Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای امنیت ملی عراق نشست اضطراری برای بررسی پیامدهای بمباران آمریکا علیه مواضعی در مرزهای عراق و سوریه و حمله خرابکاران و عناصر تروریستی به نیروگاه تولید برق و دکل‌های برق برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، شورای امنیت ملی عراق نشست اضطراری به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرده و در آن پیامدهای بمباران آمریکا علیه مواضعی در مرزهای عراق و سوریه و حمله خرابکاران و عناصر تروریستی به نیروگاه تولید برق و دکل‌های برق را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت ملی عراق ضمن محکومیت شدید حمله هوایی آمریکا به موضعی در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه، تاکید کرد این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود که در تضاد با همه قوانین و موازین بین‌المللی است.

این شورا در ادامه به بررسی توسل به همه راهکارهای قانونی موجود برای ممانعت از تکرار این حملات که حریم هوایی و سرزمینی عراق را نقض می‌کند و نیز انجام تحقیقات گسترده درباره شرایط این حادثه و تلاش برای عدم تکرار آن در آینده پرداخت.

شورای امنیت ملی عراق ضمن مخالفت کامل با تبدیل عراق به میدان تسویه حساب‌ها یا بکارگیری اراضی و آسمان این کشور برای تعرض به همسایگان، تصریح کرد: دولت عراق گام‌های خود برای در پیش گرفتن سیاستی آرام و مبنا قرار دادن گفت‌وگو به عنوان راهی برای جلوگیری از شدت منازعات و تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه را تقویت کرده است.

این شورا تاکید کرد: دولت نشست‌ها و گفت‌وگوهای مستمری با طرف آمریکایی داشته است و این گفت‌وگوها به مراحلی پیشرفته‌ در سطح بحث درباره جزئیات لجستیک برای خروج نیروهای رزمی از عراق رسیده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

شورای امنیت ملی عراق درباره حمله نیروگاه‌های تولید برق و دکل‌های برق از سوی گروه‌های خرابکار و تروریست تاکید کرد: در حالی که تولید انرژی برق به بیش از ۲۰ هزار مگاوات رسیده که بالاترین میزان در تاریخ عراق است به علاوه برق وارداتی و افتتاح پروژه‌های متعدد معوقه وتعطیل شده برای تامین برق مورد نیاز شهروندان، برخی گروه‌های خرابکار و تروریست در تلاش هستند تل با هدف گرفتن نیروگاه‌ها و دکل‌ها، اوضاع را به آشوب بکشند؛ حملاتی که منجر به اختلال در برق‌رسانی به مناطقی از بغداد و شهرهای جنوبی شده و درد و رنج شهروندان را وخیم‌تر کرده است.

این شورا در ادامه با بیان اینکه نیروهای امنیتی تلاش‌های بسیاری برای حفاظت از دکل‌های برق به عمل می‌آورند، اظهار کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به فرماندهی عملیات مشترک دستور داد تا نشستی اضطراری ظرف ۲۴ ساعت آینده برای تدوین استراتژی جامع با همکاری فرماندهان امنیتی و وزارت برق برای تامین برق مورد نیاز شهروندان برگزار کند.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حشد شعبی آمريكا شورای امنیت ملی عراق دکل های برق دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد هدفی مهم را در بلندی‌های اشغالی جولان هدف حمله پهپادی قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما با استفاده از پهپاد هدفی حیاتی را در جولان اشغالی هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی عراق تاکید کرد که این حمله در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده انجام گرفته است.

حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالیروز 198 طوفان‌الاقصی|حمله پهپادی به جولان اشغالیعملیات پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)