Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در سیصد و پنجاه و یکمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، با اشاره به شرایط قرمز کرونا در استان‌های همجوار و شهر‌های جنوبی فارس گفت: صدای پای موج پنجم کروناویروس با شیوع نوع دلتا موسوم به گونه هندی، در استان به گوش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با هشدار در زمینه کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه اضافه کرد: گونه هندی کرونا یک نوع جهش یافته است که نسبت به سایر گونه‌های کروناویروس شناسایی شده، قدرت سرایت، شیوع و ابتلای بیشتری دارد؛ به طوری که در حال حاضر ۸۰ کشور با این نوع درگیر هستند و حتی کشور‌هایی که در آن‌ها واکسیناسیون عمومی کرونا انجام شده است نیز تحت تاثیر این نوع از کرونا قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به شدت شیوع کرونای هندی، سن جانباختگان کاهش پیدا کرده، از مسوولان استان، ادارات و سازمان‌ها به ویژه نیروی انتظامی خواست در زمینه کنترل بیشتر ورودی‌های استان و ممنوعیت حضور مسافران و همچنین حضور در بوستان‌ها و برپایی چادر در این اماکن، توجه بیشتری داشته و برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا با مجموعه سلامت استان همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

دکتر لطفی همچنین بر آماده سازی و راه اندازی مجدد بیمارستان پشتیبان، با هدف آمادگی برای مواجهه با موج جدید کرونا در شیراز و استان فارس تاکید کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۰ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند که نسبت به روز‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و این زنگ خطری برای فارس محسوب می‌شود.

او بر اهمیت اطلاع رسانی به مردم در زمینه شیوع موج تازه کرونا در استان و سرایت پذیری بالای آن که منجر به جان باختن افراد زیادی می‌شود، تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مبتلایان به کرونا بیماری کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • تکمیل بیش از ۴۲ درصد از ظرفیت سد‌های استان گلستان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود