Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نجفعلی علیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار داشت: تعریف شهید بهشتی نسبت به اجرای عدالت در نظام اسلامی یعنی پاسخگو بودن مسئول و جامعه قابل انتقاد است.

وی افزود: شهید بهشتی مسئول پاسخگو و جامعه قابل انتقاد را پاسداران عدل و عدالت می‌دانست و معتقد بود اگر در جامعه اسلامی مسئولان پاسخگو نباشند آن جامعه خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد قوه قضائیه اجرای عدل و عدالت است

رئیس دادگستری گلپایگان گفت: رویکرد قوه قضائیه اجرای عدل و عدالت است و معیار و شاخص عدل هم عمل به قانون است و اگر از قانون انحراف پیدا کرد این عین بی عدالتی است.

وی افزود: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه گسترش عدالت و پاسداری از آن است، انجام هر نوع جرم و فسادی انحراف از عدالت است و اجرای عدالت به عهده دادگستری‌ها است.

رئیس دادگستری گلپایگان گفت: سند تحول یک برنامه مدون برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و قوانین کلان و تجربیات سابق قوه قضائیه است که پس از انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، سند تحول در تمام ابعاد مختلف پیشرفت قابل توجهی داشته است.

هدف سند تحول برخورد قاطع با فساد است

علیان افزود: هدف سند تحول برخورد قاطع با فساد و مفسدان و سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های دادگستری است و در دادگستری گلپایگان با استفاده از فناوری‌های نوین سعی داریم رسیدگی به پرونده‌های قضائی با استفاده از این فناوری‌های نوین باشد.

وی گفت: در یک سال گذشته در گلپایگان در راستای شفاف سازی پرونده‌های قضائی و تسهیل امور مردم دفتر خدمات قضائی راه اندازی شد و تمام شکایات و دادخواست‌ها به صورت الکترونیکی از طریق این دفتر به دادگستری ارسال می‌شود تا بر اساس موضوع شکایت پرونده به سامانه دادسرا یا دادگاه ارجاع داده شود.

۳۰۰ جلسه دادرسی به صورت الکترونیکی برگزار شد

رئیس دادگستری گلپایگان ادامه داد: باجه الکترونیکی قضائی نیز راه‌اندازی شده است و جلسات رسیدگی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که از ابتدای فروردین تاکنون ۳۰۰ جلسه دادرسی به صورت الکترونیکی برگزار شده است که موجب شده تا مشکلات و هزینه‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه سهام، به صورت آنلاین دارایی‌های منقول و غیر منقول افراد در پرونده‌های واحد اجرای احکام قابل شناسایی و بررسی است، گفت: در دادگستری این شهرستان سامانه چک‌های برگشتی و عملیاتی شدن قانون چک نیز راه‌اندازی شده است.

سامانه «ساما» در دادگستری گلپایگان راه اندازی شد

علیان با بیان اینکه سامانه «ساما» با هدف تشخیص هویت اشخاص راه‌اندازی شد تا از طریق این سامانه فردی که توسط دادگستری گلپایگان تحت تعقیب است بتوانیم به موقع شناسایی شود، گفت: سامانه نوبت دهی شعب قضائی در دفتر خدمات قضائی فعال است و افراد با مدیریت وقت در این سامانه ثبت نام می‌کنند، استفاده از این سامانه‌ها برای مردم تا عادی شدن آن زمان بر است اما از ابعاد مختلف مفید خواهد بود.

۹۵ درصد ابلاغیه‌های قضائی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی سامانه ثبت ثنا حفظ حریم خصوصی افراد است چون مردم با خیال آسوده‌تر و بدون مطلع شدن دیگران به دادگستری مراجعه می‌کنند، بیان داشت: اکنون دادگستری گلپایگان بیش از ۹۵ درصد ابلاغیه‌های قضائی را از طریق سامانه ثنا انجام می‌دهد.

رئیس دادگستری گلپایگان گفت: در یک سال گذشته تمام پرونده‌های شورای حل اختلاف گلپایگان به صورت مکانیزه انجام می‌شود، همچنین پهنای باند مربوط به سیستم و استفاده از فیبر نوری بروز رسانی شده است تا مشکلات مربوط به آن وجود نداشته باشد.

تشکیل بیش از ۳۵ هزار پرونده در دادگستری گلپایگان

وی گفت: در یک سال گذشته در دادگستری این شهرستان ۳۵ هزار و ۵۵۱ پرونده تشکیل شده است و تقریباً به همین میزان پرونده مختومه شده است، همچنین ۳۴ هزار و ۶۱۶ پرونده رسیدگی و حکم قطعی صادر شده است.

۲۰۰ پرونده منجر به صلح و سازش شد

علیان خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال ۱۴۰، در شورای حل اختلاف گلپایگان هزار و ۲۰۱ پرونده تشکیل و به همین میزان نیز پرونده مختومه شده است و حدود ۲۰۰ پرونده نیز به صلح و سازش منجر شده است، ۱۲۰ هزار ابلاغیه به صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی گفت: در این شهرستان در حوزه خانواده، با همکاری امام جمعه گلپایگان ابلاغ مصلحین برای برخی امام جماعت مساجد و یک نفر به عنوان معتمد محل، از طریق معاونت فرهنگی استان صادر شده است تا خانواده‌هایی که اختلاف خانوادگی دارند با مراجعه به امام جماعت محل بدون پرداخت هزینه نسبت به حل موضوع اقدام کنند.

کاهش ۵.۶ درصدی واقعه طلاق در گلپایگان

رئیس دادگستری گلپایگان با بیان اینکه در گلپایگان واقعه طلاق نسبت به یک سال گذشته ۵.۶ درصد کاهش داشته است، گفت: روزانه حدود هزار و ۸۰۰ نفر به دادگستری گلپایگان مراجعه دارند.

وی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته فضای دادگستری گلپایگان از طریق مختلف ساماندهی شده است، سیستم نوبت دهی در ورودی دادگستری فعال شده است، همچنین سامانه ثبت مشخصات شهود فعال شده است تا از سو استفاده افراد برای شهادت بدون دلیل و احتمالات دیگر جلوگیری شود.

کد خبر 5245768

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری پرونده قضایی عدالت اجتماعی ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات 1400 بوشهر آمار کرونا گرگان قوه قضاییه خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا اردبیل واکسن کرونا هفته قوه قضاییه ایلام واژگونی اتوبوس رئیس دادگستری گلپایگان دادگستری گلپایگان صورت الکترونیکی راه اندازی شد یک سال گذشته قوه قضائیه سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان

 ایرج حسن‌پور گفت: با برنامه‌ریزی حوزهٔ بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان، طی روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت‌ماه، گشت مشترک نظارتی با حضور کارشناسان بازرسی اداره کل صمت، نمایندگان مرکز بهداشت زاهدان، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از واحد‌های صنفی شب زی (رستوران، غذای آماده، فست‌فود و...) در زاهدان انجام شد.

وی افزود: در بازدید‌های انجام شده برای ۱۰ واحد صنفی پرونده با تخلفات گران‌فروشی، عدم درج قیمت، فروش کالا‌های تاریخ مصرف گذشته تشکیل شد.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دادستان شفت: برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم پرونده قضایی تشکیل می‌شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • پرونده قضایی برای حریق بازارچه امامزاده ابراهیم شفت گیلان تشکیل شد
  • پرونده قضایی برای آتش‌سوزی روستای امامزاده ابراهیم تشکیل می‌شود
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر