Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میدل ایست نیوز، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد، کشورش به مراحل پیشرفته در مذاکره با آمریکا براساس خروج نیروهای رزمی این کشور از عراق رسیده است.

طبق بیانیه دفتر الکاظمی، شورای امنیت ملی عراق نشست اضطراری به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرده و در آن پیامدهای بمباران آمریکا علیه مواضعی در مرزهای عراق و سوریه و حمله خرابکاران و عناصر تروریستی به نیروگاه تولید برق و دکل‌های برق را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای امنیت ملی عراق ضمن محکومیت شدید حمله هوایی آمریکا به موضعی در نزدیکی مرزهای عراق با سوریه، تاکید کرد این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود که در تضاد با همه قوانین و موازین بین‌المللی است.

این شورا در ادامه به بررسی توسل به همه راهکارهای قانونی موجود برای ممانعت از تکرار این حملات که حریم هوایی و سرزمینی عراق را نقض می‌کند و نیز انجام تحقیقات گسترده درباره شرایط این حادثه و تلاش برای عدم تکرار آن در آینده پرداخت.

شورای امنیت ملی عراق ضمن مخالفت کامل با تبدیل عراق به میدان تسویه حساب‌ها یا بکارگیری اراضی و آسمان این کشور برای تعرض به همسایگان، تصریح کرد: دولت عراق گام‌های خود برای در پیش گرفتن سیاستی آرام و مبنا قرار دادن گفت‌وگو به عنوان راهی برای جلوگیری از شدت منازعات و تحقق امنیت و ثبات در عراق و منطقه را تقویت کرده است.

این شورا تاکید کرد: دولت نشست‌ها و گفت‌وگوهای مستمری با طرف آمریکایی داشته است و این گفت‌وگوها به مراحلی پیشرفته‌ در سطح بحث درباره جزئیات لجستیک برای خروج نیروهای رزمی از عراق رسیده است که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

شورای امنیت ملی عراق درباره حمله نیروگاه‌های تولید برق و دکل‌های برق از سوی گروه‌های خرابکار و تروریست تاکید کرد: در حالی که تولید انرژی برق به بیش از ۲۰ هزار مگاوات رسیده که بالاترین میزان در تاریخ عراق است به علاوه برق وارداتی و افتتاح پروژه‌های متعدد معوقه وتعطیل شده برای تامین برق مورد نیاز شهروندان، برخی گروه‌های خرابکار و تروریست در تلاش هستند تل با هدف گرفتن نیروگاه‌ها و دکل‌ها، اوضاع را به آشوب بکشند؛ حملاتی که منجر به اختلال در برق‌رسانی به مناطقی از بغداد و شهرهای جنوبی شده و درد و رنج شهروندان را وخیم‌تر کرده است.

این شورا در ادامه با بیان اینکه نیروهای امنیتی تلاش‌های بسیاری برای حفاظت از دکل‌های برق به عمل می‌آورند، اظهار کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به فرماندهی عملیات مشترک دستور داد تا نشستی اضطراری ظرف ۲۴ ساعت آینده برای تدوین استراتژی جامع با همکاری فرماندهان امنیتی و وزارت برق برای تامین برق مورد نیاز شهروندان برگزار کند.

311311

کد خبر 1530133

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی حشدالشعبی ایالات متحده آمریکا شورای امنیت ملی عراق دکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر پنجشنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، 6 دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای 5 عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت 5 منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.

رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • اصواگرایان به دنبال تسویه حساب درون گروهی در مجلس دوازدهم؟/ پیش‌بینی متفاوت رشیدی کوچی از پارلمان آینده