Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه عراق، اقدام آمریکا در بمباران مقر سازمان حشد الشعبی در استان الانبار را محکوم کرد و از آغاز تحقیقات در این‌باره خبر داد.

به گزارش مشرق، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق،   حمله بامداد امروز (دوشنبه - ۲۸ ژوئن) آمریکا علیه مقرهای سازمان حشد الشعبی عراق در استان الانبار و نزدیکی مرز سوریه را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وی اعلام کرد: «وزارت خارجه بار دیگر مخالفت کامل خود را با این امر که عراق، یک طرف در هرگونه درگیری یا رویارویی برای تسویه حساب‌ها در اراضیش باشد، بیان می‌کند. این امر یک تجاوز و نقض حاکمیت ملی و خروج آشکار از موازین و میثاق‌های بین‌المللی محسوب می‌شود».

وی افزود: «ما بر پایبندی به حاکمیت و وحدت عراق تاکید می‌کنیم و با هماهنگی، ارتباط با طرف‌های مختلف و نیز از طریق ابتکارات و تلاش‌های دیپلماتیک برای اطمینان از عدم تکرار چنین اقدامات خصمانه مردود و محکومی؛ به هر چیزی که موجب تقویت این امر می‌شود، اتکا می‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه عراق تصریح کرد که دولت عراق در حال انجام اقدامات تحقیقاتی برای حصول اطمینان از حق حاکمیت خود در این زمینه است تا از هرگونه تشدیدی علیه امنیت و ثبات عراق، جلوگیری کند.

امداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ حشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

از سوی دیگر، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق، ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا علیه حشد الشعبی، همه طرف‌ها را به آرامش دعوت کرد و وعده داد که دولت با تمام توان، به انجام تحقیقات، اتخاذ تدابیر و برقراری تماس‌های لازم در تمامی سطوح برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی مبادرت خواهد ورزید.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران وزارت خارجه عراق نیروهای مسلح عراق سازمان الحشد الشعبی عراق استان الانبار جو بایدن سازمان الحشد الشعبی واشنگتن وزارت خارجه عراق حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا