Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش اول گفتگوی ویژه صبح زاگرس با منتخبین دوره ششم شورای شهر یاسوج که در خصوص مهمترین ایده ها و برنامه های اعضای جدید پارلمان شهری یاسوج است، منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس به عنوان یک رسانه مطالبه گر و پیگیر حقوق و مطالبات مردم در اقدامی جدید با دعوت از تمامی منتخبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج آن ها را در فضایی متفاوت گرد هم جمع کرد و گفتگوی ویژه ای را با آن ها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با حضور آقایان هدایت امیری، هدایت اکبری ، فرشید احمدی کیش ، کیوان آشنا و عطاءالله دانشی برگزار شد.

لازم به ذکر است که آقایان ایمان جاودانه و بهنام عباس نژاد پیش از برگزاری این نشست از حضور در این برنامه انصراف دادند و در نهایت این نشست با حضور پنج منتخب دیگر برگزار شد.

در این برنامه سوالات مشترک از هر یک از منتخبین شورای شهر پرسیده شد و با در نظر گرفتن زمان یکسان ( ۳ دقیقه ) به سوالات پاسخ دادند.

بخش اول این گفتگو که در خصوص مهمترین ایده ها و برنامه های اعضای دوره ششم شورای شهر یاسوج است را در ادامه مشاهده می کنید:

صبح زاگرس-چه توانمندی  و ویژگی در خودتان احساس کردید که در انتخابات شورای شهریاسوج شرکت کردید ؟ مهمترین برنامه ای که برای توسعه شهر یاسوج مد نظرتان است را بیان کنید؟

هدایت امیری:از حضور گسترده مردم در انتخابات تقدیر و تشکر می کنم، نسبت به شهر و آینده شهر احساس مسئولیت داشتم و  حس کردم می توانم در جهت توسعه شهری در آینده تاثیرگذار باشم و باعث شد وارد عرصه شوم.

شهر یاسوج ابتدا به یک طرح جامع نیاز دارد، که این طرح باید در شورای شهر مطرح شود ، شهر یاسوج به سرعت در حال گسترده تر شدن است و ساخت و ساز ها شدت گرفته است ، این شهر نیاز دارد که زیرساخت های آن بر اساس طرح بسته شود  اگر طرحی را پیش بینی کنیم کلیه سرانه ها  باید در آن دیده شود، هم اکنون در این شهر بدون در نظر گرفتن سرانه ها مثلا معابر در حال رشد است و با این روند در آینده قطعا با مشکلاتی رو به رو می شود که باید تلاش کنیم این طرح تهیه و اجرا شود.

دومین مسئله مهم در شورای شهر این است که در بین اعضای شورای شهر تعامل وجود داشته باشد از هر گونه مسائل قومی و جناحی و طایفه ای پرهیز کنیم و در جهت توسعه شهر تلاش کنیم.

فرشید احمدی کیش: از همه مردم شهر یاسوج که مجدد به من اعتماد کردند تشکر و قدردانی می کنم، من با شعار مردم، مردم ، مردم وارد عرصه شدم، همیشه در کنار مردم بوده ام کارم مددکاری اجتماعی است که  هم شناخت و هم توجه به مردم است ، در برنامه دارم اول خدا و بعد مردم را در کارهایم بدون هر گونه گرایش  فکری و سیاسی، قومی و قبیله ای  لحاظ کنم.

در 20 سال گذشته خدمتم، این موضوع را به مردم اثبات کرده ام و مردم بر همین اساس مجدد به من اعتماد کردندو من نیز موظف به پاسخگویی  به خواسته های مردم هستم.

برنامه های من به دو دسته عمرانی و فرهنگی تقسیم بندی می شوند، برنامه های فرهنگی همچون ایجاد نشاط و شادی در جامعه است چرا که بدون نشاط جامعه مفهومی پیدا نمی کند، بدون ورزش بازدهی درمان و سرانه درمان بالا می رود،وظیفه شورای شهر پرداختن به مسائل فرهنگی درون شهرو پرداختن به زیرساخت ها است .

متاسفانه شهر یاسوج در آینده نزدیک به بن بست صد درصد خواهد رسید، رشد نا متعارف تعاونی ها، شهرک ها به علت نبود طرح تفصیلی باعث شده خدمات رسانی به شهر ضعیف شود و  مردم نتوانند پروانه دریافت کنند در همه ادوار این مشکل بوده است  که ناشی از ضعف در ارائه طرح تفصیلی به شهرداری بوده است، شهرداری یک مجری است . چهار سال از طرح تفصیلی در شهر یاسوج گذشته است اما همچنان این طرح به شهرداری ارائه نشده و همچنان شاهد رشد قارچ گونه تعاونی ها و شهرک ها هستیم.انتظار داریم مسئولان استان همکاری کنند و این طرح به شهرداری ارائه شود که بتوانیم کاری برای شهر یاسوج انجام دهیم.

عطاءالله دانشی: حضور مردم در انتخابات را تبریک عرض می کنم، به همه منتخبین شورای شهر یاسوج که تا دیروز رقیب بودیم و از امروز رفیق هستیم نیز  تبریک می گویم، با کوله باری از تجربه آمده ام برای شهرم قدمی بردارم و در جهت توسعه شهر اقدام جدی داشته باشم .شهر ما متاسفانه یک نگاه دِه گونه به آن شده است یعنی یاسوج در ادوار گذشته به عنوان یک دِه بزرگ به آن توجه شده است در صورتی که یاسوج در حال تبدیل شدن به یک کلان شهر برای امروز و برای آینده است.

من باور دارم که این پایتخت طبیعت بودن  با فضای موجود و نشاط موجود یک سنخیت و هم گونی باید پیدا کند که متاسفانه این موضوع در زیرساخت وجود ندارد، و باور دارم که با برنامه ریزی و جدیتی که از سوی اعضای شورای شهر وجود دارد فارغ از مسائل قومی و قبیله ای و جغرافیا دست به دست هم دهیم با تفاهم و صمیمت و جدیت کار کنیم تا ان شاءالله آن چیزی که مردم خواسته اند که تحول و رفتن به سمت مطلوب بوده است فراهم شود.

خواهش و تقاضای من از اعضای شورایی که در گذشته بودند و این بار نیز مردم به آن ها اعتماد کردند و سایر اعضا فارغ از همه این ماجرا ها دست به دست هم دهیم و برادرانه و با دوستی و محبت زمینه را برای توسعه شهر فراهم کنیم فعالانه با جدیت در این جایگاه حضور چشم گیر و جدی داشته باشیم.

احساس می کنم تکریم ارباب رجوع و داشتن طرح تفصیلی و جامعی که اصلاح و بازنگری در آن طرح ها انجام شود که  از طرف استانداری به زودی تهیه و اصلاحاتی خاص  صورت بگیرد می تواند برای آینده شهر یاسوج تاثیرگذار باشد خدمات کوتاه مدت را داریم و برای برنامه های بلند مدت نیز باید بیشتر تلاش کنیم.

کیوان آشنا: مهمترین ویژگی که هر عضو شورا و نماینده مردم باید  داشته باشد تعهد و تخصص و تجربه است، در گذشته تعهد من را نسبت به مردم دیده اید تخصص و تجربه نیز داریم و این را مردم تایید کردند، مهمترین برنامه من در این دوره بحث مسائل عمرانی است، توسعه فضای سبز شهر یاسوج و حاشیه بشار تا مختار است که می طلبد دولت کمک ویژه ای داشته باشد.

درهمین راستا شهرداری یاسوج در دور پنجم پارکی به متراژ 15 هکتار در حاشیه بشار نزدیک به پل سوم کلنگ زنی کرده است جدول گذاری بخشی از آن شروع شد که در دور ششم باید تکمیل شود .من برای تکمیل برنامه ها آمده ام عمده ترین برنامه ای که در این دور داریم بحث تکمیل پروژه 45 متری آیت الله ملک حسینی (ره) است که می تواند در توزیع ترافیک و رفع آن نقش عمده داشته باشد در تولید اشتغال می تواند موثر باشد و در ارزش افزوده آن مناطق نقش عمده ای می تواند داشته باشد.

 یکی دیگر از کارها تکمیل پل چهارم بشار در کنار بیمارستان امام سجاد (ع) است که نقطه اتصال این پل به سروک که یک معبر 45 متری است می تواند در توزیع ترافیک و اشتغال زایی نقش عمده ای داشته باشد و در ساماندهی باغات و مناطق تفریحی از جمله آبشار، تنگ مهریان و پارک جنگلی موثر است.

با توجه به اینکه شهر یاسوج یک شهر نو پا است اما دارای معابر با روکش آسفالت فرسوده ای است که این نیز به دلیل اینکه شبکه فاضلاب شهر یاسوج در 10 سال گذشته اجرا شد و آسیب زیادی به معابر شهر یاسوج رساند، بعد از تکمیل پروژه های مطرح شده بحث تکمیل و روکش آسفالت شهر یاسوج در اولویت کاری من است.

هدایت اکبری: به ملت شریف کشور و مردم یاسوج که باز هم حماسه ای دیگر را خلق کردند تبریک عرض می کنم، با توجه به اینکه من سه دور در شورای شهر یاسوج بوده ام و با توجه به اینکه اقشار مختلف مردم، گروه ها، جامعه مهندسی و پزشکی، بازاریان، دانشجویان و به ویژه همکارانم در شهرداری یاسوج از من خواستند و با توجه به تجربیاتی که دارم در خدمت مردم باشم با توجه به اعتمادی که مردم  داشتند من نیز قبول  کردم.   اولین برنامه من این است که بر خلاف ادوار گذشته بحث اقلیت و اکثریت در شورا وجود نداشته باشد، همه همراه و هم گام  دست به دست هم دهیم 7 نفر هستیم 7 نقطه شهر را بلند کنیم و مشکلات را حل کنیم مسئله دوم طرح های زود بازده  است و برنامه های طولانی مدت را در برنامه دارم.   شهر یاسوج یک سری مطالبات فوری دارد که باید سریع انجام شود، مردم از نظر آسفالت و جدول کشی خیلی دغدغه دارند، خیلی در تنگنا هستند تقریبا از این وضعیت شاکی هستند ما نیز شرمنده مردم هستیم.     بحث بلند مدت حل مشکل ترافیکی شهر یاسوج است زیرساخت های شهری است و با توجه به اینکه شهرداری مجری طرح تفصیلی است چند سالی است از این طرح می گذرد و مشکلاتی دارد که از راه و شهرسازی تقاضا داریم این مسئله را پیگیری و سریع تر طرح تفصیلی تصویب شده را سریع تر به شهرداری ابلاغ کنند.    بحث دیگر بحث نیروهای شرکتی شهرداری است که باید در یک آزمون شرکت کنند این افراد امنیت شغلی ندارند، بحث آتش نشانی شهر یاسوج است که ابتدایی ترین امکانات را دارد یاسوج بلند مرتبه سازی شده است و این افراد هیچگونه امنیت شغلی ندارند و نهایت رفاه حال شهروندان و امکانات شهری که حق تک تک مردم است مردم در شرایط کرونا در گرمای سوزان برای رای دادن امدند ما نیز  باید تلاش کنیم و به دوراز حاشیه شهری امن و زیبا را برای شهروندان ایجاد کنیم.  

انتهای پیام/

  مرورگر شما از نمایش ویدیو پشتیبانی نمیکند. ففف دانلود

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای شهر یاسوج طرح تفصیلی تلاش کنیم توسعه شهر برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری