Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناجا گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا برای انجام مطلوب ماموریت‌ها و ریشه کن کردن این بلای خانمانسوز باید به تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا مجهز شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در مراسم رونمایی از کیت ایرانی تشخیص مواد مخدر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عزیز و بزرگوار ناجا خصوصا شهدای مبارزه با مواد مخدر و درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی به حضور پرشور و مشارکت بالای مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: انصافا با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و عملیات روانی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران مردم مشارکت بالایی در این انتخابات داشتند به طوری که مشارکت مردم در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبل بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بحمداله رئیس جمهور نیز با رای قاطع مردم انتخاب و ان شاء الله سکاندار قوه مجریه خواهد شد و با لطف و عنایت پروردگار متعال بسیاری از مشکلات مردم نیز رفع می‌شود.

سردار اشتری به گزارش ارائه شده توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اشاره و تصریح کرد: بحمداله اقدامات خوبی انجام شده است، اما مشکلاتی هم وجود دارد که بایستی بیش از پیش در راستای رفع معایب و موانع موجود تلاش کنیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور همچنین بیان کرد: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز مدظله العالی از اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر رضایت دارند، اما مطالباتی هم در این رابطه دارند که بایستی در راستای محقق شدن آن‌ها برای انجام مطلوب ماموریت‌ها بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای انجام اقدامات مطلوب در حوزه مبارزه با مواد مخدر بایستی از تمامی ظرفیت‌ها و توان موجود بهره لازم را ببریم، تصریح کرد: تلاش‌های شایسته ماموران در مبارزه با مواد مخدر با وجود تجهیزات موجود قابل مقایسه نیست، در واقع با وجود تجهیزات اندک ماموران ما در این حوزه توانسته اند اقدامات مطلوبی را به سرانجام برسانند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در مجموعه نیروی انتظامی شاهد هستیم که با توجه به خلاء‌ها و کمبودها، با روحیه انقلابی و جهادی اقدامات بزرگ و شایسته‌ای انجام می‌شود، پس بایستی با توکل بر خداوند متعال و کار مضاعف و همچنین روحیه انقلابی کار‌ها را پیش ببریم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اصلاح فرآیند‌ها افزود: یکی از کار‌هایی که بایستی در پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در اولویت قرار بگیرد، اصلاح فرآیند‌ها است؛ زمانی که فرآیند‌ها را بررسی می‌کنیم با مواردی روبه رو می‌شویم که بایستی آن‌ها را تقویت کنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه بایستی اشراف اطلاعاتی را در پلیس مبارزه با مواد مخدر تقویت کنیم، اظهار داشت: تمرکز ما بایستی بر اقدامات اطلاعاتی باشد، چرا که امروز دشمنان و سود جویان با ورود مواد مخدر به کشور به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ متاسفانه در هر جا که مواد مخدر وارد شده جرایم دیگری نیز در کنار آن به وجود آمده است.

فرمانده ناجا در ادامه تاکید کرد: از این رو شناسایی سرشبکه‌ها و باند‌های عظیم قاچاق مواد مخدر بایستی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.
کشف ۳۰۰ تن مواد مخدر در سال جاری

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه سال گذشته کشفیات مواد مخدر یک هزار و ۱۰ تن بوده است و بیش از ۹۰ درصد از این کشفیات را ناجا انجام داده، عنوان کرد: میزان کشفیات در سه ماه سال جاری نیز حدود ۳۰۰ تن بوده است؛ به عقیده بنده تنها کشف مواد مخدر کافی نیست بلکه آن‌هایی که این مواد را حمل و توزیع می‌کنند نیز باید دستگیر شوند در واقع کشفیات بلاصاحب باید به کمترین مقدار برسد.

سردار اشتری به اهمیت استفاده از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا نیز اشاره کرد و گفت: بنده معتقد هستم که پلیس مبارزه با مواد مخدر برای انجام مطلوب ماموریت‌ها و ریشه کن کردن این بلای خانمانسوز باید به تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا مجهز شود و از آن‌ها بهره لازم را ببرد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر، دستگیری معتادان و ... نیازمند یک عزم ملی است، از این رو لازم است که سایر دستگاه‌ها پای کار بیایند و سهم آن‌ها نیز در این امر مهم مشخص شود، در واقع بایستی برای رسیدن به اهداف مد نظر از ظرفیت سایر سازمان‌ها نیز بهره لازم را ببریم.
۳ هزار و ۸۰۰ شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر بیشترین شهدا را «۳ هزار و ۸۰۰ شهید» تقدیم کرده، گفت: در مناطقی که مواد مخدر توزیع و مصرف می‌شود برای مردم بسیار نگران کننده است، پس بایستی با به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای شناسایی سرشبکه‌ها و باند‌های کلان قاچاق مواد مخدر و همچنین خرده فروشان اهتمام ویژه داشته باشیم.

سردار اشتری در ادامه گفت: نیروی انتظامی می‌تواند طی ۴۸ ساعت و یا کمتر معتادان متجاهر را شناسایی و دستگیر کند، اما در این راستا لازم است که سایر سازمان‌ها نیز با امکانات موجود خود پای کار باشند و به کمک نیروی انتظامی بیایند.

فرمانده ناجا به اهمیت اطلاع رسانی سریع و به موقع و آگاه سازی مردم نیز اشاره کرد و ادامه داد: مردم بایستی از اقداماتی که پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا انجام می‌دهد آگاه باشند، به طوری که خانواده ها، جوانان، دانش آموزان و ... از اثرات مخرب مواد مخدر آگاه شوند و بدانند مواد مخدر و خطرات آن در کمین آن‌ها است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر بایستی اعتبارات متناسب با ماموریت‌ها نیز در اختیار ناجا قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بایستی در حوزه بین الملل نیز فعال باشیم و از تمامی ظرفیت‌ها بهره لازم را ببریم؛ با حضور فعال در عرصه بین المللی سایر کشور‌ها باید بدانند که کشور ایران اسلامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر چه اقدامات شایسته‌ای انجام داده است.

سردار اشتری به اهمیت انسداد مرز‌ها و کنترل ورود مواد مخدر به کشور نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این موضوع بایستی به صورت جدی از سوی وزارت کشور، استانداری‌ها و ... مورد اهتمام قرار بگیرد.

فرمانده ناجا همچنین عنوان کرد: به کارگیری نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان نیز در حوزه مبارزه با مواد مخدر یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که به کارگیری نخبگان در این حوزه قطعا در رسیدن به نتایج مطلوب به ما کمک خواهد کرد.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که بایستی در پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مورد اهتمام ویژه و در اولویت قراربگیرد، هوشمند سازی پلیس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مخدر سردار اشتری ناجا انتخابات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا حوزه مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی فرمانده ناجا مواد مخدر بهره لازم سردار اشتری مواد مخدر قرار بگیرد برای انجام ماموریت ها فرآیند ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه