Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با نماینده ویژه وزارت خارجه ایران در امور افغانستان درباره موضوعات دوجانبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان با محمد ابراهیم طاهریان، نمایندۀ ویژۀ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: در آغاز، آقای طاهریان در مورد نتایج سفر اخیری که به پاکستان داشت، به وزیر خارجه کشور اطلاعاتی داد. آقای طاهریان با اشاره بر اهمیت اجماع منطقه‌ای و تقویت روابط میان سه کشور، طرح برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای خارجه افغانستان، ایران و پاکستان را مطرح نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه میان دو کشور را با اهمیت خوانده و بر تحکیم و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوجانبه و چندجانبه تأکید ورزید. آقای اتمر ضمن صحبت در مورد ضرورت تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت روند صلح، طرح نشست سه‌جانبه را در اصول مورد تایید قرار داده و برگزاری این نشست را برای تقویت اجماع منطقه‌ای در خصوص موفقیت روند صلح مفید توصیف کرد.

این بیانیه افزود: وزیر امور خارجه با درنظر داشتن اهمیت همکاری‌های عملی میان دو کشور، بر برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران، تأکید کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و افغانستان افغانستان جمهوری اسلامی ایران ایران وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو