط سخت ندامتگاه و داستان‌های رفتار وحشیانه، ردی از یأس و اندوه از خود به جای گذاشته است. 

بازدیدکنندگان از برخورد‌های وهم‌آوری، از تظاهرات زندانیان سابق تا ناله‌های اشباحی که از سلول‌های خالی بیرون می‌خزد را گزارش کرده‌اند. ادعا شده است که سلول تبهکار بزرگ آل کاپون با صدا‌های غیرقابل توضیح و نقاط سرد غیرقابل باوری بر روی دیوارهایش از بازدید کنندگان استقبال می‌کند. ندامتگاه ایالت شرقی یادآور درد و رنج انسان‌هایی است که در چهاردیواری آن زندانی بوده اند.

 

قلعه بریساک در فرانسه

کاخ و قلعه بریساک واقع در دره زیبای لوار، راز تاریکی را در دیوار‌های مجلل خود پنهان می‌کند. افسانه‌ها حاکی از آن است که روح بانویی سبز در قلعه به بند کشیده شده است، معشوقه صاحب قلعه که به طرز غم‌انگیزی در اثر حسادت به قتل رسید. بازدیدکنندگان گزارش کرده‌اند که چهره شبح‌آلود او در سالن‌ها سرگردان است و لباس سبزش پشت سرش در باد می‌چرخد. صدای قدم‌های وهم‌آور و صدا‌های غیرقابل توضیحی در اتاق‌های خالی این کاخ شنیده می‌شود و حضور ماندگار بانوی سبز همچنان بر تن و بدن افرادی که از این قلعه باشکوه، اما جن‌زده بازدید می‌کنند، را به لرزه در می‌آورد.

جنگل آئوکیگاهارا، کوه فوجی، ژاپن

جنگل آئوکیگاهارا که در پایه کوه فوجی قرار دارد، به عنوان "دریای درختان" شناخته می‌شود، اما به دلیل شهرت تاریک خود نیز بدنام است. این جنگل انبوه به آهنربایی برای کسانی که به دنبال تنهایی هستند تبدیل شده است، اما به دلیل تعداد بالای خودکشی‌هایی که در محدوده آن اتفاق افتاده است به "جنگل خودکشی" نیز معروف شده است. سکوت وهم‌آور جنگل تنها با صدای جیر جیر گاه و بیگاه درختان و حس وهم آلود تعقیب شدن به هم میریزد. محلی‌ها و بازدیدکنندگان گزارش کرده‌اند که هنگام گشت و‌گذار در این جنگل بسیار زیبا و در عین حال سرد، با ارواحی سرگردان به شکل انسان و صدا‌های غیرقابل توضیح مواجه شده‌اند. 

قلعه بانگره، راجستان، هند

با سفر به هند، جذابیت فراموش نشدنی قلعه بانگره را کشف می‌کنیم. این قلعه قرن هفدهمی که در ایالت راجستان واقع شده، مملو از افسانه‌ها و داستان‌های شبح‌وار است. طبق باور عمومی، یک جادوگر بر قلعه نفرین شده و ساکنان غم زده آن حکومت می‌کرده. ویرانه‌های قلعه بانگره در حال حاضر یکی از خالی از سکنه‌ترین مکان‌ها در هند محسوب می‌شود. افراد محلی و بازدیدکنندگان از ورود به قلعه پس از غروب آفتاب خودداری می‌کنند، زیرا اعتقاد داردند که ارواح سرگردان در محوطه این قلعه پرسه می‌زنند. سایه‌های اسرارآمیز، صدا‌های غیرقابل توضیح، و فضایی وهم‌آور، قلعه بانگاره را به مقصدی ترسناک برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال مواجهه با ارواح و ماورا هستند. 

برج لندن

مقصد بعدی ما را به قلب لندن می‌برد، جایی که برج لندن به عنوان نماد قدرت سلطنتی و تاریخ تاریک این کشور است. این برج با میراث ۹۰۰ ساله خود شاهد زندان‌ها، شکنجه‌ها و اعدام‌های بی‌شماری بوده است. جای تعجب نیست که به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان‌ها در بریتانیا شهرت پیدا کرده است. 

گفته می‌شود ارواح بر برج حکومت می‌کنند، ارواح برخی از مشهورترین چهره‌های تاریخ. گفته می‌شود که شبح آن بولین، همسر دوم شاه هنری هشتم، در محوطه برج سرگردان است، روح بدون سر او اغلب در نزدیکی محل اعدامش دیده می‌شود. برج سفید، قدیمی‌ترین بخش قلعه، خانه روح‌های بی‌قرار دو شاهزاده جوان، ادوارد پنجم و ریچارد دوک یورک است که به طور خشونت باری زندانی شده‌اند و احتمالاً در داخل دیوار‌های آن به قتل رسیده‌اند. 

بازدیدکنندگان و نگهبانان طیف وسیعی از پدیده‌های ماوراء الطبیعه را گزارش کرده‌اند، از نقاط سرد غیرقابل توضیح گرفته تا چهره‌های شبح‌وار و صدا‌های عجیب. احساس تعقیب شدن و تماشا شدن و احساس ناراحتی شدید پس از بازدید از دیوار‌های برج گزارش شده است. افسانه‌ها و تاریخ پیرامون برج لندن، آن را به مکانی جذاب و در عین حال ترسناک برای کاوش تبدیل کرده است. 

مزرعه میرتلز

مزارع میرتلز واقع در سنت فرانسیس ویل، لوئیزیانا، یک عمارت پیش از جنگ داخلی آمریکا است که شهرت تاریکی دارد. افسانه‌ها حاکی از آن است که این ملک توسط ارواح برده‌های سابق و روح غم‌انگیز کسانی که با مرگ‌های هولناک روبرو شده‌اند تسخیر شده است. بازدیدکنندگان از چهره‌های شبح‌آلود، قدم‌های غیرقابل توضیح و زمزمه‌های وهم‌آور درون دیوار‌های این ملک بزرگ گزارش کرده‌اند. مشهورترین ساکن ارواح، کلوئه، یک برده زن است که بنا به گزارش‌ها به دلیل مشارکت در یک طرح مسمومیت به دار آویخته شد. مزارع میرتلز به عنوان شاهدی بر میراث فراموش نشدنی گذشته است و بازدیدکنندگان را با تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و دلخراش روبه رو می‌کند. 

خانه مونت کریستو، نیو ساوت ولز، استرالیا

خانه مونت کریستو که در نیو ساوت ولز واقع شده است، یک عمارت باشکوه دوران ویکتوریا، اما با یک تاریخچه شوم است. این خانه که تسخیر شده‌ترین خانه استرالیا محسوب می‌شود، شاهد تراژدی، قتل و مجموعه‌ای از اتفاقات غیرقابل توضیح بوده است. بازدیدکنندگان گزارش داده‌اند که با ارواح ناآرام مواجه شده‌اند، از جمله ظاهر شدن یک نگهبان سابق و کودکی که به طرز غم‌انگیزی از پله‌ها سقوط کرده است. جو درون عمارت اغلب سنگین و ظالمانه است، در‌ها به خودی خود بسته می‌شوند و اشیا به طور غیرقابل توضیحی حرکت می‌کنند. خانه مونت کریستو همچنان موضوعی جذاب برای علاقه‌مندان به ماوراء الطبیعه و جویندگان هیجان است. 

جزیره پووگلیا، ونیز، ایتالیا

جزیره Poveglia که در تالاب زیبای ونیز قرار دارد، راز تاریکی را در زیر نمای بیرونی آرام خود پنهان کرده است. این جزیره زمانی یک‌ ایستگاه قرنطینه برای قربانیان طاعون و بعداً یک بیمارستان روانپزشکی بود، یکی از ترسناک‌ترین جزایر جهان محسوب می‌شود. ویرانه‌های بیمارستان متروکه شاهد عذاب و رنجی است که در داخل دیوار‌های آن رخ داده است. افسانه‌ها از ارواح ناآرام، روح‌های شکنجه‌شده و اشباحی می‌گویند که جزیره را اشغال کرده اند. به دلیل شهرت وهم‌آور آن، دسترسی به جزیره پووگلیا محدود شده است و همین مسئله حس رمز و راز را در اطراف این مکان خالی از سکنه افزایش می‌دهد. 

قلعه لیپ، شهرستان آفالی، ایرلند

در حومه سرسبز شهرستان آفلی در ایرلند، قلعه لیپ، مکانی غرق در تاریخ و داستان‌های ترسناک قرار دارد. این قلعه که در قرن پانزدهم ساخته شده، گذشته‌ای وحشتناک دارد که شامل درگیری‌های خونین و اعمال خائنانه است. شایعه شده است که توسط روحی سرگردان تسخیر شده است، موجودی بدخواه که در گوشه‌های تاریک قلعه کمین کرده است.

بازدیدکنندگان گزارش کرده‌اند که با چهره‌های سایه‌دار، صدا‌های نامعلوم، و احساسات غیرقابل توضیح لمس شدن مواجه شده‌اند. فضای وهم آمیز و ترسناکی که قلعه لیپ را فراگرفته است، آن را به آهنربایی برای علاقه‌مندان به ماوراء الطبیعه تبدیل می‌کند که به دنبال تجربه‌ای بی نهایت ترسناک هستند. 

مسافرخانه باستانی رام، گلاسترشایر، انگلستان

مسافرخانه Ancient Ramn که در دهکده Wotton-Under-Edge، Gloucestershire واقع شده است، مسافرخانه‌ای با اسکلت چوبی است که قدمت آن به قرن دوازدهم باز می‌گردد. این مکان به عنوان یکی از خالی از سکنه‌ترین مکان‌های انگلستان شهرت پیدا کرده است.

مهمانان و محققان ماوراء الطبیعه طیف گسترده‌ای از پدیده‌های ماوراء طبیعی را گزارش کرده‌اند، از جمله ظاهر شدن افرادی شبح مانند، صدا‌های غیرقابل توضیح، و احساسِ مرموز زیر نظر گرفته شدن. تاریخِ تاریک مسافرخانه، که شامل داستان‌های آیین‌های شیطانی، قربانی کردن کودکان، و گورستانی که روزگاری در زیر بنای آن بوده، به ترسناک بودن این مکان دامن زده است.. مسافرخانه باستانی رام به عنوان شاهدی بر حضور ماندگار گذشته است و کسانی را که جرات قدم گذاشتن در راهرو‌های جن‌زده آن را دارند مجذوب خود می‌کند.

 

قلعه ادینبورگ، اسکاتلند

قلعه ادینبورگ بر فراز یک صخره آتشفشانی باستانی قرار دارد و بر یک بلندی در پایتخت اسکاتلند قرار دارد و شهرت تاریکی دارد. با سابقه‌ای بیش از هزار سال، شایعه شده است که این قلعه توسط ارواح مختلف تسخیر شده است. ادعا شده است که شبح پسری بی‌سر، یک پیرمرد مرموز و ارواح زندانیان سابق در سالن‌های قلعه پرسه می‌زنند. بازدیدکنندگان تجربیات ترسناکی را گزارش کرده‌اند، از افت ناگهانی دما گرفته تا دیدن اشباح و قدم‌های غیرقابل توضیح. قلعه ادینبورگ به عنوان شاهدی بر گذشته پرتلاطم اسکاتلند است.

قلعه برن، رومانی

قلعه برن که بر فراز تپه‌ای در منطقه ترانسیلوانیا قرار دارد، اغلب با کنت دراکولای بدنام از رمان برام استوکر مرتبط است. در حالی که پیوند‌های قلعه با شخصیت تاریخی دراکولا ضعیف است، اما هنوز هاله‌ای از رمز و راز دارد و ذهن و روح بازدیدکنندگان را آزار می‌دهد. افسانه‌ها و داستان‌های وهم‌انگیز قلعه را احاطه کرده‌اند، با گزارش‌هایی از اشباح سرگردان و قدم‌های سبکی که در راهرو‌ها طنین انداز می‌شوند. محیط ترسناک این قلعه و داستان‌های تاریک به شهرت آن به عنوان یکی از ترسناک‌ترین مکان‌ها در رومانی کمک می‌کند.

tags # ترس ، گردشگری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • «حجت عباسی» فرمانده پدافند هوایی شرق شد
  • پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • کشف ۴۰ تن گندم غیرقابل استفاده در حمیدیه
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد