Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:46:19 GMT

جولان کرونای دلتا در شرق

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۵۰۰۸

جولان کرونای دلتا در شرق

شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در شرق آسیا باعث نگرانی مقامات کشورهای این حوزه شده و تدابیر شدید امنیتی را برای مهار گونه جدید اتخاذ کرده اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، درحالیکه آمار کلی مبتلایان به کرونا در بسیاری از نقاط دنیا درحال کاهش است اما نسبت مبتلایان به گونه دلتای این ویروس رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اروپا اعلام کرده که این گونه جدید 40 تا 60 درصد قابلیت انتقال بیشتری به نسبت گونه آلفای ویروس کرونا دارد.  گونه دلتای ویروس کرونا که برای اولین بار در هند شناسایی شد به سرعت درحال گسترش در قاره اروپا و شرق اسیا است.

باتوجه به اینکه موج اخیر کرونا در هند بسیار شدید بود و قربانیان بسیاری گرفت، ویروس مذکور در هند با تغییرات ژنتیکی شکل تازه ای گرفت و به خطرناکترین نوع ویروس کرونا در دنیا تبدیل شد. حتی کشورهایی که با واکسیناسیون سریع به دنبال مهار ویروس بودند موفق به مهار این ویروس بسیار کشنده و مسری نشده اند.

تدروس آدهانوم گبرسیوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در تاره ترین نشست خبری خود نسبت به این گونه جدید کرونا ابراز نگرانی شدید کرده است. وی نگرانی خود را درباره گونه دلتا این گونه بیان کرده است: گونه دلتا قابل انتقال‌ترین و سریع‌ترین گونه از انواع شناسایی شده ویروس کرونا از ظهور تاکنون است. این گونه حداقل در 85 کشور جهان شناسایی شده و به سرعت در بین جمعیت‌های واکسینه نشده در حال گسترش است.

باتوجه به نزدیکی هند با کشورهای شرق آسیا بسیاری از کشورهای این منطقه با چالشی جدی برای مهار گونه دلتا مواجه‌ و مجبور به بازگرداندن محدودیتها شده اند. استرالیا (یکشنبه) یکی از بالاترین آمارهای ابتلا به ویروس کرونا با منشا داخلی در سال جاری میلادی را تایید کرد. سیدنی پس از آنکه ابتلای خوشه‌ای به گونه دلتای ویروس کرونا در حومه باندی به 110 نفر رسید از روز گذشته بیش از 5 میلیون نفر شاهد آغاز قرنطینه دو هفته‌ای در سیدنی بودند. گلیدی برجیکلیان، وزیر ایالت نیوز ساوت ولز درباره شرایط اخیر در سیدنی گفت: باتوجه به واگیردار بودن این ویروس پیش بینی می‌کنیم که طی چند روز آینده تعداد مبتلایان احتمالا بیشتر از آنچه امروز شاهدش هستیم، برسد.

فرودگاه شنزن در جنوب چین نیز 29 خردادماه به دلیل مشاهده گونه دلتای ویروس کرونا در بین یکی از کارکنان یکی از رستوران های این فرودگاه صدها پرواز خود را لغو کرد و تدابیر کنترلی را تشدید کرد. توقف پروازهای ورودی به پکن درحالی انجام شده که پایتخت خود را برای جشن های تاسیس حزب کمونیست چین آماده می کرد. گوانگدونگ به عنوان پرجمعیت ترین استان چین با دراختیار داشتن 170 مورد تایید شده بین 21 می تا 21 ژوئن مشغول نبرد با کرونا است. از بین این موارد 8 مورد مربوط به شنزن است درحالیکه 146 مورد گزارش شده در گوانژو ثبت شده است. شیوع کرونا در جنوب چین باعث اختلال در بنادری شده که برای تجارت جهانی نقشی کلیدی را ایفا می کنند. شیوع دوباره کووید در این منطقه از چین می تواند تاخیر چندین ماهه در ارسال کالاهایی را به همراه داشته باشد که کمبود آنها در جریان فصل خرید می تواند باعث افزایش قیمت آنها شود.

اندونزی با ثبت رکورد جدید بیش از 21 هزار  ابتلای روزانه خود را برای یک پیک جدید آماده می کند. بیمارستان ها در جاکارتا، پایتخت این کشور مملو از بیماران کرونایی است. هرچند دولت اندونزی اعمال محدودیتهای موقت در این کشور را تسریع کرده اما تاکنون از تشدید محدودیتها امتناع کرده است. با اینحال جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور این کشور 270 میلیون نفری با وضعیت فوق‌العاده‌ای روبه‌رو بوده و متعهد شده است که با سیاست‌های سریع و مناسب به این‌گونه خطرناک پاسخ دهد.

 

تایوان که یکی از مناطق با استاندارد بالای بهداشتی در جنوب شرق آسیا به شمار می رود روز شنبه اولین مورد ویروس کرونای دلتا را تایید کرد. انتشار این گزارش منجر به تشدید تدابیر کنترلی در جنوب این جزیره شد. تایوان باوجود تعداد نسبتا پایین و ثابت مبتلایان به کرونا در تلاش برای جلوگیری از ابتلای خوشه‌ای در این جزیره است. وزیر بهداشت تایوان با هشدار به مردم گفت: این ویروس اکنون وارد جامعه شده و ما برای مهار آن باید پیش فعالانه عمل کنیم. از روز یکشنبه دولت تدابیر کنترلی شدیدتری در مرزهای این جزیره در نظر خواهد گرفت و اتباع 5 کشور ازجمله بریتانیا پس از ورود مجبور به رعایت قوانین قرنطینه هستند.

تایلند نیز روز یکشنبه اعلام کرد که از امروز (دوشنبه) تدابیر شدید کنترلی در رستوران ها و گردهمایی های بانگوک اعمال خواهد شد. در مالزی نیز محی الدین یاسین، نخست وزیر این کشور اعلام کرد که قرنطینه یک ماهه سراسری تا اعلام بعدی از سوی مقامات ادامه خواهد داشت. بنگلادش نیز کشوری بود که خبر از اعمال قرنطینه جدید سراسری از امروز (دوشنبه) خبر داده بود.

اوج گرفتن کرونا در نقاط مختلف دنیا این بار از طریق گونه دلتا مقامات کشورهای مختلف را به تکاپو انداخته تا با اتخاذ تدابیر شدید مانع از تکرار تجربه های تلخ گذشته شوند. هرچند کشورهای پیشرفته با توجه به امکانات قابل قبول شرایط بهتری برای مهار گونه دلتا دارند اما نگرانی عمده برای کشورهایی است که به واسطه استانداردهای پایین بهداشتی و عدم موفقیت در دریافت واکسن کرونا در شرایط حساسی به سر می برند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرق آسیا ویروس کرونا ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد ویروس کرونا گونه دلتای ویروس کرونا ویروس کرونا برای مهار گونه دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!