Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقصی نخشی‌پور روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی هفتم تیرماه سردشت اظهار داشت: این بمباران به عنوان اولین شهر مسکونی و قربانی سلاح‌های کشتار جمعی، سند حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران، سند مظلومیت مردم بی دفاع این شهر و همچنین نماد و تبلور اقدام یک جنایت جنگی است که توسط استکبار جهانی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از کشورهایی که هنوز ادعا می‌کنند حقوق بشر را در جهان رعایت می‌کنند، افزود: حادثه دردناک بمباران شیمیایی سردشت موجب شد تا مردم جهان بدانند که آنها به هیچ عنوان مدافع حقوق بشر نبوده و این شعاری دروغی بیش نیست. 

فرماندار سردشت با بیان اینکه این فاجعه یک حرکت غیر انسانی بود که توسط استکبار جهانی و به نیابت از رژیم بعث عراق انجام شد، اضافه کرد: تروریسم بین الملل امروزه توسط استکبار جهانی در جای جای دنیا از جمله در سوریه، عراق و یمن جزو برنامه‌های شوم و پلید استکبار جهانی و غرب بوده و همچنان در حال اجراست.

نخشی پور افزود: وجود هزاران شهید و مجروح شیمیایی در ایران اسلامی نشانگر وسعت استفاده این رژیم جنایتکار از انواع سلاح های شیمیایی است که کشورهای غربی در این جنایات شریک رژیم بعثی بودند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان شیمیایی بیان کرد: پیگیر وضعیت و مسائل مصدومان شیمیایی هستیم و کمیسیون‌های پزشکی به زودی برای بررسی امور احراز جانبازی مصدومان شیمیایی این شهرستان تشکیل و کارهای مقدماتی آن در حال انجام است.

وی تاکید کرد: کمیسیون برای ارائه خدمات بهتر به مصدومان شیمیایی نماینده بیمه دی را نیز در سردشت تاسیس خواهد کرد تا خدمات بهتری به خانواده‌های معظم شهدا و مصدومان شیمیایی انجام گیرد.

فرماندار سردشت افزود: کلینیک و مسائل دارویی آن نیز روز گذشته با حضور  مدیرکل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پیگیری شد که خوشبختانه مشکل خاصی نیز در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات بسیاری به وجود آورد و در پی آن سردشت اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نام گرفت.

امروز همچنین به همین مناسبت رژه خودرویی شماری از مصدومان شیمایی این شهرستان برای گرامیداشت این روز در سردشت با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.

شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۸۵۷ شهید و چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران بمباران شیمیایی سردشت آذربایجان غربی سالگرد بمباران شیمیایی سردشت سردشت بمباران شیمیایی سردشت مصدومان شیمیایی استکبار جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: یاد، نام و روش علامه شهید مرتضی مطهری (ره) به عنوان اسوه و الگوی معلمان باید احیاء و دانش آموزان باشد و با زندگی این متفکر شهید آشنا شوند.
سرهنگ احمدی از امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی به عنوان معلمان حقیقی یاد کرد و افزود: شهدا درس جهاد و شجاعت و شهامت و شهادت را به صورت عملی به همگان آموختند.
غبارروبی و عطرافشانی قبور شهداء و اهداء گل به قهرمانان وطن پایان بخش این برنامه بود.

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • پزشکیان به اسرائیل: شما که هر روز صدها و هزاران نفر را می‌کشید پس چرا ککتان نمی‌گزد؟ اگر مرد هستید با آنها که مبارزه می‌کنند، بجنگید