Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:02:02 GMT

نامه سناتورهای آمریکایی به بایدن برای تحریم چین

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۳۲۵۵

نامه سناتورهای آمریکایی به بایدن برای تحریم چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی از سناتورهای آمریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنا در ادامه سیاست‌های تحریک‌آمیز واشنگتن در موضوعات مربوط به «هنگ کنگ» و «تایوان»،  از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا تحریم‌هایی را علیه پکن وضع کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» در این خصوص گزارش کرد، سناتور «پت تومی» سناتور جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیا و عضو کمیته امور بانکداری، مسکن و شهری و «کریس ون هالن» سناتور دموکرات ایالت «مریلند» به نمایندگی از گروهی از سناتورهای مجلس سنا در نامه‌ای از بایدن درخواست کردند در حمایت از «هنگ کنگ» تحریم‌هایی را علیه شخصیت‌ها و نهادهای چینی تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سناتورهای آمریکایی مدعی شدند که دولت بایدن در واکنش به اقدام اخیر چین در تعطیلی روزنامه «اَپل دیلی» هنگ کنگ، تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و نهادهای چین وضع کند.

دولت چین چندی پیش، در حالی روزنامه اپل دیلی را تعطیل کرد که در این روزنامه هنگ کنگ در اقدامی تحریک‌آمیز با انتشار مطالبی، خواستار تحریم‌های جامعه بین‌الملل علیه چین شده بودند و مقام‌های رسمی پکن تصریح کردند که انتشار این گونه مطالب، مطابق با قوانین امنیتی جدید، غیرقانونی است.

در سالهای اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری خلق چین در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی دولت ترامپ به پکن در خصوص منشأ شیوع کرونا، موضوعات تایوان و هنگ کنگ و دیگر مسائل بسیار پرتنش بوده است.

مقام‌های پکن علاوه بر تعطیلی روزنامه اپل دیلی، «فونگ وای کونگ» سردبیر ارشد و ستون نویس این روزنامه را که قصد خروج از هنگ کنگ را داشت به ظن توطئه برای همدستی با کشورهای خارجی و به خطر انداختن امنیت ملی بازداشت کردند.

بایدن با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که دولت چین برای سرکوب رسانه‌های مستقل و خفه کردن نظرات مخالفان، اعمال زور می‌کند اما «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با رد اظهارات بایدن تصریح کرد که ردی از حقیقت در اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا وجود نداشته است و از ایالات متحده به دلیل مداخله در امور داخلی چین انتقاد کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم آمریکا هنگ کنگ هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی