Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان بابل ظرفیت کاهش قیمت مسکن در کشور وجود دارد هرچند که مقاومت‌هایی از سوی سوداگران این بازار در جهت فضاسازی روانی برای آنکه قیمت مسکن کاهشی نخواهد شد، وجود دارد، اما حقیقت بازار این است که آنقدر رشد مسکن نامتعارف و غیر منطقی بوده است که جا دارد تا به نرخ واقعی خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل: رضا صادقی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک شهرستان بابل بیان داشت: رشد قیمت مسکن و اجاره بها در کشور کاملاغیر متعارف و به گونه‌ای بوده است که با حقیقت و تورم واقعی جامعه تطبیق نداشته و رشد بسیار تند و نامتعارف را تجربه کرده است.
وی افزود: طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد ملی کرونا در سال1399 در راستای کمک به اقشار اجاره نشین جامعه ، طرح بسیار حائز اهمیت بوده و امیدواریم تا این امر هر چه سریعتر برای تمامی واجدین شرایط ،اقدام و عملیاتی گردد.           

صادقی بیان داشت؛ مصوبه دیگر ستاد ملی کرونا در سال گذشته تمدید اجباری قرارداد‌های اجاره بود که امسال نیز این مصوبه به قوت خود باقی است و تا سه ماه بعد از اعلام رسمی اتمام پایان کرونا قابل اجرا خواهد بود. هر فردی که اجاره‌اش تمام شده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجددا اجاره‌نامه خود را تمدید خواهد کرد و نیازی به اسباب‌کشی وجود ندارد. در واقع مالکان نمی‌توانند مستاجران را جواب کنند.     
مولفه‌های متعددی بر کنترل قیمت مسکن تاثیر گذار است که یکی از آن‌ها، افزایش عرضه در کشور است:

صادقی ؛در این خصوص این که آیا وام ودیعه توانست نقشی در کنترل بازار اجاره بها داشته باشد یا خیر؟ گفت؛
اساسا مولفه‌های متعددی بر کنترل قیمت مسکن تاثیر گذار است که یکی از آن‌ها، افزایش عرضه در کشور است. خانه‌هایی که در کشور خالی هستند اگر وارد بازار شوند، می‌تواند تا حدودی قیمت مسکن را کنترل کند.     
وی افزود: تاثیر تسهیلات بانکی بر بازار اجاره به این صورت است که مستاجران می‌توانند با تسهیلات بانکی، اجاره بهای خود را پرداخت کنند.

وی گفت:  ارائه تسهیلات بانکی کاری مثبت است و افزایش تسهیلات بانکی می‌تواند کمک کند که مستاجران خود را با رشد نرخ اجاره بها، تطبیق دهند و قدرت اجاره را افزایش دهند، اما به نظر بنده این کار باید کمی سیستماتیک‌تر صورت گیرد یعنی دولت در بودجه سالانه خودش، منابع مالی لازم برای تسهیلات اجاره بها را قرار و به مجلس ارائه دهد ،که بانک‌ها ملزم به پرداخت تسهیلات اجاره بها شوند بنابراین اینگونه تسهیلات بانکی از نظر کمی و کیفی می‌تواند در بازار اجاره بها، تاثیر گذار تر باشد و قاعدتا میتواند در زمانی به مستاجرین ارائه شود که بتوانند از آن بهره ببرند.
تسهیلات بانکی، قاعدتا می‌تواند کمک بزرگی به مستاجران باشد:           
وی ابراز کرد:  تسهیلات بانکی، قاعدتا می‌تواند کمک بزرگی به مستاجرانی که درآمد آن‌ها از تورم جا مانده و نمی‌توانند خودشان را به رشد نرخ اجاره بها برسانند،باشد.     
ایشان  در ادامه گفت:، ظرفیت کاهش قیمت مسکن در کشور وجود دارد هرچند که مقاومت‌هایی از سوی سوداگران این بازار در جهت فضاسازی روانی برای آنکه قیمت مسکن کاهشی نخواهد شد، وجود دارد، اما حقیقت بازار این است که آنقدر رشد مسکن نامتعارف و غیر منطقی بوده است که جا دارد تا به نرخ واقعی خود برسد.          
انتخابات ریاست جمهوری اخیر تاثیری بر بازار مسکن نخواهد گذاشت:

صادقی درپایان خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری اخیر تاثیری بر بازار مسکن نخواهد گذاشت فقط برخی از مردم به دلیل انتخابات  منتظرند بودندتا بعد از انتخابات خرید کنند. در مجموع انتخابات‌ها به دلیل آنکه شبکه‌های جمعیتی، آماری و مردم به سمت و سوی انتخابات است، عده‌ای دنبال این هستند که سودجویی کنند؛ بنابراین میزان مبادلات با یک رکود نسبی نسبت به قبل مواجه گردیده  و اکنون نیز بعد از انتخابات به سیر طبیعی خود بر گشت پذیر خواهد بود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مصوبه ستاد ملی کرونا درسال گذشته به قوت خود باقی تسهیلات بانکی قیمت مسکن اجاره بها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با شکست مقابل شاگردان مجتبی حسینی از جام حذفی کنار رفت تا نتواند همانند فصل گذشته، موفقیت خود در این تورنمنت (قهرمانی حذفی) را تکرار کند. این در حالیست که آنها همچنان مدعی قهرمانی این فصل لیگ برتر محسوب می‌شوند و منتظر لغزش استقلال در صدر جدول هستند.

حمید درخشان درباره شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم گفت: به نظرم با تمام احترامی که برای آلومینیوم قائلم و عقیده دارم خوب و جانانه بازی کردند، باید بگویم پرسپولیس در این بازی به خودش باخت نه به تیم حریف. وقتی شما از حریف جلو می‌افتید و فاصله دو گله ایجاد می‌کنید یعنی نسبت به حریف برتری دارید ولی اینکه بعداً در چند نوبت بازی برده را با تساوی عوض می‌کنید و در نهایت در ضربات پنالتی بازی را واگذار می‌کنید این نشان از تصمیمات اشتباه سرمربی در جریان بازی دارد که نتوانسته بازی را کنترل کند و از برتری تیمش محافظت کند. تعویض‌های اشتباه و بازی دادن به بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی از جمله این اشتباهات بود که در نهایت باعث شد پرسپولیس یک پیروزی را با شکست و حذف از مسابقات عوض کند.

وی با اشاره به روند این بازی گفت: اگر پرسپولیس ابتدا از حریف خود عقب می‌افتاد و بعد کار را به تساوی می‌کشاند قابل توجیه بود ولی وقتی شما جلو افتادی و برتری خودت را از دست دادی یعنی تصمیمات اشتباه گرفتی. برای همین است که می‌گویم پرسپولیس بازی را به آلومینیوم واگذار نکرد و به خودش باخت و متاسفانه حذف شد. جام حذفی می‌توانست میانبر خوبی برای قهرمانی و آسیایی شدن باشد ولی حالا فقط لیگ برتر باقی مانده است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد ماجرای تمدید قرارداد اوسمار که گفته می‌شد وابسته به نتیجه این بازی و تقابل با سپاهان است هم گفت: من همیشه گفته‌ام نباید در تصمیم‌گیری‌ها عجله کرد و احساسی برخورد کرد. الان وقت صحبت در مورد تمدید قرارداد نیست و هنوز چند بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است و باید صبر کنیم فصل تمام شود و بعد در مورد او تصمیم بگیریم. الان برای صحبت در مورد تمدید قرارداد با اوسمار زود است و بهتر است این موضوع به پایان فصل موکول شود.

وی در مورد عملکرد امیررضا رفیعی و تاثیر نبود بیرانوند در نتیجه این بازی گفت: به نظرم رفیعی در گل‌های دریافتی در جریان بازی مقصر نبود ولی اگر بیرانوند بود با توجه به تجربه بالاترش ممکن بود در ضربات پنالتی بهتر به پرسپولیس کمک کند.

درخشان در مورد تقابل حساس این هفته با سپاهان هم توضیح داد: کار پرسپولیس در این بازی سخت است و با توجه به حذف از جام حذفی سخت‌تر هم شد و بازیکنان با استرس بیشتری به بازی‌ها می‌روند. سپاهان هم در چند هفته اخیر دوباره اوج گرفته و به روزهای خوبش نزدیک شده است. اگر پرسپولیس این بازی را ببرد تا حد زیادی به قهرمانی نزدیک شده است چرا که سخت‌ترین بازی در بین بازی‌های باقی مانده این دیدار است.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس