Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، گاهی گمان نمی‌کنی ولی خوب می‌شود            گاهی نمی‌شود که نمی‌شود که نمی‌شود

احتمالا ماجرای هلند و جام قهرمانیِ تورنمنت‌های معتبر با مصرع دوم همین بیت از قیصر امین‌پور رابطه مستقیم دارند. لاله‌های نارنجی همواره بازیکنان بزرگ و مربیان نامداری همراه خود داشته ولی میزان موفقیت این تیم در طول تاریخ با دستاوردهای حاصل شده، همخوانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها کار خود را به خوبی شروع می‌کنند؛ با قدرت ادامه می‌دهند اما در گام آخر کم می‌آورند و سرشکسته به خانه باز می‌گردند. این اتفاق بارها در جام جهانی و جام ملت‌ها رخ داده و یورو ۲۰۲۰ در مقابل شکست‌های قبلی درد و رنجی به مراتب کمتر بر دوش هوادارانش گذاشت. شاید اگر هلندی‌ها تا این حد به فوتبال و تیم ملی کشورشان علاقه نداشتند به جای ششمین کشور شاد دنیا، رتبه نخست را مال خود کرده بودند.

شکست در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ مقابل جمهوری چک تلخ بود اما کسی از این هلند انتظار قهرمانی نداشت. شاید نهایت توقع این بود که با توجه به سه پیروزی به دست آمده در دور گروهی و همچنین مسیر مناسبی که در مرحله حذفی نصیب شاگردان دی‌بوئر شده بود آنها بتوانند تا مرحله نیمه‌نهایی پیش بروند و نشان دهند پس از غیبت در یورو ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۸ نباید به دست فراموشی سپرده شوند و از جمع بزرگان کنار بروند.

اما اکثر شکست‌های قبلی هلند در رویدادهای مهم به این شکل ساده نبوده و آنها سخت دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا می‌آوردند. در جام جهانی ۱۹۷۴ تیم رینوس میشل با قدرت هر چه تمام‌تر و پس از شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی(برزیل)، آرژانتین و آلمان شرقی به فینال رسید ولی با وجود یک گل زودهنگام مغلوب آلمان غربیِ میزبان شد. چهار سال بعد بازهم لاله‌های نارنجی به دیدار پایانی راه پیدا کردند اما این بار تیم ارنست هاپل در اوقات اضافه قافیه را به آرژانتینِ میزبان واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

در یورو ۹۲ هیچ‌کس فکر نمی‌کرد تیم رینوس میشل در نیمه‌نهایی به دانمارکِ ناشناش ببازد اما فان باستن بدترین زمان را برای از دست دادن پنالتی انتخاب کرد و درخشش اشمایکل، دانمارک را فینالیست و در نهایت قهرمان کرد. ۶ سال بعد در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، هلند در گروه خود صدرنشین شد؛ در مرحله یک چهارم نهایی آرژانتین را با گل به یادماندنی دنیس برگکمپ از پیش رو برداشت اما در ضربات پنالتی به برزیل باخت و در نهایت به عنوان چهارمی جهان بسنده کرد.

این پایان ماجرای هلند و شکست در ضربات پنالتی نبود. تیم جذاب فرانک رایکارد در یورو ۲۰۰۰ همه رقبا را از دم تیغ گذراند و به قهرمان جهان و همان یورو(فرانسه) هم رحم نکرد ولی در نیمه‌نهایی و در ضافت پنالتی‌ها مقابل ایتالیا و فرانچسکو تولدوی آماده تسلیم شد و حسرت به دل ماند. آنها هشت سال بعد هم در یورو ۲۰۰۸ کار خود را با قدرت آغاز کردند ولی پس از زدن سه گل به ایتالیا و چهار گل به فرانسه، در یکچهارم به دست روسیه حذف شدند و به خانه بازگشتند.

در جام جهانی ۲۰۱۰ تیم برت فان‌مارویک منظم بود و پخته. آنها در یک چهارم نهایی با درخشش وسلی اسنایدر از سد برزیل گذشتند و در نیمه‌نهایی از سد اروگوئه‌ی شگفتی‌ساز گذشتند تا با ۶ برد متوالی به مسابقه پایانی قدم بگذارند. دیداری که تلخ تمام شد. دقیقه ۱۱۷ آندرس اینیستا مهمترین گل دوران ورزشی‌اش را زد و هواداران هلند در حالی اشک‌های خود را پاک کردند که هنوز باورشان نمی‌شد چگونه آرین روبن آن تک به تک را از دست داد و مغلوب کاسیاس شد.

هلند آن باخت را فراموش نکرد و چهار سال بعد جام جهانی برزیل را با پنج تایی کردن اسپانیا آغاز نمود. صدرنشینی مجدد با ۹ امتیاز و صعود دوباره به جمع چهار تیم پایانی. آنها فکر همه جا را کرده بودند جز اینکه آرژانتین هم مانند خودشان شکست را فراموش نکرده بود. آلبی سلسته در ضربات پنالتی، انتقام باخت جام ۹۸ را گرفت و هلند را به سومی در جام راضی کرد.

پس از بسته شدن پرونده یورو ۲۰۲۰، همچنان تنها خاطره خوش مردم هلند از تیم ملی کشورشان به یورو ۱۹۸۸ برمی‌گردد. جایی که در خاک دشمن قسم خورده خود آلمان، توانستند از سدشان بگذرند و در فینال با ۲ گل شوروی را شکست دهند و فاتح جام ملت‌های اروپا شوند. تیمی که مارکو فان‌باستن، رود گولیت، فرانک رایکارد، رونالد کومان و … را در ترکیب خود داشت و از همه مهم‌تر به جای فرانک دی‌بوئر، رینوس میشل روی نیمکتش جلوس کرده بود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: هلند جام جهانی آرژانتین آندرس اینیستا آرژانتین آندرس اینیستا جام جهانی قیصر امین پور هلند یورو 2020 جام جهانی نیمه نهایی سال بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصر الخلیفی: توپ نمی‌خواست وارد دروازه دورتموند شود؛ فوتبال گاهی اوقات ناعادلانه است

ناصر الخلیفی می‌گوید تیمش لایق برتری برابر دورتموند و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است

طرفداری | شب گذشته (سه‌شنبه) و در دیداری از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴، دو تیم پاری سن ژرمن و بوروسیا دورتموند به مصاف یکدیگر رفتند که تقابل آن‌ها با نتیجه ۱-۰ به سود زنبورها خاتمه یافت. با این نتیجه، دورتموند با برتری ۲-۰ در مجموع دو بازی رفت و برگشت، راهی فینال شد.

پاری سن ژرمن (0) 0-1 (2) دورتموند؛ موج زرد و مشکی آماده تسخیر اروپا

پس از پایان مسابقه، خبرنگاران بلافاصله به سمت ناصر الخلیفی رفته و از او راجع به ناکامی مجدد تیمش در رقابت‌های اروپایی سوال کردند. رئیس پاری سن ژرمن که عصبانی هم به نظر می‌رسید، درباره شکست برابر دورتموند و نرسیدن به فینال گفت: 

از نتیجه‌ای که رقم خورد بسیار ناراحت و ناامیدیم، ما لیاقت بیشتر از این‌ها را داشتیم. امروز چهار بار و هفته گذشته دو بار تیرک دروازه حریف را به لرزه درآوردیم، انگار که توپ نمی‌خواست وارد دروازه دورتموند شود. از طرف بازیکنان و کادر فنی به دورتموند تبریک می‌گویم اما ما بودیم که لایق کسب پیروزی در این بازی بودیم. فکر می‌کردیم که می‌توانیم به فینال راه پیدا کنیم، اما این اتفاق رخ نداد و حالا هم برای خودمان و هم برای هوادارانمان افسوس می‌خورم.

موقعیت‌سوزی‌های پرتعداد بازیکنان پاری سن ژرمن: 

به تیمم افتخار می‌کنم. تیم من جوان‌ترین تیم اروپاست. در پنج سال اخیر، سه مرتبه به نیمه‌نهایی صعود کرده‌ایم، البته که هدف ما به اینجا ختم نمی‌شود و می‌خواهیم هر طور که شده در سال‌های آینده به فینال و قهرمانی برسیم. به هر حال فوتبال همین است، باید اتفاقات آن را بپذیرید و قبول کنید که گاهی اوقات عادلانه نیست.

در آخر، خبرنگار از ناصر الخلیفی راجع به آینده لوییز انریکه سوال کرد که عصبانیت رییس قطری را دوچندان کرد. او در پاسخ گفت: 

این دیگر چه سوالی است؟ فوتبال را نمی‌فهمید یا مشکل دیگری دارید؟!  حسرت تمام‌نشدنی پاری سن ژرمن؛ چهره درهم ناصر الخلیفی در جریان بازی با دورتموند / عکس

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • ناصر الخلیفی: توپ نمی‌خواست وارد دروازه دورتموند شود؛ فوتبال گاهی اوقات ناعادلانه است
  • هشدار پرتغال به رقبا: ما رونالدو را داریم! (عکس)‏
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی‌میز
  • شاهکار نوشاد عالمیان با شکست نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • آیندهوون فاتح لیگ هلند شد
  • برتری پرگل فاینورد در حضور علیرضا جهانبخش
  • قهرمان فوتبال هلند مشخص شد
  • آیندهوون قهرمان فوتبال هلند شد/ یاران جهانبهش در رده دوم ایستادند
  • رسمی؛ آیندهوون قهرمان اردیویسیه در فصل ۲۰۲۳/۲۴ شد