Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه امروز (دوشنبه) با «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در بیروت دیدار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، دیاب ضمن خوشامد به هیأت حماس، ایستادگی قهرمانانه و پیروزی ملت فلسطین در نبرد اخیر با رژیم صهیونیستی «شمشیر قدس» را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه بر موضع تاریخی لبنان در حمایت از مسأله فلسطین تأکید کرد.

هنیه هم ضمن قدردانی از مواضع حمایتی لبنان در قبال مسأله فلسطین افزود، ملت فلسطین تمام طرح‌های وطن جایگزین و اسکان دائمی را رد می‌کند و آوارگان فلسطینی در لبنان میهمان هستند.

وی در ادامه گفت، نبرد شمشیر قدس پاسخ طبیعی به تجاوز رژیم اشغالگر به محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی و نمازگزاران در مسجدالاقصی بود. مقاومت تنها گزینه برای حفاظت از مقدسات فلسطینی و مسیحی در نیز حفاظت از ملت فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی است.

هنیه سپس بر تمایل حماس برای نهایی کردن آشتی فلسطینی و وحدت مواضع در مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت، وحدت موضع، اولین گام میدانی برای پیروزی بر رژیم اشغالگر است.

رئیس دفتر حماس در پایان از دولت لبنان خواست، زندگی آوارگان فلسطینی در لبنان را تا زمان بازگشت آنها به سرزمین خود تسهیل کند.

هنیه امروز با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان هم دیدار کرد و در این دیدار بر مقاومت به عنوان گزینه استراتژیک برای آزادی فلسطین تأکید شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اسماعیل هنیه حسان دیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است

رسانه آمریکایی روز دوشنبه در گزارشی به نقل از مقامات مطلع نوشت که رژیم صهیونیستی به کاهش تعداد آزادی اسرا در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس رضایت داده است.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • حماس: اگر ارتش اسرائیل وارد رفح شود شکست سختی می‌خورد
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس