Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خبیری در کلینیک تخصصی انگیزش و رقابت، ویژه تیم ملی والیبال بانوان به تبیین فاکتورهای مهارت ذهنی پرداخت و هرم قهرمانی را برای بانوان ملی‌پوش والیبال تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، کلینیک تخصصی انگیزش و رقابت، ویژه تیم ملی والیبال بانوان امروز با تدریس محمد خبیری عضو هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران و با حضور محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون، فریبا محمدیان نایب رئیس بانوان، مهناز شاددل مشاور امور بانوان، سیدمحمد کاظم واعظ موسوی روانشناس، اعضای کادرفنی و بازیکنان حاضر در اردوی انتخابی تیم ملی بانوان در کمپ چمران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  *خبیری: کسی روی سکو می‌رود که سه فاکتور هرم قهرمانی را دارا باشد خبیری با تاکید بر این جمله که خواستن، توانستن است، به تدریس مباحثی درخصوص انگیزش، رقابت، معرفی فاکتورهای مهارت ذهنی و تشریح هرم قهرمانی پرداخت: وقتی می گوییم می‌خواهیم، پس می‌توانیم. امروز به جمع شما نیامدم که درس بدهم. بلکه آمده‌ام تا بپرسم چرا نباید تیم ملی بانوان ایران قهرمان شود؟ البته تاکید می‌کنم برای پیشرفت، باید پله پله بالا رفت و کار کرد. حتی معتقدم برای رسیدن به خواسته‌هایمان باید از جان هم گذشت. او با اشاره به جمله معروف آنتونی رابینز نویسنده آمریکایی با این مضمون که غول درون‌تان را بیدار کنید، افزود: اگر غول درون‌تان را بیدار کنید، پرواز خواهید کرد. باید توجه کنید که صرف خواستن، عامل تحقق اهداف نیست. باید با جان و دل جلو رفت نه با آرزوها. خبیری با اشاره به این که امروز دیگر آمادگی جسمانی، مهارت فنی و تاکتیکی به تنهایی عامل موفقیت تیم‌های ورزشی نیست، گفت: اگر مهارت‌های فنی، جسمانی و تاکتیکی در حد بالا باشد اما ذهنیت آماده نباشد، موفقیت شکل نخواهد گرفت. برعکس آن هم صادق است. بنابراین همه این موارد لازم و ملزوم یکدیگرند. اما مهارت ذهنی لازمه موفقیت است. او همچنین با اعلام فاکتورهای مهارت ذهنی اعم از یادگیری، تمرین، نهادینه شدن تمرین تا تبدیل شدن آن به فرهنگ، هرم قهرمانی را به بانوان تیم ملی والیبال معرفی کرد: هرم قهرمانی شامل سه فاکتور مهم است؛ آمادگی جسمانی در پایین‌ترین سطح هرم قرار دارد، آمادگی فنی(تکنیک، مهارت و تاکتیک) در رده میانی هرم قرار گرفته و آمادگی روانی در راس هرم قهرمانی است. امروز کسی روی سکوی می‌رود که این سه فاکتور آمادگی را در کنار هم داشته باشد.   *داورزنی: به دنبال تقویت خودباوری ذهنی در تیم ملی بانوان هستیم محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به علت برگزاری کلینیک تخصصی انگیزش و رقابت ویژه بانوان ملی‌پوش والیبال گفت: به دنبال تقویت خودباوری ذهنی در تیم ملی بانوان هستیم. داورزنی با تاکید بر این که هدف از برگزاری کلینیک تخصصی انگیزش و رقابت ایجاد باور ذهنی در تیم ملی بانوان است، گفت: بیش از آن‌که توان فنی، تکینیکی و تاکتیکی عامل موفقیت باشد، یکی از عوامل اصلی توفیق هر تیم و هر ورزشکاری، باور ذهنی ورزشکاران است. ما در تلاش برای تقویت باور ذهنی دختران ورزشکارمان هستیم تا به این یقین برسند که می‌توانند. وقتی این ذهنیت ایجاد شود که می‌توان به قله‌های افتخار رسید، در واقع اولین گام برای رسیدن به اهداف بزرگ برداشته شده است. به همین منظور هدف ما از برگزاری کلاس‌های آموزشی و کلینیک‌های تخصصی اخیر برای بانوان ملی‌پوش این است که بتوانیم این باور را در دختران‌مان ایجاد کنیم که هیچ‌چیز از دیگران کم ندارند و اگر خودشان بخواهند، قطعا می‌توانند به اهداف مدنظر برسند.

منبع: دانا

کلیدواژه: مهارت ذهنی سه فاکتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است.

امین آزادبخت امروز، هشتم اردیبهشت در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشجویان لرستانی از مسابقه ملی سدید بیان کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌ دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شده است، افزود: در لرستان این مسابقه ملی با حضور ۵۳ نفر در مرحله استانی به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه بودیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مناظرات دانشجویی، مناظرات اساتید و پویش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد دانشگاهی است که با برخورداری از ظرفیت‌هایی همچون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان انتشارات، کانون‌های دانشجویی و... می‌تواند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد و برنامه‌های متنوعی در عرصه‌های مختلف برگزار کند.

آزادبخت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان و کشور و اینکه دانشجو نقش‌آفرین و آینده‌ساز است، گفت: دانشجویان باید مروج، مبلغ و معرف کتاب و کتابخوانی باشند و با تشویق هم‌کلاسی‌ها، دوستان، خانواده نقش خود در مروج عرصه مطالعه کتاب را ایفا کنند.

وی در خاتمه از اهدای دو هزار جلد از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان به دانشگاه لرستان جهت تجهیز کتابخانه‌های سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کتاب با عنوان رستا سال گذشته از سوی جهاددانشگاهی لرستان اجرا و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس/سید طلا با تاکتیک نوین