Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ حیدر سوسنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بارها پس از توقیف این خودروها به دلیل داشتن مدارک مثبته قانونی کالاهای آنها آزاد ولی به دلیل تخلف‌های رانندگی اعمال قانون شدند.

وی بیان کرد: پلیس در برخورد با رانندگان خودروهایی که با حرکت‌های غیر مسئولانه باعث تضییع حق سایرین و حتی حوادث ناگوار و جبران ناپذیر  نظیر دو حادثه تصادف شب گذشته در سطح استان برای شهروندان می‌شوند، قاطع برخورد و در این زمینه مسئولیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوسنی ادامه داد: پلیس در مقوله مبارزه با قاچاق کالا که باعث ضربه زدن به اقتصاد کشور و آسیب به تولید داخلی می‌شود نیز تکالیفی برابر قانون بر عهده دارد.
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس هیچ وقت در مقابل مردم نبوده و با درک واقعی شرایطی نظیر مشکلات اقتصادی و نبود تناسب فرصت‌های شغلی با میزان جوانان جویای کار تلاش کرده تا علاوه بر انعکاس این مشکلات به مسئولان ذیربط، وظایف ذاتی خود را اجرایی کند.
سوسنی ادامه داد: با این حال نبود فرصت شغلی یا مشکلات اقتصادی دلیلی منطقی بر رها کردن جاده‌ها  برای جولان دادن رانندگانی که جان مردم را به خطر می اندازند نبوده و از خانواده‌ها نیز انتظار است تا فرزندان خود را از حرکت در راهی که سرشار از خطر برای خود و دیگران هست بر حذر دارند.
وی افزود: برای ساماندهی و حل معضل قاچاق، سازمان‌های متعددی مسئول هستند و پیشنهادهایی نیز در سالیان اخیر از طرف فرماندهی انتظامی استان بوشهر به مسئولان منعکس شده تا در صورت تصویب این راهکارها علاوه بر ساماندهی وضعیت حاضر بستر تردد برای خودروهای شوتی برای همیشه از بین برود.
سوسنی ادامه داد: تا زمان تحقق این موضوع، پلیس بر خود تکلیف می‌داند تا  بر اساس قانون خودروهای حامل کالاهای قاچاق و فاقد اسناد مثبته گمرکی را توقیف کنند.
وی عنوان کرد: رانندگان در صورت به همراه داشتن اوراق مثبته گمرکی می‌توانند برابر مجوزهای قانونی در مسیر مربوطه با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد داشته باشند.

سوسنی اظهار داشت: با گسترش روز افزون قاچاق کالا از استان‌های مرزی و بویژه ساحلی جنوب کشور پدیده‌ای اجتماعی- اقتصادی به نام خودروهای شوتی رواج یافته که بیشتر شبانه پس از بارگیری از شهرهای مرزی بدون استراحت کافی، با سرعت بالا در نیمه‌های شب و با پلاک‌های مخدوش شده به سمت مقاصد خود تردد می‌کنند.

وی گفت: این رانندگان بدون توجه به اهمیت ارزش جان خود و دیگران، فکر و ذهن‌شان معطوف به حداقل رساندن زمان میان مبدا و مقصد است تا درآمد بیشتری کسب کنند که در این مسیرها برای حمل کالاهای قاچاق، خطرات بی‌شماری را برای مردم و خودشان رقم می‌زنند.
این مقام انتظامی افزود: در پس این درآمد به ظاهر مطلوب اما بسیار خطرناک چیزی به نام بازی با جان و زندگی نهفته بوده و سرعت سر سام آور و عجولانه و پر از اضطراب این خودروها علاوه بر به خطر انداختن جان راننده در برخی از مواقع جان سرنشینان دیگر خودروهای در حال عبور از مسیر و عابرین پیاده را به خطر می‌اندازد.

برچسب‌ها بوشهر کالای قاچاق انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کالای قاچاق انتظامی بوشهر کالای قاچاق انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق شمش‌های مسی در شهرستان ساری، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان به قاچاق شمش‌های مسی شدند و با هماهنگی قضائی در بازرسی از محل فعالیت این فرد بیش از ۱۸۰ قطعه شمش مسی کشف کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برابر اعلام کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی ارزش ریالی شمش‌های مسی که از یکی از کشور‌های همسایه به داخل کشور قاچاق شده ۴۵ میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی از تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده خبر داد و افزود: پلیس در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات رانندگی در کاشمر آغاز شد
  • ۳۰۰۰کیلوگرم چوب قاچاق از یک کامیون در یاسوج کشف شد
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • توقیف شمش‌های مسی قاچاق در ساری
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • توقیف کامیون حامل ۶۱۹ کارتن میوه قاچاق در کاشان
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی