Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@16:03:04 GMT

تذکر وزیر بهداشت به جهانپور درباره توییت جنجالی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۳۳۵۰

تذکر وزیر بهداشت به جهانپور درباره توییت جنجالی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به برخی حواشی پیرامون گفتمان درخصوص واردات واکسن در فضای مجازی، گفت: صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، در نامه سعید نمکی خطاب به جهانپور آمده است: «اخیرا در فضای مجازی مطالبی از شما منتشر شد که به محض اطلاع خواستم تا به نحوی شایسته و با گفتمان در شأن مجموعه نظام سلامت، کدورت را از اذهان بزدایید و فضای درهم ریخته را مرمت کنید و اشاره کردم هرگونه تأخیر و تعلل در این ترمیم دوستانمان را شگفت زده‌تر، مردم بی اطلاع را رنجورتر و اندکی را که سد راه سوء استفاده‌هایشان بوده‌ایم، آماده‌تر برای سوارشدن بر ارابه تخریب و شخم زدن مغرضانه دستاورد‌های ارزشمند ایام پرملالمان خواهد کرد.

تلاش کردیم در این روزگاران سخت، در اوج کاستی‌های ناشی از تحریم‌های مالی بیرونی و بعضا عاطفی درونی بی‌توجه به رانش‌ها و کشمکش‌های فضای سیاسی کشور و در زیر بار آثار سیل، زلزله، آنفلوآنزا و کرونا فقط به مردم و نجات‌شان از این بلای تاریخی بیندیشیم و با صبوری، خوشرویی، خستگی‌ها و بی خوابی‌های مستمر خود و همکاران جان برکف را به تاب‌آوری بدل کنیم تا مردم دلگرم باشند و نهراسند که شاید مدافعان سلامت کشورشان وامانده‌اند و چهار موج هولناک را با جمیع کاستی‌ها به لطف الهی مدیریت کردیم و مردم مهربان این سرزمین بخوبی می‌فهمند و کریمانه پاسدار خدمتگزاری صادقانه مدافعان سلامتند.

برای کاستن از تلخی لحظه‌های جانکاه این ایام سخت گفتمانی تازه را برگزیدیم و با شیرینی قند پارسی ادبیات کهن این سرزمین درآمیختیم و حتی سخنان نامربوط را با شعری، طنزی، تمثیلی برگرفته از گنجینه نفیس هنر و ادب دیرینه این سرزمین پاسخ گفتیم تا اندیشه‌های پریشان و خسته مردم را مشوش‌تر و منزلت خویش را نازل‌تر نکنیم.

اینک گفتار و نوشتاری با واژه‌های زمخت حتی برای آنان که دشنام می‌دهند، در شان مجموعه صبور و بردبار نظام سلامت نیست. گفتمان سخیف در ذهن دیگران خفیفمان می‌کند و نخبه را گویش پخته باید و خدمتگزاران صبور را تندخویی و درشت‌گویی نشاید. در همین کارزار‌های تبلیغاتی انتخاباتی بعضی از دوستان ۱۶ ماه زحمت ما را چگونه به چالش کشیدند؟ و ما فقط با طنز و شوخی از کنارش گذشتیم.

صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

کرونا می‌رود، البته نه چندان زود همانگونه که اجدادش رفتند و ما نیز می‌رویم همانگونه که پیشینیانمان رفتند و آنچه می‌ماند، پژواک زیبایی‌ها و زشتی‌های گفتار ماست در زیر این گنبد مینا و نیکی‌ها و بدی‌های رفتار ماست که ثبت می‌شود در صفحه تاریخ این سرزمین کهن؛ که به قول خواجه شیراز:

بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر

که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند»

منبع: فرارو

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت کیانوش جهانپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی