Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، تورج کرمیان مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز و ۵ هزار و ۲۹۰ کیلو گوشت گوساله از نظر انگلی و بیماری در کشتارگاه‌ها ضبط و معدوم شد این پدیده در استان دارای سابقه طولانی است.

او گفت : یکی از امور دخیل در این خصوص به فرهنگ مصرف و باور غلط برخی از افراد برمی‌گردد که ترجیح می‌دهند دام زنده مقابل چشمان آن‌ها ذبح شود و دیگر به بحث اقتصادی و قیمت گوشت عرضه شده نسبت به قصابی‌ها مربوط می‌شود که به تصور خود گوشت را ارزان‌تر خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص بحث بهداشتی ذبح دام غیرمجاز، افزود: دام در کشتارگاه قبل از ذبح باید یک دوره استراحت را بگذارند و بعد از انجام مایعنات، از نظر شرعی ذبح و سلامت گوشت، امحاء و احشاء توسط پزشک دامپزشکی بررسی می‌شود که در کشتار غیرمجاز این کار‌ها انجام نمی‌شود.

او با اشاره به فعالیت کارگروه سلامت در خصوص برخورد با کشتار غیرمجاز دام و مرغ زنده، افزود: تیم مشترکی از اجرائیات شهرداری، مرکز بهداشت، اصناف، صمت و نیروی انتظامی با محوریت دامپزشکی در این خصوص فعالیت دارند.

او این اطمینان را به شهروندان داد که گوشتی که از کشتارگاه‌ها با لیبل دامپزشکی خارج می‌شود، سالم و بهداشتی است و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ کیلوگرم معادل ۶۹ رأس گوسفند و بز و ۵ هزار و ۲۹۰ کیلو معادل ۲۲ راس گوساله از نظر انگلی و بیماری در کشتارگاه‌های کرمانشاه ضبط شده که با مواد گازوئیل و دیگر مواد آغشته و در کوره تبدیل به ضایعات شده‌اند.

کرمیان با بیان اینکه تا زمانی که تقاضا باشد عرضه هم وجود دارد، گفت: باید اولویت بهداشت باشد، حدود یک‌هزار و ۲۰۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، رستوران، کبابی و... فعال هستند که حداقل دو مورد بازدید در ماه از این واحد‌ها را در برنامه داریم.

او از شهروندان خواست، گوشت و مرغ مورد نیاز را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد را ازطریق سامانه ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی کرمانشاه دامپزشکی استان گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین افضلی در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشتارگاه صنعتی اراک گفت: وضعیت کشتارگاه به لحاظ بهداشتی و زیست محیطی در حد مطلوب و پاسخگوی نیاز شهرستان نیست.

وی بر ضرورت حل مشکلات کشتارگاه اراک با قید فوریت تأکید کرد و ادامه داد: توجه جدی به سلامت و امنیت غذایی و رعایت قوانین و مقررات مرتبط با بهداشت باید در دستور کار قرار گیرد.

افضلی، با اشاره به نظارت بر کشتارگاه‌های استان مرکزی در اراک افزود: نوروز امسال در راستای اجرای بازرسی‌های سرزده از نحوه ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی، از این واحد بازدید و موارد شناسایی شد.

در این نشست مسؤولان و مدیران، با تأکید بر اهمیت موضوع و مشکلات سلامت و بهداشت کشتارگاه اراک، اقدامات اصلاحی صورت گرفته در راستای حل نواقص این واحد صنعتی را ارائه و برنامه‌ها و نقطه نظرات خود را برای اصلاح فرآیندهای کشتارگاه صنعتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عرضه گوشت سالم به بازار را بیان کردند.

کد خبر 6100365

دیگر خبرها

  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش یافت؟
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود