Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@13:31:10 GMT

منوچهر متکی: هیچ سهمی از رئیسی نمی‌خواهیم

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۴۱۴۵

منوچهر متکی: هیچ سهمی از رئیسی نمی‌خواهیم

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان اظهار کرد: تصور من این است که با توجه به فرمایش دقیق و کارشناسانه مقام معظم رهبری ایشان پرهیز داده اند که کسانی از مجلس به دولت بروند و این موضوع اخیرا از سوی ایشان مطرح شده است و برای آقای رییسی و دوستان نماینده مدنظر است و ما رقمی از نمایندگان مجلس را در دولت آینده، نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا، «منوچهر متکی»، سخنگوی شورای وحدت اصولگرا در رابطه با کابینه احتمالی آقای رییسی در دولت سیزدهم اظهار کرد: دو نکته را در این باره لحاظ می‌کنم نکته اول اینکه ایشان در زمان ثبت نام گفتند که مستقل هستند و به دنبال جمع و گروهی خاص برای شکل دهی به دولتشان نیستند و نمی‌خواهند وامدار کسی باشند. چنین روحیه‌ای فراگیر بودن را برای دولت ایشان معنا می‌کند، اما چگونگی این فراگیر بودن، مورد اطلاع من نیست.

او در رابطه با احتمال به کارگیری وزرای قبلی در دولت آینده افزود: قاعدتا دست ایشان باز خواهد بود تا از نیرو‌های متناقض استفاده کنند ضمن اینکه ایشان به پاکدستی و مساله محوری جوان گرایی و برخی فاکتور‌های دیگر توجه دارند الی القاعده در تعیین کابینه برای روسای جمهور منتخب، تیم مشاوره کمک می‌کند.

متکی ادامه داد: تا جاییکه من اطلاع دارم ایشان تیم‌هایی را در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی تشکیل داده است تا در بررسی و معرفی نیرو‌ها اقدام کنند بنابراین باید تامل کرد و دید جناب رییسی اولین گزینه‌های خود را چگونه و چه کسانی و از چه طیف‌هایی معرفی می‌کنند تا سلیقه ایشان در انتخاب دولت مشخص شود.

سخنگوی شورای وحدت با اشاره به گمانه زنی‌هایی که احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه را مطرح می‌کنند، اظهار کرد: در جلسه هیات عالی شورای وحدت این مطلب نقل شد و ایشان در پاسخ به این مطلب که نظرشان در مورد این گمانه زنی‌ها چیست، گفته بودند که این‌ها صرفا گمانه زنی است و حتی ترغیب کردند که چنین گمانه زنی‌هایی نباشد، چون ایشان موردی را نهایی نکرده اند و در حال بررسی هستند و نمی‌شود گفت چه کسانی مطرح هستند.

او تاکید کرد: تصور من این است که با توجه به فرمایش دقیق و کارشناسانه مقام معظم رهبری ایشان پرهیز داده اند که کسانی از مجلس به دولت بروند و این موضوع اخیرا از سوی ایشان مطرح شده است و برای آقای رییسی و دوستان نماینده مدنظر است و ما رقمی از نمایندگان مجلس را در دولت آینده، نخواهیم داشت.

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه اعضای شورای وحدت هیچ سهم خواهی از رییسی برای حضور در کابینه ندارند، ادامه داد: ما درخواستی از آقای رییسی نداشتیم، ولی درخواست جلسه‌ای کردیم تا شورای وحدت برای تبریک و ارائه تحلیل نسبت به شرایط به خدمت ایشان برسد و دیدگاه هایمان را در آن جلسه پیرامون مسائل مختلف از جمله شاخص‌های کابینه بیان کنیم.

متکی افزود: شورای وحدت با شناخت شرایط کشور و شرایط بین المللی از قریب شش ماه قبل تقریبا بحث انتخابات ریاست جمهوری را در دستور جدی کار خود قرار داد و در یک اجماع کامل و یک اتفاق به آقای رییسی رسید و از زمان طرح نام ایشان تا زمان رای گیری با همه توان خود در میدان بود. ما ۵۰۰ هزار نفر از نیرو‌های مرتبط با شورای وحدت را درگیر تلاش برای انتخاب جناب آقای رییسی کردیم و خوشحالیم که این تلاش‌ها ثمر داد تا آقای رییسی که چهره‌ای عدالت خواه و مردمی و فساد ستیز بوده و هست به عنوان اصلح کاندیدا‌ها انتخاب شوند و انتخاب ایشان را به ملت ایران، تبریک می‌گوییم.

او در رابطه با افرادی که احتمال حضورش در کابینه رییسی را مطرح می‌کنند، اذعان کرد: من آرد سیاسی ام را الک کرده و الکم را آویزان کرده ام حضور فعال و بی محابا و شبانه روزی من در انتخابات بخاطر دغدغه‌ای بود که به عنوان شهروند و عضوی از شورای وحدت نسبت به شرایط کشور داشتم. من عقیده دارم شرایط کشور سامان خوبی ندارد و در جهت خوبی حرکت نمی‌کند و حتما باید لوکوموتیوران جدید کشور نسبت به تغییر و ریل گذاری و جهت گیری صحیح اقدام کند این دغدغه اصلی ما بود و با نتیجه انتخابات رفع شد لذا نه شورای وحدت کسی را به عنوان وزیر به آقای رییسی مطرح کرده و نه سهم خواهی وجود دارد، ولی ما همواره آماده اعلام نظراتمان و کمک به مسیر صحیح دولت آقای رییسی، هسیتم.

خرید

منبع: فرارو

کلیدواژه: منوچهر متکی اصولگرایان کابینه ابراهیم رئیسی سخنگوی شورای وحدت آقای رییسی گمانه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصل تبادل زندانیان موافقیم



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «اصغر جهانگیر» سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائيه گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه می‌توان به تاکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

جهانگیر: آرا نباید موجب وهن دستگاه قضایی شوند

وی گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.
سخنگوی قوه قضائيه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تاکید جدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

ممنوع الخدمات کردن افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی علیه افراد استفاده شود

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائيه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور ۱۰ روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضائيه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، ماموریت داد و تاکید کرد در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

دولت‌های ایران و پاکستان به دنبال تبادل زندانیان

سخنگوی قوه قضائيه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازوکار‌های لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از کانال‌ رسمی منتشر می‌شود
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم