Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@12:53:04 GMT

رصد خانه ملی ایران در کاشان افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۴۱۵۷

رصد خانه ملی ایران در کاشان افتتاح می شود

سید حسن قاضی عسگر در گفت وگو با خبرنگارخبرآنلاین با اشاره به افتتاح رصدخانه ملی ایران در کاشان اظهار کرد: رصدخانه ملی ایران، ۱۵ سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و راه اندازی این رصدخانه به دلیل مکان نجومی آن می تواند پل ارتباطی بین جزایر قناری، چین وهند را با کشور ایران به وجود آورد.

وی افزود: این رصدخانه برای رصد سیارات، کرات و ستاره ها کاربرد دارد و برای توسعه علمی و فناوری کشور بسیار مفید است چراکه کشورها برای نمایان کردن قدرت فناوری خود ناگزیرند به ابرپروژه هایی نظیر رصدخانه ملی ایران روی می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: تاسیس رصد خانه ملی ایران در کاشان نه تنها به توسعه فناوری در کشور منتج می شود بلکه در حوزه های نجوم، مهندسی مکانیک، نرم افزار و ابزار دقیق به دستاوردهای مهمی دست خواهیم یافت.

وی اضافه کرد: رصدخانه ملی ایران در کاشان با تکیه بر دانش و تخصص بومی تاسیس شده است و می تواند به جهش علمی در حوزه نجوم برسیم.

48

کد خبر 1530000

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان رصدخانه رصدخانه ملی ایران ملی ایران در کاشان رصدخانه ملی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح شنبه و با حضور وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

محمدعلی زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

بهادر کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

کد خبر 6089706

دیگر خبرها

  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افتتاح هفتمین خانه هلال شهرستان دنا
  • تصاویر تایم لپس انفجار ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون