Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،عصر امروز با جمعی از مسؤولان شهرستان نور  یک میلیون قطعه بچه ماهی سفید حاصل از تکثیر نیمه‌طبیعی در رودخانه خشت‌سر محمودآباد رهاسازی شد.

عمرانی رئیس شیلات محمودآباد و نور در این مراسم گفت: از خرداد ماه امسال تا امروز ۴۲ سرویس بچه ماهی از مرکز تکثیر و پرورش شهید رجایی ساری بارگیری و در ۱۱ رودخانه این دو شهرستان از سرخرود گرفته تا رویان به تعداد حدود ۲۱ میلیون قطعه بچه ماهی سفید حاصل از تکثیر نیمه طبیعی رهاسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی خاطر نشان کرد: علاوه براین تعداد ما در سطح شهرستان های نور و محمودآباد تعداد ۶ عدد شیل تکثیر طبیعی ماهی سفید داریم که بچه ماهی‌های تولیدی این شیل‌ها که توسط تعاونی‌های صیادی منطقه احداث و نگهداری شده اند که هر شیل بین یک تا دو میلیون قطعه بچه ماهی سفید تولید می‌کنند که در هفته‌های آتی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این بچه ماهیان هم در دریا رهاسازی می‌شود تا با این کار هم دریا از ماهی غنی شده و هم شغل صیادی برای این جامعه زحمت‌کش پایدار بماند.

وی در پایان گفت: از همه ادارات و دستگاه‌هایی که به نوعی برای پیشبرد کار جامعه صیادی زحمت می‌کشند تقدیر می‌کنم و خواستار فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست طبیعی در رودخانه‌ها و دریا جهت تولید ماهی به‌عنوان غذای سلامتی برای همه مردم شده تا این قشر زحمتکش بتوانند با تولید و صید ماهی وضعیت اقتصادی خانواده‌های خود را بهبود بخشیده و رونق به جامعه صیادی برگردد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رهاسازی بچه ماهی تکثیر نیمه طبیعی شیلات مازندران حفظ ذخائر میلیون قطعه بچه ماهی سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تالاب درگه سنگی پذیرای بیش از ۱۵ هزار قطعه فلامینگو بود